AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #1 Skrevet 19. april 2016 Det her er helt fjernt å spørre fremmende om på et forum, men trenger til råd utenfra. Jeg å mine barn skal flytte bort fra hjemkommunen vår. Vet bare ikke hvor vi skal dra. Så har noen noen forslag? En plass hvor det er lett å finne leilighet, skaffe seg ny jobb(er ikke kresen!) og det finnes barnehageplass til barna. Å flytte er ikke en ønskelig utvei men innsett at vi er nødt. Må det for å komme oss bort ifra barnefar. Vil ikke utdype så mye men det har vært vold inn i bilde å jeg å barna trenger en ny start rett å slett. Anonymkode: f4b74...7a3
Gjest Jessica Skrevet 19. april 2016 #2 Skrevet 19. april 2016 Jeg kan godt gi deg tips 😀 Men vil helst ikke avsløre min by her. Send meg gjerne en pm
Bærtur Skrevet 19. april 2016 #3 Skrevet 19. april 2016 Hvor viktig er det for deg med jobb og barnehageplass? Antagelig viktigere enn selve stedet antar jeg. Anbefaler deg å søke forskjellige jobber og se hvor du får en jobb og flytte dit. Du kan jo sjekke om det er god eller dårlig barnehagedekning på de aktuelle plassene?! Byen, landet, noe midt i mellom. Hvor lite er for lite? Det er ofte lett å få seg leilighet/hus litt mer landlig til, der har de også ofte full barnehagedekning. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #4 Skrevet 19. april 2016 Takk for svar Jobb å barnehage er såklart helt nødvendig. Finner jeg meg rimelig leilighet har jeg nok oppspart til at vi klarer oss 2-3 mnd. Prøvd å søke rundt omkring, men de vil jo ha meg på intervju,ikke bare bare å dra med seg to små på det heller en helt annen plass i landet. Og nå haster det hele litt også. Vil aller helst bo landlig, eneste problemet er at jeg nå på grunn av han står uten bil:/ men det må jeg jo bare få skaffet meg om jeg ikke finner noe sentralt noen plass. Er ikke så veldig kresen på bolig heller. Eier idag hus, så når jeg får oppgjøret for det tenker jeg uansett å kjøpe noe. Ja jeg sender deg en pm Jessica😊 Anonymkode: f4b74...7a3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #5 Skrevet 19. april 2016 Syns du skal kontakte krisesenteret, mulig de kan hjelpe med å finne plass for dere mens du søker nye jobber. Du må også kontakte nav, kanskje du kan ha rett på overgangsstønad en tid. Anonymkode: 73c02...2cb
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #6 Skrevet 19. april 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar Jobb å barnehage er såklart helt nødvendig. Finner jeg meg rimelig leilighet har jeg nok oppspart til at vi klarer oss 2-3 mnd. Prøvd å søke rundt omkring, men de vil jo ha meg på intervju,ikke bare bare å dra med seg to små på det heller en helt annen plass i landet. Og nå haster det hele litt også. Vil aller helst bo landlig, eneste problemet er at jeg nå på grunn av han står uten bil:/ men det må jeg jo bare få skaffet meg om jeg ikke finner noe sentralt noen plass. Er ikke så veldig kresen på bolig heller. Eier idag hus, så når jeg får oppgjøret for det tenker jeg uansett å kjøpe noe. Ja jeg sender deg en pm Jessica😊 Anonymkode: f4b74...7a3 Tar ikke de fleste jobbintervjuer på skype nå for tiden, hvis kandidatene er utenbys fra? Men barnepass må du fikse så du får gått på jobbintervju. Er det noen du kjenner, noe familie, noen gamle venner eller bekjente som bor et sted de kan anbefale? Barndomsvenninner, en kusine? Greit med ett kjent fjes i en ny landsdel. Anonymkode: df045...44b
Bærtur Skrevet 19. april 2016 #7 Skrevet 19. april 2016 En jobbsøkerprosess kan fort ta litt tid, ofte også mer enn 2-3 mnd, avhengig av hva slags jobb det er. Det er nok lurt å ha jobb før du flytter og tar med deg barna, hvis du ikke kan få hjelp og støtte fra NAV eller krisesenter. Mange bedrifter er åpne for skypeintervju, så ikke la dette hindre deg i å søke jobb. Vet ikke hva slags kvalifikasjoner du har, men ta en kikk på for eksempel finn.no. Husk at siden du har førerkort, så kan mange transportjobber også være aktuelle. Der kan du også se hva du kan finne i et spesielt fylke, eller i en kommune. Har du teknisk utdannelse er jo jobb.tu.no et fint sted. Kontakt krisesenter og NAV slik at du kan få støtte i en overgangsperiode, da har du også litt mer å gå på med tanke på å finne ny jobb på et nytt sted. Vi har velferd og sosialt sikkerhetsnett i Norge, og i sånne situasjoner som dette er det viktig å bruke de mulighetene som finnes. Landlig innebærer svært ofte behov for bil, spesielt hvis barna dine er så store at de deltar på aktiviteter, eller jobben ligger litt utenfor tettstedet. Men en bil trenger ikke å være så veldig dyr. Dette er uansett ikke noe stort problem, finn.no er grei på biler også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå