Gå til innhold

slanking

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

har hoppet på en tur til syden,- 2 uker fra nå, og skulle gjerne blitt kvitt det værste "kvapset". Har tydligvis lagt på meg siden sist sommer,- og vet at det ikke er noen vidunderkur som gjør at jeg går ned 10 kilo de neste dagene... men det hadde vært kjekt å få strammet opp kroppen litt for å si det slik.

Treningen er jeg i god gang med, men noen som har tips til hva jeg skal spise? Har hørt mye om såkalte fastekurer,- men har ikke fått med meg hva jeg skal spise iløpetav en slik kur... Hjelp?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går nå på en slankekur som varer i tretten dager, og som er effektiv. Kan ikke love at du ikke går opp i vekt igjen etterpå, men sånn er det jo med vidunderkurer. Har lagt ut kuren under Personlige meldinger.

Skrevet

Nei, forresten, den var visst blitt slettet. Hadde en mistanke om at det ikke ville være populært å legge den ut her.

Skrevet

Trodde at vi hadde kommet lengre på "kropp, helse og trening" enn dette...

Blir litt småtrist på deres vegne, "må bli slank før sydenturen"

huff huff huff

K

Skrevet

Hei

Ja, Kurgan, jeg trodde også vi hadde kommet lengre enn dette. Det bør være mulig å starte en tråd som denne uten at "huff huff, går det an?"- innleggene dukker opp. Hvis du ikke har et seriøst tips eller forslag som angår det tråden var ment å handle om, kan du ikke heller huffe hjemme for deg selv da? For alt du vet trenger ikke dette å gjelde en sylslank tenåring med slanke-hysteri, men en voksen dame med et nøkternt forhold til sin egen kropp, som har oppdaget at ingen av sommerklærne fra i fjor passer lenger. Så det så. :-?

Må bare innrømme at jeg heller ikke har noen "oppstrammingstips", måtte bare få ut litt frustrasjon. Hva om du søker Grete Roede eller noe sånt på nett? Kanskje det dukker opp noen lenker eller noe?

Uansett, god tur til syden!

-siina-

Skrevet

En veninne av meg strammet seg skikkelig opp ved å bare spise frukt og grønt før klokken tolv på dagen. Etter det spiste hun vanlig (selvfølgelig ikke godteri og slikt), og det hjalp! Det må vel være en ganske sunn måte å gjøre det på. Selv har jeg begynt å vaske huset oftere for å få rørt litt på meg, på den måten slår jeg to fluer i en smekk!

Skrevet

Hvor er selvinnsikten? De langsiktige planene om et sunt og aktivt liv?

Kommer sydenferien som en overraskelse? Sommeren?

Poenget med innlegget mitt var denne "panikk-slankingen" som hverken er langsiktig eller spesielt sunn (ja uansett hvor mye frukt du spiser)

Slike kurer basert på ensidig kosthold er jo rett og slett idiotiske, og man går jo fort lei.

Hva med å forandre litt på livsstilen, slik at man ikke går opp i vekt over lengre tid, blir litt strammere og klarer å gjøre mer (leve mer uten ork)

Det er det som er essensen her på "Kropp, helse..."

God Tur Uansett Vekt

Gjest Kinga
Skrevet

Hei du sydenreisende!

- Spis mye frukt og grønt

- Drikk mye vann

- Spis masse magert kjøtt og fisk

- Spis nok og ofte!!!

- Gå mange lange turer/tren på andre måter; få med deg andre, kos deg med trimmen

- Ta solarium/sol deg ute før du reiser; gir litt grunnlag for sydensolen og sideflesket ser liksom bedre ut i bruntoner kontra vinterhvitt ;-)

Og mest av alt: Digg deg selv. Rett ryggen og strutt med puppene; tenk deg lekker! Det funker som bare rakker'n! Skammer du deg over kroppen din, er det det andre ser. Liker du kroppen din, er det det omgivelsene legger merke til - og de liker den med deg...

God tur :D

Gjest Anonymous
Skrevet

det var jeg som startet denne diskusjonen, og vil bare takke for de som tok spørsmålet mitt seriøst og ga meg gode råd!

Men jeg må si at jeg ble litt provosert når jeg leste kurgan sine innlegg. Det må være mulig å stille et seriøst spørsmål uten å bli oppfattet som en slankehysterisk tenåring. Jeg tror det er ganske så menneskelig å ønske å stramme seg opp litt før en skal sprade rundt i bikini i 2 uker. Uansett om en er str S el XL. Jeg vil ikke karakterisere meg som et menneske med dårlig selvinnsikt slik som du antyder. Jeg er en sunn og frisk ung kvinne som stort sett er stolt over den jeg er.

Og ja...en sydentur kan komme overaskende på...selv om sommeren. Derav navnet "hopp på tur"....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...