Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er selv en løper, men pga en del belastninger og tunge opplevelser det siste halvåret har treningen stagnert litt og det er veldig tungt å løpe for tiden...

Hvor langt, mye, intenst, ofte, løper dere som løper? :)

Kun nysgjerrig!

Anonymkode: 9662d...5ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg foretrekker lange turer og lav intensitet. Men nå har jeg prioritert jobb en stund, så da prøver jeg meg på CERG 7 ukers treningsprogram. Jeg er skeptisk til det fordi det har alt for mye intervall og alt for lite volum.

Type 10 til 25 kilometer er perfekte turer, spesielt i ulendt terreng. Jeg liker 6 min/km (10km/t) som tempo. Jeg er ikke så interessert i fart, og jeg hater egentlig intervaller. Da kan jeg holde en sløv samtale og knærne mine holder seg relativt fornøyde.

Gjest Runforit
Skrevet

Løper 6 km per dag med gjennomsnittsfart på 12 km/t. Kjører noen ganger roligere på 10-12 og av og til raskere på 12-16.

Løper litt ute nå når mannen kan ta babyen og da løper jeg gjerne litt lenger.

AnonymBruker
Skrevet

Løper en time hver dag, lav intensitet, jevnt tempo.

Anonymkode: 825a6...59d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kanskje mellom seksti og nitti minutter med jogging.

Men dette er på veldig lavt temp altså!

Jeg bruker ikke skritt-teller eller lignende, så har ikke peiling på hvor langt jeg egentlig løper...

Anonymkode: 467bc...585

• Liker 1
Skrevet

Nå er jeg hjemme med baby, så rekker en halvtime mens mini er i babygymmen ☺ det holder i massevis siden jeg ammer og vil holde vekta der den er og ikke gå ned. Kan løpe lenger hvis far passer baby, men ikke så ofte, liker å være ferdig på morgenen. 

Løper på 12,5 km/t og øker hvis jeg gidder. Da rekker jeg fra 6 - 6,5 km ca😉 

Har tredemølle, så klart 😀

• Liker 1
Skrevet (endret)

Økter på alt fra 40-180 minutter, alt fra dassing til full spiker. Alt ettersom. Og varierer med annen trening. Blir for eksempel langt mindre når det er skiføre.

Endret av YoungNeil
AnonymBruker
Skrevet

En økt med lange intervaller 8-10 x 1000m (60s pause) 15km/t, en økt med korte intervaller (varierende), men blir 16-16,5km/t

En terskeløkt (løper 10km på terskelpuls) 14-14,5km/t

To rolige turer 60--90 min på 12km/t

Anonymkode: fda65...d86

Skrevet

Prøver å variere løpingen så mye jeg kan. Løper langkjøring (mellom 1 og 1,5 mil) på ca 10,5 kmt. 4x4 intervaller, pyramideintervaller, motbakkeintervaller, trappeintervaller etc. Og så må jeg trene en del styrke for å forebygge skader. Har blant annet en kranglete akilles som ikke reagerer så godt på for ensformig trening...

Skrevet

Jeg har akkurat begynt å løpe igjen etter en fire-mnd pause pga hallux valgus operasjon. Var i forholdsvis god form før operasjonen, og løp da rundt milen (+ -) fire ganger i uken på ca 50 min. Løper på asfalt, og vi har mye bakker her, så blir virkelig god trening av det ;-)

Når jeg begynte igjen kuttet jeg ned på distansen til ca 7 km og løper det på rundt 40 min. Tiden strekker ikke akkurat til for tiden, så er fornøyd om jeg klarer 3 økter i uken.

Jeg er en "husmorpause-løper", dvs jeg løper for å få overskudd, la tankene fare og for å holde meg i form - absolutt ikke for å trene meg opp til løp eller lignende ;-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg løper fordi jeg liker det, for meg er det meditasjon med bevegelse. Løper ikke på tid, måler ikke puls, konkurrerer ikke med meg selv. Vet at mange syns det er slapt, men det funker for meg.

Varierer mellom tre løyper, alt etter hva jeg har tid til. Det blir som regel 1-1,5 mil. Her jeg bor er det stort sett bart på vinteren. så jeg løper ute hele året. Regner med jeg løper på 10-12 km/t

Anonymkode: 0224c...9ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...