Gå til innhold

Net a porter, DHL, ekstra utgifter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å bestille noe hos net a porter. Moms er inkludert i prisen. Fraktselskapet er DHL. Vil DHL ta ekstra betalt bortsett fra de 15 euroene frakten koster? Tror jeg leste et eller annet sted at det lønnet seg å bestille når de hadde gratis frakt for da slapp man gebyrer fra DHL. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er frakten på 15euro, så skal du ikke betale noe mer enn det. Må du likevel betale mer, er det noe useriøst i ett av leddene, er min mening.

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer ann på om du holder deg under tollgrensen. 

Anonymkode: 9f9f2...91d

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer ann på om du holder deg under tollgrensen. 

Anonymkode: 9f9f2...91d

Hva betaler jeg ekstra for da? Så lenge moms er innbaktet i prisen til Net-a-porter. 

Gjest Solsmil
Skrevet

Nei, så lenge moms er inkludert i prisen, så betaler du ikke ekstra. De ekstra utgiftene du får hos dhl er fortollingsgebyr, som kommer hvis de utfører fortellingen.  Jeg har forøvrig bestilt fra net-a-porter med dhl flere ganger, og har bare gode erfaringer. Og ingen ekstra regning.

Gjest hockeyfrue
Skrevet

Jeg har samme opplevelse som Solsmil over her, ingen uforutsette regninger fra dhl :) Du kan trygt bestille derfra uten å måtte bekymre deg for at ting plutselig blir mye dyrere enn du hadde regnet med. 

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, amadine skrev:

Jeg vurderer å bestille noe hos net a porter. Moms er inkludert i prisen. Fraktselskapet er DHL. Vil DHL ta ekstra betalt bortsett fra de 15 euroene frakten koster? Tror jeg leste et eller annet sted at det lønnet seg å bestille når de hadde gratis frakt for da slapp man gebyrer fra DHL. 

Svaret på spørsmålet er avhengig av pris, vare og fraktkostnadet. Du kan gå inn på toll.no tror jeg det er. Der finner du en avgifts og tollkalkulator. Du kan og velge fraktselskap og se de ulike prisene for de andre selskapenen. Mener Ups er den dyreste. 

Anonymkode: ef92c...bdc

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svaret på spørsmålet er avhengig av pris, vare og fraktkostnadet. Du kan gå inn på toll.no tror jeg det er. Der finner du en avgifts og tollkalkulator. Du kan og velge fraktselskap og se de ulike prisene for de andre selskapenen. Mener Ups er den dyreste. 

Så jeg må betale moms og toll to ganger? Eller er det tollgebyret som DHL skal ha penger for?

Skrevet
13 minutter siden, Solsmil skrev:

Nei, så lenge moms er inkludert i prisen, så betaler du ikke ekstra. De ekstra utgiftene du får hos dhl er fortollingsgebyr, som kommer hvis de utfører fortellingen.  Jeg har forøvrig bestilt fra net-a-porter med dhl flere ganger, og har bare gode erfaringer. Og ingen ekstra regning.

10 minutter siden, hockeyfrue skrev:

Jeg har samme opplevelse som Solsmil over her, ingen uforutsette regninger fra dhl :) Du kan trygt bestille derfra uten å måtte bekymre deg for at ting plutselig blir mye dyrere enn du hadde regnet med. 

Det høres bra ut :) Men ser at Anonymkode: ef92c...bdc mener at jeg må betale :klo:

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, amadine skrev:

Så jeg må betale moms og toll to ganger? Eller er det tollgebyret som DHL skal ha penger for?

Finn kalkulatoren så finner du og svaret.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finn kalkulatoren så finner du og svaret.

Tror du misforstår litt her; Net-a-porter inkluderer toll, tollbehandling og moms i prisene sine så det skal ikke betales noe utover varen og frakten som blir opplyst før man gjennomfører betalingen.  

---

Har bare positiv erfaring med DHL og nettbutikker som inkluderer alt i prisen.  

• Liker 1
Gjest Solsmil
Skrevet
13 minutter siden, amadine skrev:

Det høres bra ut :) Men ser at Anonymkode: ef92c...bdc mener at jeg må betale :klo:

Det er fordi anonym ikke vet hva h*n snakker om i dette tilfellet

Gjest hockeyfrue
Skrevet
11 minutter siden, amadine skrev:

Det stemmer ikke :) Net-a-porter er en av nettbutikkene som regner ut hele prisen for deg, inkludert moms og frakt. Du får ingen regninger fra DHL i ettertid. Bestiller du derimot fra en annen nettbutikk uten moms og frakt inkludert i prisen, vil det komme en regning fra dhl (eller andre fraktselskaper siden benytter seg av) senere. 

Skrevet (endret)
3 minutter siden, Solsmil skrev:
Endret av amadine
siteringskluss, ignorer hele innlegget!!
Skrevet

Takk, for svar dere :) Da blir det en bestilling på meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Net-a-porter er bra sånn!

Men dersom noen bruker andre nettbutikker og andre fraktselskap og leser her i tråden, vær obs på at tollgrensen ble hevet til 350 kroner, men dette er inkludert fraktkostnad. Så pris på handlekurv + frakt = 350 og mer = toll/moms, samt fortollingsgebyrer. 

Anonymkode: 742ca...4a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...