Heihei94 Skrevet 19. april 2016 #1 Skrevet 19. april 2016 Hei, skal ta med en jente på date. Vi skal ut på en piknikk, er helt tom når det kommer til ideer om hva jeg kan stelle i stand?
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #2 Skrevet 19. april 2016 Her er mitt tips: - Lakseruller/kan lages med spekeskinke: Kjøp vanlige lomper/lefser (de litt store firkantede), smør philadelphiaost eller lignende over hele, ha på laks og fersk dill. Rull sammen og kutt i små biter som du har tannpirkere gjennom for å gjøre det enkelt å spise. Rett 1 gjort på minutter. - Asparges med parmesan Stek store, ferske asparges sprø i panne, i smør, med litt salt og pepper. Topp med litt grovrevet (små skiver) parmesan når de er kalde. - Kjeks med smøreost og druer - Tomatsalat Cherrytomater kuttet i to, finhakket rødløk (kan droppes), fersk mozarella og fersk basilikum. Serveres med noen gode loffskiver. Anonymkode: 3b009...7b2 3
John_Felipe Skrevet 19. april 2016 #3 Skrevet 19. april 2016 Jeg syns piknik skal være mye kos mellom dere og minst mulig stress med maten, så derfor er enkel mat et must! Helst noe du bare kan ta fram og spises med en gang. Foreslår suppe som du har lagd hjemme som fylles i en termos med godt brød ved siden, no som passer perfekt til disse vår dagene. Eksempler: Kremert soppsuppe, Italiensk Minestrone suppe, Søtpotetsuppe,Spinatsuppe med kokosmelk, Linsjesuppe,blomkål og brokkoli suppe osv osv... De fleste supper er super enkelt å lage og vet du noen av hennes favoritt grønnsaker så blir det enda lettere å imponere! Med en så lett rett så trenger dere no annet kos, en god dessert eller en god kake som du baker selv (mer romantisk at du har lagd den selv, så kan du skryte av det også!) Igjen er hun glad i sjokolade så slår ikke en sjokoladekake feil, om hun ik er fan av sjokolade kan Panna Cotta være en alternativ som kan toppes med forskjellig frukt (foreslår fiken eller pasjonsfrukt). Dette er mat som kan lages i forveien og bare kan tas rett opp og spises! Vet du hva? Som oftest så er et godt teppe under, et godt teppe rundt dere, fin utsikt, god stemning og en god armkrok + litt å knaske på alt som trengs for en koselig piknik Så stress med maten hjemme og lag alt i forveien, så kan du slappe helt av og kose dere når dere er ute! Buon Appetito 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #4 Skrevet 19. april 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Her er mitt tips: - Lakseruller/kan lages med spekeskinke: Kjøp vanlige lomper/lefser (de litt store firkantede), smør philadelphiaost eller lignende over hele, ha på laks og fersk dill. Rull sammen og kutt i små biter som du har tannpirkere gjennom for å gjøre det enkelt å spise. Rett 1 gjort på minutter. - Asparges med parmesan Stek store, ferske asparges sprø i panne, i smør, med litt salt og pepper. Topp med litt grovrevet (små skiver) parmesan når de er kalde. - Kjeks med smøreost og druer - Tomatsalat Cherrytomater kuttet i to, finhakket rødløk (kan droppes), fersk mozarella og fersk basilikum. Serveres med noen gode loffskiver. Anonymkode: 3b009...7b2 Unngå laks hvis dere har nettopp begynt å date. Ikke godt å kysse med fiske ånde blæææææ Anonymkode: ee5aa...978
Gjest Mattis Skrevet 19. april 2016 #5 Skrevet 19. april 2016 Taco med skjell da blir man skikkelig kjent!
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #6 Skrevet 19. april 2016 2 timer siden, Mattis skrev: Taco med skjell da blir man skikkelig kjent! Kald fettete taco? Anonymkode: ee5aa...978
Gjest Mattis Skrevet 19. april 2016 #7 Skrevet 19. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kald fettete taco? Anonymkode: ee5aa...978 😄 Du tar jo selvfølgelig med deg en minigrill med aluminiums beger! Hva slags kjøttdeig bruker du a?
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #8 Skrevet 19. april 2016 4 minutter siden, Mattis skrev: 😄 Du tar jo selvfølgelig med deg en minigrill med aluminiums beger! Hva slags kjøttdeig bruker du a? Alltid foretrukket fiske taco over kjøtt. Er det nok bare i Norge det er overdrevet bruk av kjøttdeig til taco, så kjedelig.... Skal jeg ha kjøtt så blir det kjøtt som er marinert 1 dag før og i strimler + hjemmelagd Tortilla. Hjemmelagd Tortilla er som å ha hjemmelagd brød/ nystekt brød til annen mat, det blir ikke bedre enn det! Anonymkode: ee5aa...978
veraa94 Skrevet 19. april 2016 #9 Skrevet 19. april 2016 Taco sier alt om en person. Lefse eller skjell, hva hun bruker som fyll og rekkefølgen! 2
veraa94 Skrevet 19. april 2016 #10 Skrevet 19. april 2016 Fra spøk til alvor: pai med feks skinke, eller bacon, er perfekt som mat å piknik. Eller omelett i muffinsformer 3
Gjest Mattis Skrevet 19. april 2016 #11 Skrevet 19. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Alltid foretrukket fiske taco over kjøtt. Er det nok bare i Norge det er overdrevet bruk av kjøttdeig til taco, så kjedelig.... Skal jeg ha kjøtt så blir det kjøtt som er marinert 1 dag før og i strimler + hjemmelagd Tortilla. Hjemmelagd Tortilla er som å ha hjemmelagd brød/ nystekt brød til annen mat, det blir ikke bedre enn det! Anonymkode: ee5aa...978 Jaha! Så du er en av de! Jeg synes nå fisk er fisk og taco er taco. Det du beskriver som taco er jo nesten som biffsnadder i pita å regne, bare med litt ekstra krydder. Jeg er vokst opp med å ha brødskiver til all mulig middag, men når man tenker over det så er det ganske unødvendig!? Hvis man bare spiser brød uten noe er det ikke godt, det er jo selve middagen som er god!
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #14 Skrevet 19. april 2016 Hvis du er god på bål kan du forberede feks cheddar rullet i spekeskinke, bacondadler, lefser med fyll ( ville unngått laks, mange som ikke spiser oppdretts laks) og varme/steke på en stenhelle. Til dessert kan du hule ut appelsiner, fylle i sjokoladekakerøre, sette på toppen, pakke i aluminiumsfolie og legge dem i bålet til steking. Viktig at alt er gjort klart på forhånd. Itillegg vil jeg nevne at det aller viktigste er at dere ikke fryser eller blir våte. Ta med noe solid å sitte på. Teppe holder ikke på denne tiden av året. Foreslår reinsdyrskinn om du har. Ta med en presenning du kan bruke som gapahuk dersom det ikke er tilgang til regn og vindsljerming der dere skal ☺️ Lykke til ☺️ Anonymkode: af8f4...887
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #15 Skrevet 19. april 2016 Hvis du er god på bål kan du forberede feks cheddar rullet i spekeskinke, bacondadler, lefser med fyll ( ville unngått laks, mange som ikke spiser oppdretts laks) og varme/steke på en stenhelle. Til dessert kan du hule ut appelsiner, fylle i sjokoladekakerøre, sette på toppen, pakke i aluminiumsfolie og legge dem i bålet til steking. Viktig at alt er gjort klart på forhånd. Itillegg vil jeg nevne at det aller viktigste er at dere ikke fryser eller blir våte. Ta med noe solid å sitte på. Teppe holder ikke på denne tiden av året. Foreslår reinsdyrskinn om du har. Ta med en presenning du kan bruke som gapahuk dersom det ikke er tilgang til regn og vindsljerming der dere skal ☺️ Lykke til ☺️ Anonymkode: af8f4...887
Ravnklo Skrevet 19. april 2016 #16 Skrevet 19. april 2016 Du må da spørre dama om hva hun liker først! Da finner du nok på noe.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #17 Skrevet 19. april 2016 Grilldate! Deilig varme fra bålet er jo et + i disse kalde dager Anonymkode: ee5aa...978
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #18 Skrevet 19. april 2016 Jeg ville grille pølser. Anonymkode: f1b37...50c
Gjest Iona Skrevet 19. april 2016 #19 Skrevet 19. april 2016 Hva med en (pasta)salat og noen smørbrød med f.eks. pesto og tomat?
gretchenlowell Skrevet 19. april 2016 #20 Skrevet 19. april 2016 3 timer siden, Mattis skrev: Taco med skjell da blir man skikkelig kjent!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå