Gå til innhold

Hvilke vinglass har dere (inspirasjon til eget kjøp)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har både Riedel vinum og Zalto, min mann er vininteressert og har ulike typer til ulike viner (altså flere typer enn rødt/hvitt/champagne, men ikke fullt sett av hver type). 

Anonymkode: b2cf4...462

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har Tangen fra Hadeland. Arvet etter besteforeldrene mine, og så har jeg supplert med litt flere.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samler på HEDERLIG-serien fra IKEA. Flotte vinglass syntes jeg :) Mange som kommenterer det, også blant det finere folket. Her har du en link:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80235839/

Anonymkode: 4c133...5c5

Hvis man synes det er morsomt å samle på og bruke penger på vinglass, så er det selvfølgelig helt orden. Selv synes jeg vin skal serveres i greie glass, men det finnes mye annet som er mye morsommere både å samle på og bruke penger på, så jeg har nevnte IKEA-glass.

Dette er helt OK glass som ikke er dyrere enn at man kan kjøpe mange nok til å dekke til 14 - 16 personer eller enda flere og fremdeles kunne ytre et "Kjære deg, det gjør da ingenting!" med overbevisning når to av gjestene klarer å slå stetten av glasset sitt under måltidet ;)

• Liker 2
Skrevet

Kosta Boda. De er utrolig fine :)

AnonymBruker
Skrevet

Har Rosendal Grand Cru vinglass, ikke det mest fancy men det fungerer greit. Jeg og min omgangskrets er mest interessert i øl og cider, så ølglass er det jeg har investert i på glassfronten.

Anonymkode: f8b34...feb

AnonymBruker
Skrevet

Vi har litt forskjellig, men siste innkjøp (til erstatning for Ikea-glassene vi etter hvert nesten ikke hadde noen igjen av) er hvitvinsglass av typen Perfection fra Holmegaard. Vi er veldig fornøyde med både utseende og "drikkekomfort", for ikke å snakke om at de er lave nok til å få plass i oppvaskmaskinen. Grand Cru fra Rosendal som vi prøvde sist er også veldig fine og gode glass, men alt for høye for oppvaskmaskinen. 

Anonymkode: 32d6b...b1b

Skrevet

Disse fra Eva SoloSkjermbilde 2016-04-20 kl. 22.39.00.png

Og disse fra Swarovski :rodmer: 

Swarovski-Crystalline-White-Wine-Glasses-Set-of-2-1095947-W360.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Har Hadeland Odyssé Allround. Bruker de til både rødt og hvitt, og synes de er flotte uten å koste skjorten (og så har de knusegaranti)

Anonymkode: a8807...010

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, betrevitaren skrev:

Disse fra Eva SoloSkjermbilde 2016-04-20 kl. 22.39.00.png

Hva er greia med at glassene er skrådd på toppen? Hvilken side av de skal man drikke fra?

Anonymkode: 75268...0f9

• Liker 1
Skrevet
Den 19.4.2016 at 10.14, kattaa skrev:

Jeg har denne: http://www.tilbords.no/stiernholm-vino-classico-6374

Jeg er veldig fornøyd :) Valgte denne serien fordi den har alle de ulike type glassene jeg vil få bruk for, og fordi alle glassene i serien er stilrene og passer til alt av bordpynt, servise, bestikk osv. 

De var billige! Kun 29 376 kr:fnise:

Skrevet (endret)
5 minutter siden, Fotballfluen skrev:

Og hvor mange satte pris på det? Du tror ikke at du kunne ha overført for eksempel 29.000 kroner til SOS Barnebyer og kjøpt glass for resten uten at de som skulle drikke av glassene hadde merket nevneverdig forskjell???

Endret av Leo
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Fotballfluen skrev:

Et røverkjøp! :P

(Men så får du faktisk 144 glass, da. Lurer på hvor jeg skulle plassert 144 glass? :haar:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

(Men så får du faktisk 144 glass, da. Lurer på hvor jeg skulle plassert 144 glass? :haar:)

144 glass?? :sjokk: Hva skal man med det? Er det 12 cognacglass, 12 hvitvinsglass, 12 rødvinsglass, 12 champagneglass osv?

Anonymkode: 75268...0f9

Skrevet
4 minutter siden, Leo skrev:

Og hvor mange satte pris på det? Du tror ikke at du kunne ha overført for eksempel 29.000 kroner til SOS Barnebyer og kjøpt glass for resten uten at de som skulle drikke av glassene hadde merket nevneverdig forskjell???

Det kunne jeg helt sikkert, om jeg i det hele tatt vurderte å kjøpe glass for 29 376 kroner:fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Leo skrev:

Det var da voldsomt, da. Om du kikker litt rundt på siden det er linket til ser du fort at den prisen gjelder 12 glass av hver type i hele serien, dvs. 144 glass á gjennomsnittlig ca 200 kr. Ikke billig, men heller ikke en ublu pris. Jeg kan ikke si jeg ser kattaa påstå hun har kjøpt fullt sett? 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bygge ut huset?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Fotballfluen skrev:

Bygge ut huset?

Det måtte jeg helt klart gjort! :fnise:

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 minutter siden, Fotballfluen skrev:

Det kunne jeg helt sikkert, om jeg i det hele tatt vurderte å kjøpe glass for 29 376 kroner:fnise:

Godt du ikke gjorde det da... ;)

Endret av Leo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...