Gå til innhold

Fake Gucci mokkasiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kontakt med en som selger et par mokkasiner fra Gucci på Finn. De selges for 1/3 av prisen, men er ganske små i størrelsen. Hun sier at de er ekte, men har mistet kvitteringen og mener det ikke er noe serienummer i dem. Ser riktignok ut som at det er stemplet "made in Italy" inni sålen. Kan de likevel være ekte? 

image.jpg

image.jpg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: a3850...ee9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal du uansett med de? Var grisegrusomme :P Betale flere 1000 for stygge sko pga merket? Verden er faen i meg gal.

Anonymkode: ddcd2...620

• Liker 3
Skrevet

Noen andre??

AnonymBruker
Skrevet

For det første er bildene dårlige og viser ikke detaljer skikkelig. Det er i det hele tatt vanskelig å avgjøre ekteheten av noe dersom kopien er god og man bør i alle fall ta og kjenne på tingen, lukte, sjekke sømmer osv. Uansett, jeg synes du bør være skeptisk.

Anonymkode: a7e5c...31c

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det første er bildene dårlige og viser ikke detaljer skikkelig. Det er i det hele tatt vanskelig å avgjøre ekteheten av noe dersom kopien er god og man bør i alle fall ta og kjenne på tingen, lukte, sjekke sømmer osv. Uansett, jeg synes du bør være skeptisk.

Anonymkode: a7e5c...31c

Takk for svar :) 

Gjest ClickB4it
Skrevet

Det er ingen mulighet for at du kan få sett dem IRL, alt må skje via post? Som du garantert vet betyr ikke "Made in Italy"-stempelet så veldig mye. Fiolinen min har stradivarius stemplet i kroppen. Det er garantert ikke en stradivarius :fnise:

Jeg slenger meg på AB over her og er skeptisk, bildene er veldig dårlige.

Skrevet
10 minutter siden, ClickB4it skrev:

Det er ingen mulighet for at du kan få sett dem IRL, alt må skje via post? Som du garantert vet betyr ikke "Made in Italy"-stempelet så veldig mye. Fiolinen min har stradivarius stemplet i kroppen. Det er garantert ikke en stradivarius :fnise:

Jeg slenger meg på AB over her og er skeptisk, bildene er veldig dårlige.

Ja, tviler mer og mer. Har en venn i byen som skal ta en titt. Men dropper det antakelig om selgeren ikke gir meg noe serienummer. 

Gjest Tigress
Skrevet

Altså: eit par ekte Gucci-sko ville IKKJE hatt den klistrelappen som viser kva materiale det er i skoen...

Skrevet

Jeg er 99% sikker på at disse er falske. Mangelen på et serienummer er et stort varselstegn, iom. at det skal være stemplet på alle sko de produserer.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er usikker..  Syntes først de så veldig "fake" ut, men så fant jeg bilder av den faktiske modellen og de så jo ikke så ulike ut. Eneste er sålen som er stiplet i sømmen på bildene i Finn-annonsen, men det ser ikke ut som den har søm på produktbildene. 

Endret av Mischa
Skrevet

Nå fant hun serienummer og har sendt meg bilde. Er virkelig usikker! 

13059421_1038199079586896_337906870_n.jp

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Mischa skrev:

Jeg er usikker..  Syntes først de så veldig "fake" ut, men så fant jeg bilder av den faktiske modellen og de så jo ikke så ulike ut. Eneste er sålen som er stiplet i sømmen på bildene i Finn-annonsen, men det ser ikke ut som den har søm på produktbildene. 

Det vil jeg tro er et ganske sikkert tegn? De lager vel ikke noen såler med søm og noen uten?

Dessuten: Se på bildene av skoene "nedenfra", og sammenlikn sømmene som går fra tå til hel, og spesielt hvordan de ser ut rundt det runde Gucci-merket. Skoene fra Finn har mye grovere og mer unøyaktige sømmer, synes jeg. Sømmene på de ekte skoene ser på en måte mer elegante ut, med "renere" linjer. Se også der hvor sømmene går sammen i fotbuen, der hvor en rad gummiknotter er mye kortere. Sømmene på Finn-skoene går mye bråere inn og lager buttere vinkel. 

(Disclaimer: Jeg har ikke peiling på designermerker, men har bare sammenliknet bilder og synes det ser ut som det er forskjell i kvaliteten og nøyaktigheten.)

Anonymkode: 3fe10...b5e

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vil jeg tro er et ganske sikkert tegn? De lager vel ikke noen såler med søm og noen uten?

Dessuten: Se på bildene av skoene "nedenfra", og sammenlikn sømmene som går fra tå til hel, og spesielt hvordan de ser ut rundt det runde Gucci-merket. Skoene fra Finn har mye grovere og mer unøyaktige sømmer, synes jeg. Sømmene på de ekte skoene ser på en måte mer elegante ut, med "renere" linjer. Se også der hvor sømmene går sammen i fotbuen, der hvor en rad gummiknotter er mye kortere. Sømmene på Finn-skoene går mye bråere inn og lager buttere vinkel. 

(Disclaimer: Jeg har ikke peiling på designermerker, men har bare sammenliknet bilder og synes det ser ut som det er forskjell i kvaliteten og nøyaktigheten.)

Enig med deg! Synes også sømmene ser hakket mer unøyaktige ut på bildene i Finn-annonsen. Skjønner ikke hvorfor folk ikke bare kan ta vare på kvitteringer og autentisitetkort når de først bruker så mye penger på sko!

AnonymBruker
Skrevet

Jaja. Hvis kopien ser så ekte ut at man må sjekke serienummeret spiller det vel liten rolle? Hvordan skal folk se at de er falske?

Grisestygge var de uansett.

Skrevet (endret)

.

Endret av Ravna
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaja. Hvis kopien ser så ekte ut at man må sjekke serienummeret spiller det vel liten rolle? Hvordan skal folk se at de er falske?

Grisestygge var de uansett.

Det handler ikke bare om hva man får igjen for pengene man bruker, men også om hvor disse pengene til syvende og sist havner. 

• Liker 5
Skrevet

Synes det ser ut som om de er laget av plast jeg

AnonymBruker
Skrevet
Den 19.4.2016 at 9.44, AnonymBruker skrev:

Hva skal du uansett med de? Var grisegrusomme :P Betale flere 1000 for stygge sko pga merket? Verden er faen i meg gal.

Anonymkode: ddcd2...620

Det innlegget der sier vel i grunn mer om deg og din mangel på stilforståelse.

Anonymkode: 47e45...7f1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det innlegget der sier vel i grunn mer om deg og din mangel på stilforståelse.

Anonymkode: 47e45...7f1

Hahahahaha, nei. God stil er visst veldig subjektivt. 

Anonymkode: 47dd6...fb4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...