AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #1 Skrevet 19. april 2016 På min arbeidsplass er det to WC. Én for menn og en kombinert dame/HC-WC. Jeg har lagt merke til at flere menn benytter HC-WC'en, og antar at det bunner i at den er bedre å sitte på (høyere), og at det er bedre plass der. Man trenger jo ikke plassen, men jeg synes også det føles mer behagelig enn om det bare var en vanlig bås. Jeg regner med at det er denne kombo-løsningen (dame/HC) som gjør at de synes det er innenfor å bruke den, og at hvis den kun var merket som dame-wc, så ville de ikke brukt den. Ingen av dem er forresten handikappet på noen måte. Spørsmålet er om dere synes det er greit? Enn dere menn - er dette noe dere gjør uten betenkeligheter? Anonymkode: 561ab...e27
Cleopatra. Skrevet 19. april 2016 #2 Skrevet 19. april 2016 Hadde ikke tenkt så mye over det. Er det opptatt på herredoen, man må på do og dame/HC-doen er ledig, så for all del. Så lenge de ikke bruker den når herredoen er ledig/skaper kø for damene, tenker jeg; hvis ikke så kan man jo benytte seg av "sin egen" do.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #3 Skrevet 19. april 2016 Det kan vel godt hende de er handikappet og har stomi eller tarmsykdommer? Det er vel ikke det man snakker om under lunsjen, så du kan ikke vite at de ikke er handikappet. Anonymkode: c1fa1...1d5 4
Viktualia Skrevet 19. april 2016 #4 Skrevet 19. april 2016 Hvis det bare er en hc-do må vel den være for alle kjønn. 2
Ardwinna Skrevet 19. april 2016 #5 Skrevet 19. april 2016 Hvordan vet du at de ikke er handikappet på noen måte? Jeg regner jo med ikke alle er det men noen av dem kan jo ha f.eks. en kronisk tarmsykdom eller andre skjulte plager som gir dem "rett" til å bruke HC-doen.
PrincessConsuela Skrevet 19. april 2016 #6 Skrevet 19. april 2016 Om det er kun en WC (altså ett toalett per "rom") synes jeg ikke det gjør noe såfremst det ikke er kø for å bruke den. Hadde følt annerledes om det var flere "båser" inne på dame/HC WC. 2
Kamomille Skrevet 19. april 2016 #7 Skrevet 19. april 2016 Jeg tenker alltid at folk på friske bein som bruker HC-toalettet har utlagt tarm eller stomipose på beinet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå