Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min samboer søkte jobb som butikkselger : Lefdal, Expert, Elkjøp, Gmax  (en av dem er riktig). Hun måtte gå gjennom en IQ - Test, hva i granshagen? 
Trudde ikke på hun først, trudde bare astronauter måtte ta IQ test hahaha.

Hva er din mening om IQ test som butikk selger? 

Anonymkode: 2cebd...765

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis testen er relevant så er det vel greit. 

Jeg søkte jobb hos et kundesenter, der ble vi testet på hvor alment orienterte vi var. Det var alt i fra lover og regler, geografi, sport og mye mer. 

I en jobb man er i kontakt med mye folk er nok det relevant. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke unormalt å måtte ta diverse tester når man søker jobb. Jeg har måttet det mange steder jeg har søkt. 

Er du sikker på at det var en direkte iq-test, og ikke bare en test som testet diverse relevante ting? Når man skal jobbe et slikt sted er det gjerne greit med litt logisk tenkeevne. 

Jeg har hovedsaklig fått diverse personlighetstester, hvor blant annet logisk sans har blitt testet. 

Anonymkode: ba931...333

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke unormalt å måtte ta diverse tester når man søker jobb. Jeg har måttet det mange steder jeg har søkt. 

Er du sikker på at det var en direkte iq-test, og ikke bare en test som testet diverse relevante ting? Når man skal jobbe et slikt sted er det gjerne greit med litt logisk tenkeevne. 

Jeg har hovedsaklig fått diverse personlighetstester, hvor blant annet logisk sans har blitt testet. 

Anonymkode: ba931...333

Logisk tankeevne er riktig, men synes testen ser relativt likt ut som mensa sine IQ tester, scoret 89% på mensa testen. Bra eller dårlig? 

Min samboer scoret 132

AnonymBruker
Skrevet

De har vel slitt med mindre begavede ansatte tidligere. Mange kan være flinke til å snakke seg gjennom et intervju selv om de viser seg å slite med logikk og matte.

Anonymkode: 98e1f...0e2

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Logisk tankeevne er riktig, men synes testen ser relativt likt ut som mensa sine IQ tester, scoret 89% på mensa testen. Bra eller dårlig? 

Min samboer scoret 132

89% betyr at du er blant de 11% med høyest IQ. Jeg tror 89% ligger rundt 118+- et eller to poeng. Altså du er 1 standardavvik smartere enn snittet, og i følge de mest brukte skalaene er du da "above average", altså over gjennomsnittet.

132 i IQ tilsvarer rundt 98.5% prosentil, som er nok for å bli med i mensa, og blir klassifisert som "gifted".

Endret av physics

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...