Gå til innhold

Når kan man kalles småfeit?

Gjest sexysadie

Anbefalte innlegg

:ler: Trodde du var dame, jeg.. Sorry, my mistake.

Nei, jeg er ikke enig i at markedet trenger å bli begrenset for en overvektig kvinne. Hvordna kan du vite at flertallet av menn ønsker seg en tynn kvinne? Flertallet av menn er mer opptatt av de indre kvalitetene enn av det ytre - det er iallfall min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Valhalla

Og min erfaring med de menn jeg har snakket med i mitt korte liv er at de går etter utseende, ser du har en tynn figur i avataren din, ubevisst ideal? Uansett så lenge du har funnet en person som du liker og du ikke måtte "settle" for så er vel alt vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenneth
Nei' date=' jeg er ikke enig i at markedet trenger å bli begrenset for en overvektig kvinne. Hvordna kan du vite at flertallet av menn ønsker seg en tynn kvinne? Flertallet av menn er mer opptatt av de indre kvalitetene enn av det ytre - det er iallfall min erfaring.[/quote']

Jeg tror det er på sin plass med en liten definisjon. Hva legger du i begrepet "overvekt"?

Mener du at eksempelvis en person på 150 kg ikke har begrensede mulighter i.f.t. en slank person? Seriøst??

Med tanke på at det tross alt er mange beilere der ute, behøver ikke litt overvekt nødvendigvis å få noen praktiske konsekvenser. Selv om "markedet er begrenset", er ikke dette nødvendigvis merkbart.

Og, jeg tror ærlig talt at de fleste menn så vel som kvinner ønsker seg en slank partner. Det finnes selvsagt noen sære unntak, enten de som selv er overvektige og derfor ønsker en "likestilt" partner, eller de som har en snodig fetisj.

Det med de indre kvalitetene er selvfølgelig viktig. Men, jeg frykter faktisk ikke å bli stemplet som overflatisk selv om jeg sier at utseendet betyr en god del. (Og, det er jo ikke slik at de overvektige har bedre indre kvaliteter heller). Selv om man velger en slank partner, betyr ikke dette at man velger bort de gode egenskapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, jeg tror ærlig talt at de fleste menn så vel som kvinner ønsker seg en slank partner. Det finnes selvsagt noen sære unntak, enten de som selv er overvektige og derfor ønsker en "likestilt" partner, eller de som har en snodig fetisj.

Men, kenneth :

er det bare to kategorier kvinner ? TYNN og TYKK ? Er det ingen mellomstadier ? Er folk virkelig bare av to sorter ? Finnes det ikke noe annet ? Det blir veldig svart/hvitt her.

Blir egentlig litt paff av å høre sånt som du presterer å si over..... At overvektige damer kun får menn som enten er overvektige selv eller har en "snodig" fetisj... SNAKK om mobbing...

Det med de indre kvalitetene er selvfølgelig viktig. Men' date=' jeg frykter faktisk ikke å bli stemplet som overflatisk selv om jeg sier at utseendet betyr en god del. (Og, det er jo ikke slik at de overvektige har bedre indre kvaliteter heller). Selv om man velger en slank partner, betyr ikke dette at man velger bort de gode egenskapene.[/quote']

Halloo ? Det er da ingen som sier at tykke har bedre indre kvaliteter enn de tynne ?

OG

Klart man ser på utseendet! Jeg foretrekker selv at potensielle samlivspartnere ikke veier 150 kg eller er svært korpulente eller har ølmage, men forut for det, så har jeg ikke krav til at de skal være akkurat så tynne at de har en "normal" BMI, for eksempel.

Det virker som om folk her mener at tynn = pent, og tykt = stygt.

For en trist verden det hadde vært om dere skulle bestemt standarden....

- skriver ellers under på *Lillian*`s innlegg....

Nå trekker jeg meg fra debatten for nå, søvnen kaller. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kenneth
Nå er mennesker øvervektige lenge før de blir 150kg da... I begrepet overvekt mener jeg når et mennesker veier +/- 10kg mer enn det som er bra for en med hensyn til helsen. Selvsagt blir det noe HELT annet om dere med deres syn på overvekt ikke snakker om overvekt før det er snakk om å veie 150kg.

Det var nå mest for å bringe fram en avklaring at jeg tok 150 kg da. Men vi er enige i at man er overvektig før man kommer dithen ja.

Det er jo litt av problemet når man diskuterer slike ukonkrete målenheter vettu; den ene tenker X og den andre tenker Y. (Og så har vi de gærningene som tenker på Z, men de vil vi helst ikke ha noe med å gjøre).

Nettopp - det er det jeg prøver å komme fram til. Markedet blir ikke nødvendigvis noe mer begrenset enn det er for normalvektige mennesker.

Joda. Vi er nok enige. Selv om det er en begrensning der, er den ikke merkbar.

God natt og den slags :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenneth
Men, kenneth :

er det bare to kategorier kvinner ? TYNN og TYKK ? Er det ingen mellomstadier ? Er folk virkelig bare av to sorter ? Finnes det ikke noe annet ? Det blir veldig svart/hvitt her.

Neida. Jeg foretrekker faktisk fargenyanser fremfor s/hv. (Så vidt jeg husker, var det vel faktisk jeg som ba om en avklaring/definisjon på hva vi diskuterte. Så hvorfor jeg blir stemplet som Mr. Gråtone er for meg litt pussig).

"Tjukk", "feit" osv. lite konkrete begreper, og folk har et ulikt forhold til betydningen av de. Joda, det finnes "mellomstadier".

Blir egentlig litt paff av å høre sånt som du presterer å si over..... At overvektige damer kun får menn som enten er overvektige selv eller har en "snodig" fetisj... SNAKK om mobbing...

Well, *paff* right back at you... Hvis du tenker deg litt om før du rabler i vei et følelsesladet svar, vil du muligens finne ut at jeg ikke påstår det du påstår at jeg påstår... Jeg skriver som sagt at jeg tror de aller fleste (uansett kjønn) foretrekker en slank partner. Det står jeg for. Men, kvalifiserer det virkelig til det gufne svaret?

Mobbing? Problemet med slike debatter er at folk blir for engasjert, at de ikke klarer å tenke klart.

Halloo ? Det er da ingen som sier at tykke har bedre indre kvaliteter enn de tynne ?

Det er sikkert noe som hevder det også. Men jeg er ikke en av de. (Nok en gang registrerer jeg at mitt budskap ikke nådde fram til alle mottakere. Det er noe schit det der med støy altså).

Det virker som om folk her mener at tynn = pent, og tykt = stygt.

For en trist verden det hadde vært om dere skulle bestemt standarden....

Heisann! Her ble jeg visst stemplet som den store stygge ulven, sammen med de andre eklingene i samfunnet vårt.

Til din opplysning kan jeg opplyse at en meget stor majoritet av befolkningen ikke vil tillegge overvekt noen særlig positive egenskaper. På samme måte som uønsket hårvekst, kviser eller andre ting. Men, dette betyr faktisk ikke at man stempler individene som annenrangs for det. Og det kan godt være man forsøker å skaffe seg en sådan partner til tross for dette.

Jeg tok utgangspunkt i folks preferanser, noe jeg antar gikk deg hus forbi.

(Selv var jeg nettopp innom en tråd hvor man lister opp egenskaper en mann ikke burde ha. Så vidt jeg kunne se, slapp jeg faktisk unna med bare 1 minuspoeng - så langt - men jeg følte liksom ikke for å gå inn og slenge ut mishagsytringer mot folk som mener noe annet enn meg).

Nå trekker jeg meg fra debatten for nå' date=' søvnen kaller. :-)[/quote']Noe sier meg at du trenger et par timer på puta ja.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

haha - ut fra denne debatten kan jeg i hvert fall trekke konklusjonen at "overvektige kvinner har lett for å se alle utsagn om vekt som angrep på overvektige kvinner, deres stolthet og attraktivitet".

jeg er selv kvinne, ikke overvektig (og dermed kan alt jeg sier tolkes som et angrep på overvektige).

Synes Lillian sa en del fornuftig i begynnelsen her, men altså: Hvorfor må man gå så VELDIG i forsvarsposisjon...? Det er jo mange som uttaler seg ganske så nøytralt her som får huden full...

Jeg har ikke noe behov for å svare på alle spørsmålene som ble stilt innledningsvis (synes det var et bra innlegg, forresten). Men det ER jo forskjell på "hvordan" man er overvektig - jeg kjenner mange som er både lubne og runde som kler det og er kjempeomsvermet (og ikke bare av andre overvektige og/eller mindre attraktive personer), jeg. Men da står kroppsformen i forhold til hele personen - er man rimelig sunn, er naturlig tungt bygd og ellers er fornøyd med seg selv og livet sitt, tror jeg man stiller langt framme i køen. Og selv om man da også kan bli beskrevet som lubben eller overvektig er det ikke noe negativt i dette.

Folk som legger lett på seg og i tillegg ikke passer kostholdet eller er fysisk aktive synes jeg derimot er FOR overvektige, evt feite (men jeg vil egentlig ikke bruke dette ordet). Dette fordi det vitner om at de ikke passer på seg selv, at de har gitt opp. Man kan selvsagt ikke alltid noe for HVOR stor man blir, men for de fleste overvektige GÅR det et skille mellom de som tar seg selv litt i nakken (det må jo vi som ikke er overvektige, men som heller ikke har helt problemfrie liv gjøre...) og de som ikke gjør det.

Og til slutt: Selvsagt finnes det idealer for hva som er attraktivt eller ikke, og mange velger nok partner også ut fra hva de tror andre vil si. Og om man er av de heldige som kan velge fritt velger man selvsagt den man synes er mest attraktiv. Ikke alle slanke personer er attraktive heller, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tror jo det er noe sant i det at man stiller noe sterkere på partnermarkedet med et bra utseende, men det jeg stusser på er at bl.a. Valhalla likestiller overvektig med et mindre bra utseende (slik oppfatter ihvertfall jeg det). DET skurrer i mine ører. Er selv slank og har ok utseende, men har flere venninner og bekjente som er mye penere enn meg selv om de er runde. Det er da utrolig mange vakre, runde kvinner - like mange som det er vakre, slanke kvinner. Hadde en god venninne en gang som var stor og kraftig (og litt tykk), hun var heller ikke spesielt pen. Men p.g.a sin utstråling og personlighet hadde hun mye bedre guttetekke enn meg.

Vekt har da ingenting med tiltrekningskraft å gjøre, ikke nødvendigvis noe med utseende å gjøre heller. Med mindre man er usunt tynn eller tykk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke homofil så en muskuløs mann har jeg ikke så stort behov for.

Det jeg prøver å få frem her er at det er et såpass stort flertall av menn som ønsker tynne kvinner at markedet blir begrenset for en tykk kvinne. Er du enig med denne påstanden eller ikke?

Nå har det seg sånn at jeg ikke gadd å lese lenger enn hit før jeg svarte, så om det jeg skriver alt er sagt så får dere være snille og tilgi meg.

Jeg er faktisk veldig uenig i dette, fordi jeg stadigvekk ser kjekke gutter sammen med jenter som er alt annet enn glansbilder, og tynne supermodeller. Ofte ser man knallkjekke gutter sammen med jenter som har noen kilo for mye, men likevel ser ut som sunn, frisk norsk ungdom.

Det jeg syns man ser sjeldnere er særdeles pene jenter, sammen med overvektige eller mindre pene gutter, så samme hva du mener om eget kjønn Valhalla så tror jeg vel at jenter er jenter verst akkurat på denne fronten.

Uheldig utseende tror jeg betyr mer, iallfall på sjekkemarkedet (men det finnes andre måter enn byen for å skaffe seg kjæreste da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman
Når er man feit?

Hva er såkalt "kledelig overvekt"?

Er feit det samme som tjukk?

Når kan en person kalles overvektig? (ja, eg kjenner til teoriene om index og BMI men det er ikke det jeg vil frem til)

Hvor feit kan man være?

jeg liker hverken ordet feit eller tjukk egentlig. Jeg vil si at overvektig er når man har så mange kilo for mye at det er helseskadelig. Alt annet er passelig.

Er feite mennesker generelt "gladere" enn slanke mennesker?

nei, det er vel like mange glade overvektige som undervektige.

(det her blir litt vel kategorisert egentlig. litt sånn er man tykk er man sånn, er man tynn er man slik. Men jeg går egentlig ut i fra at det var det som var meningen og)

Er det sant at man ser ned på de overvektige menneskene?

jeg håper ikke det. Jeg gjør ikke, men jeg kan jo selvfølgelig ikke svare for andre enn meg selv.

Er det vanskeligere å få kjæreste med noen kilo for mye på kroppen?

Desverre tror jeg kanskje det kan være det. Ikke med noen kilo for mye, men med mange for mye. Samtidig tror jeg samme problem kan oppstå hvis man har mange kilo for lite.

Men heldigvis er folk forskjellige, og jeg vet at de fleste menn syns det er mye bedre med for mye enn for lite.

Dessuten tror jeg det er like mye med holdningen, mange tenker automatisk at overvektige er overvektige fordi de er late, gidder ikke gjøre noe, bare sitter og spiser etc. og en sånn kjæreste er det vel de færreste som ønsker seg uansett. Men så er det mange som har for mange kilo men likevel er aktive, man er rett og slett skapt sånn,

ja, jeg vet ikke om jeg ikk ordlagt meg helt som jeg mente, men jeg håper det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sukkerert

Lillian:

Nei, jeg er ikke enig i at markedet trenger å bli begrenset for en overvektig kvinne. Hvordna kan du vite at flertallet av menn ønsker seg en tynn kvinne? Flertallet av menn er mer opptatt av de indre kvalitetene enn av det ytre - det er iallfall min erfaring.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellinor

I mine øyne finnes ikke ordet småfeitpå voksne.

Enten er enn mager,tynn,slank,kraftig,lubben,tykk eller feit. (feit=over 100)

Småfeit forbinder jeg med babyer, de er søte og småfeite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...