Gå til innhold

Barnebursdag, greit å be bare noen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet at dette ikke er "politisk korrekt". Jeg er høygravid, med bekkenløsning, og vi skal ha 4-årsselskap rett før jeg skal innlegges.

Barnet vårt er veldig forsiktig av seg, og trives best med få og kjente barn rundt seg. Lurer på om han er høysensitiv, det blir ihvertfall fort for mye for han.

Er det greit å be bare noen få fra bhg.? (Han vil selv ha bare to gutter og to jenter.) Tenker å forklare det med at jeg rett og slett ikke klarer å ha masse folk i selskap så tett innpå fødselen. 

Så små barn kommer jo alltid med foreldre, og det blir mye folk.

Hva synes dere..?

Anonymkode: 5e93a...f66

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han er 4 år.  Be hvem du vil.  

Anonymkode: fb00d...0ef

• Liker 4
Skrevet (endret)

.

Endret av Feyfeyhey
  • Liker 3
Skrevet

Ikke forklar til noen, be hvem du vil, men hold det helt utenfor barnehagen (altså lever invitasjoner hjemme/ring foreldrene direkte). Ikke hent gjestene samlet fra bhg. Ton det ned litt. Så er det greit :)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Takk :)

Blir litt stresset av alt fokuset på at "alle må bes, og alle må møte i barnebursdag".

Ts

Skrevet

Fin regel er at enten ber man halvparten eller mindre, eller så ber man alle :)

• Liker 3
Skrevet

Ja, det er helt greit med bare så få fra bhg. Verre hvis det var bare 1 eller 2 som ikke ble invitert

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det kommer litt an på sammensetningen av barnegruppa da. I utgangspunktet synes jeg to gutter og to jenter er ok, men ikke hvis f.eks. alle disse er i samme årskull og det er bare 1 eller 2 igjen i årskullet som ikke blir bedt.

Anonymkode: 98309...8ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På to årskull er det tilsammen 8 barn (3+5). Vi tenkte å ha de 3 minste+2 jenter fra kullet over som gutten vår leker mye med.

Da blir det 3 fra kullet over som ikke blir bedt, + 6 på kullet over dem igjen.

Ts

Skrevet

Ber man under halvparten, er det greit med noen. Ber man fler enn det bør man invitere alle. Synes jeg da.

Men inviter utenom bhg, ha gjerne selskapet en helg sånn at det ikke prates om samme ettermiddag osv, og gjør som du vil! Det aller viktigste i dette er jo at bursdagsbarnet får en fin bursdag!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På to årskull er det tilsammen 8 barn (3+5). Vi tenkte å ha de 3 minste+2 jenter fra kullet over som gutten vår leker mye med.

Da blir det 3 fra kullet over som ikke blir bedt, + 6 på kullet over dem igjen.

Ts

Synes du burde å invitere de 3 fra samme kull-de 6 over kullet kan du fint "droppe".

Anonymkode: 66d0f...2fc

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Lou Salome skrev:

Ikke forklar til noen, be hvem du vil, men hold det helt utenfor barnehagen (altså lever invitasjoner hjemme/ring foreldrene direkte). Ikke hent gjestene samlet fra bhg. Ton det ned litt. Så er det greit :)

Helt enig - godt forslag :-)

I vår familie har det aldri vært vanlig med selskap for barnehagevenner; de har jo en liten feiring også i barnehagen.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes du burde å invitere de 3 fra samme kull-de 6 over kullet kan du fint "droppe".

Anonymkode: 66d0f...2fc

Vurderte det, men da blir det bare to barn å invitere, vårt barn er en av de 3. Og så har han to gode jenter på kullet over som han veldig gjerne vil ha med. Synes han bør få 4 gjester i selskapet sitt, 2 er litt snaut.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er to "regler" som gjelder: Man holder ikke 1-2 barn utenfor, og man inviterer ikke åpenlyst i bhg. Dvs at dersom det er mange barn på hans avdeling/ hans naturlige gruppe som ikke inviteres, er det helt kurant å bare invitere noen få. I tillegg ville jeg ikke lagt invitasjoner i hylla i bhg, men enten sendt i posten eller bare sendt på sms/mail til foreldre. 

Anonymkode: b8a3b...294

AnonymBruker
Skrevet

Det virker som om våre planer er "innafor", takk :)

Ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...