Gå til innhold

Ta med pus på hyttetur

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten og jeg skal på hytta til foreldrene hans i Mai, Juni og August. I Mai skal vi opp en 5 dagers tid, og i sommer skal vi dit tre uker. Hytta har flere deler, altså to sovehytter og en hovedhytte. Han er veldig knyttet til meg, og kommer som regel alltid når jeg roper på han. Hvis jeg f.eks går tur, så følger han etter meg.

Derfor lurer jeg på hvordan det er ift å slippe pus ut. Jeg tenker å la han utforske alle hyttedelene, og muligens holde han inne den første natta. Jeg kjenner jeg får helt angst bare tanken på at han skal forsvinne... Jeg tror ikke han gjør det, men man hører jo om forsvunnede puser til enhver tid. 

Hva må man passe på? Bilturen er ikke noe problem, da han er vandt til å sitte i buret sitt i bilen. Jeg vet at man skal mate pus med en gang, slik at han vet at han får mat der. Eventuelt holde han inne et døgn, men mer enn det går nok dårlig da han elsker å være ute. 

Tips og råd taes i mot med stor takknemlighet :)

Anonymkode: c9d99...4d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Se an området. Er det mye rovdyr/rovfugl ville jeg ikke sluppet katten ut. Der svigers har hytte er det så mye ørn at det ikke går an å ha katten ute. 

Anonymkode: 005a2...3b7

Skrevet

Jeg har to katter som jeg alltid tar med på hytten, men de er vant med å være der. Jeg synes det hørtes knapt ut å bare ha katten inne det første døgnet dersom katten ikke har vært der før.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se an området. Er det mye rovdyr/rovfugl ville jeg ikke sluppet katten ut. Der svigers har hytte er det så mye ørn at det ikke går an å ha katten ute. 

Anonymkode: 005a2...3b7

Eneste jeg kan tenke meg, er hoggorm osv, men tror ikke pus ville vært interessert I det. Har for øvrig sett hoggorm der en gang.

Ts

Anonymkode: c9d99...4d4

Skrevet

Jeg ville vært forsiktig med å bare åpne døren og slippe den ut i et område den ikke er kjent. Særlig om den ikke har vært på hytta før. Noen katter går ikke langt og finner tilbake til hytta. 

Vår katt har bodd her i 2 år, og er enda en vims som ikke finner hjem igjen om han går for langt vekk.

Selv hadde jeg vært paranoid for at pusen skulle forsvinne (men jeg er jo veldig hønemor da) :fnise:

Skrevet

Ville holdt katten inne den uken dere er der i Mai, eller evt bare gått ut sammen med katten. Og så neste gang sluppet pus ut alene etter noen dager eller uker.

Skrevet

Vi har med vår på hytta hver gang. Første tiden gikk han i bånd til han ble kjent med området. Nå går han løst og er kongen i hytteområdet.

Skrevet

Jeg ville tatt med katten opp i mai, men ikke sluppet den ut. Ville så tatt den med til sommeren igjen, og holdt den inne noen dager, og så sluppet den ut. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...