Gå til innhold

Hva griller du på bål?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags mat griller du på bål? Fortell! ;)

Pølse er også heeelt greit å nevne.

Anonymkode: 16e07...34e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et fint bålsted i passe turavstand, så det blir ganske mye bålgrilling.

På korte turer som bare er å gå til plassen, kose seg rundt bålet og gå hjem blir det ofte pinnebrød. Gjerne med litt grov deig der saltet er byttet ut med en halv buljongterning.

Når jeg går innom bålplassen på lengre turer trenger jeg mer mat, så da har jeg ofte med et ostesmørbrød i folie. Jeg tar også med ostesmørbrød hvis jeg drar dit rett etter at jeg kommer hjem, for da er jeg gjerne sulten. Det er ganske koslig å sitte ved bålet en høstkveld med bare meg, skogen, stjernene og et varmt ostesmørbrød. 

Når vi spiser middag der er vi ofte flere, så da lager vi et stort bål og mer avansert mat. Ting i folie er veldig greit, som poteter, laks, stek eller ribbeskiver. Det er også en stor jerngryte der, så vi har ofte servert viltgryte.

Vi har faktisk også grillet pølser der en gang.

Skrevet

Stort sett maiskolber, men også laks, sopp med smør og hvitløk, og smørbrød.

Skrevet

Selvsagt pølser, svartsvidde pølser som fortsatt er kalde inni har en helt egen sjarm :tongue: Ellers pinnebrød i ulike varianter (tar f.eks. gjerne med kanel og sukker til å rulle pinnebrøddeig i), ostesmørbrød, og banan med sjokolade og eventuelt små marshmallows inni, pakket i folie og lagt i glørne. Og store marshmallows får gjerne også bli med på bålet :)

AnonymBruker
Skrevet

Popcorn. :) 

pølser

Pinnbrød

Ostesmørbrød i folie

Pannekaker,

supper.

Marhmallows

Bål blir brukt til mest kos her.. Eller pølser\smørbrød. Vanlig middag lages på grillen, men kan fint lages på bål og

Anonymkode: cedd8...11f

AnonymBruker
Skrevet

Glemte bakt eple med sukker og kanel.

Anonymkode: cedd8...11f

Skrevet

Vafler :) Med nyrørt syltetøy av bær vi finner på turen

Skrevet

Alltid ostesmørbrød!! En sjelden gang pølser og/eller pinnebrød med litt ost, løk og skinke/pølse i deigen. 

Skrevet

Pølser, pinnebrød og marshmallows. 

AnonymBruker
Skrevet

Marshmallows. 

Anonymkode: fcc82...095

Skrevet

Banan med sjokolade, en hit fra speideren. Lag et snitt i bananen på langs, stapp i kokesjokolade og pakk det inn i folie. 

Grill marshmallows på spyd. Spis den som en "burger" med mariekjeks og en rute med sjokolade.

usunne mat på bålet tips fra meg😂😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...