duplexx Skrevet 19. april 2016 #1 Skrevet 19. april 2016 Hei! I juli skal jeg oppover nord med en på fire og en på to. Vi skal primært opp for å være noen dager i Bodø, men tar det som en lang ferie på gjerne et par uker. Noen som har kjørt Oslo-Bodø-Oslo som har gode tips? Tenkte å telte på veien og campe (har telt og Nordic Cab), og stikke innom både venner og familie. Tips til opplevelsesparken og lignende på vei oppover? Kan fint google, men om noe har noe spesifikt de mener er gull så del gjerne!
duplexx Skrevet 19. april 2016 Forfatter #2 Skrevet 19. april 2016 (endret) Eh kan jo så klart nevne at vi tar bil... Endret 19. april 2016 av duplexx
absinthia Skrevet 19. april 2016 #3 Skrevet 19. april 2016 Mitt beste tips er å kjøre kystriksveien fra nordtrønderlag til Bodø. Det blir dyrere pga ferger og tar lengre tid, men er absolutt mye mer å se på enn langs e6 3
Catlin Skrevet 19. april 2016 #4 Skrevet 19. april 2016 Kystriksveien er et "must" når du skal den veien 3
RC Skrevet 19. april 2016 #5 Skrevet 19. april 2016 Absolutt Kystriksveien! Har dere tid kan dere også ta en avstikker ut til øyene utenfor, f.eks. Vega eller Træna (sistnevnte er helt magisk). Andre interessante steder er Fykantrappa ved Glomfjord, Svartisen, fjellene de Syv Søstre, Torghatten utenfor Brønnøysund, fisketur til Saltstraumen osv. Siden dere kjører både opp og ned kan dere ta Kystriksveien den ene veien og E6 den andre, så får dere se det meste som befinner seg i disse delene av Nordland. Lenger sør, i Oppdal, tror jeg man kan dra på moskussafari? Når dere kommer til Bodø-området er det uansett et must å smake møsbrømlefse! 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #6 Skrevet 19. april 2016 47 minutter siden, RC skrev: Absolutt Kystriksveien! Har dere tid kan dere også ta en avstikker ut til øyene utenfor, f.eks. Vega eller Træna (sistnevnte er helt magisk). Andre interessante steder er Fykantrappa ved Glomfjord, Svartisen, fjellene de Syv Søstre, Torghatten utenfor Brønnøysund, fisketur til Saltstraumen osv. Siden dere kjører både opp og ned kan dere ta Kystriksveien den ene veien og E6 den andre, så får dere se det meste som befinner seg i disse delene av Nordland. Lenger sør, i Oppdal, tror jeg man kan dra på moskussafari? Når dere kommer til Bodø-området er det uansett et must å smake møsbrømlefse! Fykantrappa raste ned i fjor, jeg vet ikke om de har fikset den enda? Fra Holandsfjorden kan man ta båt over til Engabreen, som er en brearm fra Svartisen. Det går an å gå helt opp til brekanten, og det er bare et par kilometer å gå. Anonymkode: 0aa44...9b2
missdior Skrevet 20. april 2016 #7 Skrevet 20. april 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Fykantrappa raste ned i fjor, jeg vet ikke om de har fikset den enda? Fra Holandsfjorden kan man ta båt over til Engabreen, som er en brearm fra Svartisen. Det går an å gå helt opp til brekanten, og det er bare et par kilometer å gå. Anonymkode: 0aa44...9b2 Den er ikke fikset enda, så det er ikke mulig å ta seg dit engang pga hele området er ødelagt. Veldig fin opplevelse å gå trappen, så synd at det ikke er mulig lenger! Men kommunen skal vel fikse den i år leste jeg. Kystriksveien er fantastisk fin å kjøre. Får sett mange vakre plasser. Anbefaler definitivt en tur til Svartisen. En liten gåtur på 20-25 minutter i flatt terreng så er du ved selve isen. Utrolig kult. Når du kjører Kystriksveien så passerer du Saltstraumen på tur til Bodø. Det er rimelig awesome å se strømmen når den er på det sterkeste! Jeg skal grave litt i hodet mitt, for vi har kjørt Oslo - Bodø-Oslo hvert år siden jeg var sånn 10 år.
akkuratnå Skrevet 8. mai 2016 #8 Skrevet 8. mai 2016 Når dere er i Bodø må dere ta turen ut til Kjerringøy. Helt fantastisk nydelig.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #9 Skrevet 8. mai 2016 Hvis dere skal være i Bodø bør dere ikke være for mye i sentrum. Sentrum av Bodø er ikke pent, men omgivelsene og områdene rundt sentrum er aldeles nydelig. Dra til Kjerringøy, Mjelle, Saltstraumen. Anonymkode: 578e9...b92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå