AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #1 Skrevet 18. april 2016 Fikk match med en jente på Tinder, og det har blitt noen meldinger frem og tilbake. Så, etter en stund ble det til at vi møttes for litt over en uke siden. Praten gikk ganske greit, og jeg syntes det var hyggelig, så jeg kunne tenke meg å møte henne igjen. Det ble et par meldinger frem og tilbake i uken som var, og i dag møttes vi igjen, denne gangen var vi på restaurant. Tingen er den at forrige uke, etter at vi traff hverandre første gangen, så syntes jeg det var hyggelig, men fikk ikke den ekstra gnisten. Hadde likevel lyst til å treffe henne igjen, for objektivt sett var hun akkurat en sånn type jente jeg kunne tenke meg. Så jeg så frem til i dag. Dessverre følte jeg det gikk vesentlig tyngre enn forrige gang. Har lyst til å like henne, men er ikke helt der, merker jeg. Og det synes jeg er ganske trist. Da vi skiltes i dag var jeg på en måte litt lettet over at det var over, men samtidig litt skuffet over at det ikke var noen gnist der. Følte ikke at vi kom noe "videre" siden første gangen. Det ble bare snakk om helt trivielle ting. Så nå er jeg litt usikker på om det er veldig vits i å gå videre. Hva tenker dere om denne situasjonen? Har jo forsåvidt gjort "fremgang" siden tidligere. Før stoppet det på første date. De siste par gangene har det blitt til to treff, men så stanger det Anonymkode: e2f95...a07
Maleficenta Skrevet 18. april 2016 #2 Skrevet 18. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk match med en jente på Tinder, og det har blitt noen meldinger frem og tilbake. Så, etter en stund ble det til at vi møttes for litt over en uke siden. Praten gikk ganske greit, og jeg syntes det var hyggelig, så jeg kunne tenke meg å møte henne igjen. Det ble et par meldinger frem og tilbake i uken som var, og i dag møttes vi igjen, denne gangen var vi på restaurant. Tingen er den at forrige uke, etter at vi traff hverandre første gangen, så syntes jeg det var hyggelig, men fikk ikke den ekstra gnisten. Hadde likevel lyst til å treffe henne igjen, for objektivt sett var hun akkurat en sånn type jente jeg kunne tenke meg. Så jeg så frem til i dag. Dessverre følte jeg det gikk vesentlig tyngre enn forrige gang. Har lyst til å like henne, men er ikke helt der, merker jeg. Og det synes jeg er ganske trist. Da vi skiltes i dag var jeg på en måte litt lettet over at det var over, men samtidig litt skuffet over at det ikke var noen gnist der. Følte ikke at vi kom noe "videre" siden første gangen. Det ble bare snakk om helt trivielle ting. Så nå er jeg litt usikker på om det er veldig vits i å gå videre. Hva tenker dere om denne situasjonen? Har jo forsåvidt gjort "fremgang" siden tidligere. Før stoppet det på første date. De siste par gangene har det blitt til to treff, men så stanger det Anonymkode: e2f95...a07 Går ikke å tvinge det frem tror jeg. Er det ikke kjemi så er det bare ikke det... 4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #3 Skrevet 18. april 2016 Vet du..Helt ærlig. Jeg har INGEN aning! Dessverre. Hvem av oss kan ha det? haha. Dere må nesten finne ut av det Kjærlighet er ikke bestandig a4 og lett Her i gården går det også litt sært... Trykka Like på en som jeg er sikker på at jeg vil møte, helt seriøst jeg kødder ikke, jeg tenkte "Hun MÅ jeg møte". Ventet en halv dag og ingen match. Endte opp med å svelge stoltheta og slette profilen og åpne den igjen og ta Like på henne igjen Andre gangen ble det faktisk match! Hvis jeg skulle spurt KG om råd i denne saken hadde jeg bare fått beskjed om at jeg var en desperat slimål. Anonymkode: 11f9e...194 4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #4 Skrevet 18. april 2016 9 minutter siden, Maleficenta skrev: Går ikke å tvinge det frem tror jeg. Er det ikke kjemi så er det bare ikke det... Innerst inne er jeg smertelig klar over det. "Kjemi" er overhodet ikke oppskrytt. Og det er jo på en måte det som gjør det litt trist også, for hun her har jeg lyst til å like. Det er ikke noe positivt når man er på date og man merker at man bruker mye energi på å holde driven oppe, og at man er sliten i hodet når det er over. Slik som det var i dag. Altså, det var ikke noe galt med henne sånn rent objektivt sett, men det var nå sånn det var. Uff. Anonymkode: e2f95...a07
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #5 Skrevet 18. april 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Innerst inne er jeg smertelig klar over det. "Kjemi" er overhodet ikke oppskrytt. Og det er jo på en måte det som gjør det litt trist også, for hun her har jeg lyst til å like. Det er ikke noe positivt når man er på date og man merker at man bruker mye energi på å holde driven oppe, og at man er sliten i hodet når det er over. Slik som det var i dag. Altså, det var ikke noe galt med henne sånn rent objektivt sett, men det var nå sånn det var. Uff. Anonymkode: e2f95...a07 Sånn føler jeg også hver eneste "Tinder date" går, blir helt trøtt i hodet av å kommunisere med dem. Men nå etter sånn ca fem måneder har jeg seriøst funnet en jeg ikke bare føler kjemi med, men hun er faktisk flink å kommunisere, smart og får meg til å le. Den siste timen har vi snakket om kjeks Synes dette ser bra ut! Er faktisk betatt allerede. Lykke til man! Anonymkode: 11f9e...194
Rammfrø Skrevet 18. april 2016 #6 Skrevet 18. april 2016 Dette er et problem jeg ser går igjen hos folk, spesielt nordmenn, som forventer en magisk gnist veldig tidlig i forhold. Sannheten svir kanskje men denne "gnisten" er vanskelig å skape. Noen ganger kommer den med en gang, noen ganger senere. Å skulle finne en make basert på en gnist, og så bedømme om gnisten er der med en gang eller ikke er for drøyt. Hvor raskt vil du det skal gå? Dette er andre gangen du har møtt personen. Ikke vær så utålmodig. 5
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #7 Skrevet 18. april 2016 51 minutter siden, Rammfrø skrev: Dette er et problem jeg ser går igjen hos folk, spesielt nordmenn, som forventer en magisk gnist veldig tidlig i forhold. Sannheten svir kanskje men denne "gnisten" er vanskelig å skape. Noen ganger kommer den med en gang, noen ganger senere. Å skulle finne en make basert på en gnist, og så bedømme om gnisten er der med en gang eller ikke er for drøyt. Hvor raskt vil du det skal gå? Dette er andre gangen du har møtt personen. Ikke vær så utålmodig. Nordmenn er ikke akkurat like utviklet som franskmenn, men forventer det samme resultatet og de samme følelsene. Oh LALA. Jeg kan lage kjemi, (det går an å lage kjemi), det er kjedelig i lengden å late som at man blir sjarmert av motparten, hvis man gir denne kjemien vil de fleste møte deg igjen, de fleste liker å føle seg spesielle. De fleste forventer at den andre skal ta dem med storm, både menn og kvinner. Jeg møtte nylig en som tok meg med storm, jeg har ikke erfaring med det og jeg bæsja på leggen. I wish i had some self control. Anonymkode: 2462b...c35 1
Maleficenta Skrevet 18. april 2016 #8 Skrevet 18. april 2016 59 minutter siden, Rammfrø skrev: Dette er et problem jeg ser går igjen hos folk, spesielt nordmenn, som forventer en magisk gnist veldig tidlig i forhold. Sannheten svir kanskje men denne "gnisten" er vanskelig å skape. Noen ganger kommer den med en gang, noen ganger senere. Å skulle finne en make basert på en gnist, og så bedømme om gnisten er der med en gang eller ikke er for drøyt. Hvor raskt vil du det skal gå? Dette er andre gangen du har møtt personen. Ikke vær så utålmodig. Nei nei nei. Det handler ikke om gnist. Det handler om kjemi. Dvs at man faktisk kommer overens. At man kan snakke lett sammen uten ubehagelig stillhet. At man ikke kræsjer totalt ifh til interesser og sånne ting. Det kan man ikke tvinge frem. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #9 Skrevet 19. april 2016 Første gangen gikk det ganske greit. Men i går følte jeg det ble mer krampeaktig. Og jeg fikk en følelse av at vi hadde mindre og mindre å snakke om. Og det er vel ikke et godt tegn? Så nå vet jeg ikke helt hvordan det blir videre. Anonymkode: e2f95...a07
Rammfrø Skrevet 19. april 2016 #10 Skrevet 19. april 2016 8 timer siden, Maleficenta skrev: Nei nei nei. Det handler ikke om gnist. Det handler om kjemi. Dvs at man faktisk kommer overens. At man kan snakke lett sammen uten ubehagelig stillhet. At man ikke kræsjer totalt ifh til interesser og sånne ting. Det kan man ikke tvinge frem. Den er jeg enig med, men man trenger ikke alltid ha noe å snakke om konstant. Bare det å ville være i hverandres selskap synes jeg er en positiv ting. Hvis man vil tilbringe tid med noen men er redd det skal bli lite å snakke om så kan man gjøre en aktivitet hvor man får mer å snakke om; se film, museum, tur, butikker, osv. 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Første gangen gikk det ganske greit. Men i går følte jeg det ble mer krampeaktig. Og jeg fikk en følelse av at vi hadde mindre og mindre å snakke om. Og det er vel ikke et godt tegn? Så nå vet jeg ikke helt hvordan det blir videre. Anonymkode: e2f95...a07 Prøv å gjøre noe nytt for begge for å få samtalen til å gå? Vær kreativ.
Gjest Minesveiper Skrevet 19. april 2016 #11 Skrevet 19. april 2016 (endret) Tror ikke jeg ville gått på flere dates. Jeg har vært i din situasjon en gang hvor jeg faktisk var usikker på om jeg likte damen. Fant ut at hun ikke var en jeg ville saste på og var bare glad når daten var ferdig. Samtidig slet jeg litt med dårlig samvitighet når jeg var så usikker på om jeg likte henne. Det var ganske tydelig at hun likte meg og jeg synes det var kjipt å skru opp forhåpningene hennes med å gå på date for å knuse de etterpå. Endret 24. april 2016 av Minesveiper
20052014 Skrevet 19. april 2016 #12 Skrevet 19. april 2016 1 time siden, Minesveiper skrev: Tror ikke jeg ville gått på flere dates. Jeg har vært i din situasjon en gang hvor jeg faktisk var usikker på om jeg likte damen. Fant ut at hun ikke var en jeg ville stase på ogg var bare glad når daten var ferdig. Samtidig slet jeg litt med dårlig samvitighet når jeg var så usikker på om jeg likte henne. Det var ganske tydelig at hun likte meg og jeg synes det var kjipt å skru opp forhåpningene hennes med å gå på date for å så knuse de etterpå. Kjenner følelsen. Men jeg har bestemt meg for at det beste er å være en behagelig og fin date uansett om det klaffer eller ikke (hvis vedkommende ikke er helt sprø, men det har jeg ikke opplevd). Så kan man etterpå si at man hadde en kul date og opplevelse, i det minste. Bedre det enn å ha en skikkelig dårlig date eller bare få den andre til å stå å kjenne på at han gjør noe feil hele tiden pluss avvist etterpå? Mulig jeg tar feil men.
Gjest Minesveiper Skrevet 19. april 2016 #13 Skrevet 19. april 2016 46 minutter siden, 20052014 skrev: Kjenner følelsen. Men jeg har bestemt meg for at det beste er å være en behagelig og fin date uansett om det klaffer eller ikke (hvis vedkommende ikke er helt sprø, men det har jeg ikke opplevd). Så kan man etterpå si at man hadde en kul date og opplevelse, i det minste. Bedre det enn å ha en skikkelig dårlig date eller bare få den andre til å stå å kjenne på at han gjør noe feil hele tiden pluss avvist etterpå? Mulig jeg tar feil men. Jeg tenker at hvis man vet at det ikke kommer til å gå uansett så er det like greit å la være. Slipper man å skru opp forhåpningene til den andre.
20052014 Skrevet 19. april 2016 #14 Skrevet 19. april 2016 Et øyeblikk siden, Minesveiper skrev: Jeg tenker at hvis man vet at det ikke kommer til å gå uansett så er det like greit å la være. Slipper man å skru opp forhåpningene til den andre. Jeg tenker ikke flørting, men at man i det minste er hyggelig og ikke får den andre til å føle seg klein gjennom hele daten. Tror det er viktig at man får litt positive opplevelser selv om man ikke klaffer.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #15 Skrevet 21. april 2016 Da var det over. Vi har nå sagt lykke til til hverandre, og vi kommer ikke til å møtes mer. Men tonen var god hele tiden. I det minste var vi enige om å avslutte, og ingen bærer nag. Anonymkode: e2f95...a07
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #16 Skrevet 21. april 2016 Den 18.4.2016 at 0.48, Rammfrø skrev: Dette er et problem jeg ser går igjen hos folk, spesielt nordmenn, som forventer en magisk gnist veldig tidlig i forhold. Sannheten svir kanskje men denne "gnisten" er vanskelig å skape. Noen ganger kommer den med en gang, noen ganger senere. Å skulle finne en make basert på en gnist, og så bedømme om gnisten er der med en gang eller ikke er for drøyt. Hvor raskt vil du det skal gå? Dette er andre gangen du har møtt personen. Ikke vær så utålmodig. Jeg håper jeg aldri noensinne havner i et forhold med en mann som venter tålmodig på en gnist som ikke er der. Hvorfor i alle dager kan man ikke heller være venner om man ikke har den sommerfugl-følelsen i magen? Det skal gnistre og krible når man kysser. Det skal være kjemi og full klaff. Får jeg ikke det foretrekker jeg å være alene. (Jeg vet etter fem minutter om det er aktuelt med noe mer eller ikke Trenger ikke to dater for å merke det!) Anonymkode: 14457...811
Rammfrø Skrevet 21. april 2016 #17 Skrevet 21. april 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg håper jeg aldri noensinne havner i et forhold med en mann som venter tålmodig på en gnist som ikke er der. Hvorfor i alle dager kan man ikke heller være venner om man ikke har den sommerfugl-følelsen i magen? Det skal gnistre og krible når man kysser. Det skal være kjemi og full klaff. Får jeg ikke det foretrekker jeg å være alene. (Jeg vet etter fem minutter om det er aktuelt med noe mer eller ikke Trenger ikke to dater for å merke det!) Anonymkode: 14457...811 Jeg har selv aldri opplevd noe gnist men har opplevd kjemi som har vært tidlig og som gjerne har kommet senere med noen jeg har blitt kjent med. Jeg har hatt de jeg trives i godt selskap med som gir meg en varm og god følelse inni meg - dette har vært godt nok for meg i alle fall. Har i tillegg fått den sommerfugl-følelsen mye senere med noen og ikke tidlig, kanskje jeg er unik der da.
Rosaprosa20 Skrevet 22. april 2016 #18 Skrevet 22. april 2016 Hvis du virkelig liker henne (eller vil like henne) kan du jo forsøke å invitere henne med på en litt aktiv date. Hva som helst annet enn å sitte stille og prate. Ha det gøy sammen, så går kanskje praten lettere. Hvis du mener kjemi på den måten at dere ikke er på samme bølgelengde, så blir det nok vanskelig, men hvis du mener at du ikke er betatt enda, så syns jeg du burde huske at attraksjon og kjemi utvikles over tid. I mange tilfeller kan man ha fantastiske forhold med en du først ikke har så god kjemi med. Bare tenk på alle som starter som venner.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #19 Skrevet 22. april 2016 1 time siden, Rosaprosa20 skrev: Hvis du virkelig liker henne (eller vil like henne) kan du jo forsøke å invitere henne med på en litt aktiv date. Hva som helst annet enn å sitte stille og prate. Ha det gøy sammen, så går kanskje praten lettere. Hvis du mener kjemi på den måten at dere ikke er på samme bølgelengde, så blir det nok vanskelig, men hvis du mener at du ikke er betatt enda, så syns jeg du burde huske at attraksjon og kjemi utvikles over tid. I mange tilfeller kan man ha fantastiske forhold med en du først ikke har så god kjemi med. Bare tenk på alle som starter som venner. Nå er det for sent. Første gang gikk vi en lengre tur, og endte opp på en kaffebar. Synes det gikk ganske bra først. Sist gang var vi og spiste. Men det ble vanskeligere og vanskeligere å holde samtalen i gang, fikk mer og mer følelsen av at vi hadde "snakket ferdig". Da vi skilte lag var jeg på en måte lettet over at det var over. Ventet et par dager, så sendte jeg en "hvordan går det"-melding. Fikk så tilbake et svar der hun ikke følte noen kjemi, noe som samsvarte veldig godt med det jeg selv følte, og hvor så hun ønsket meg lykke til videre. Jeg svarte ca det samme. Så avslutningen ble i det minste verdig. Og det er bra. Ingen sure miner på noen. Og det er viktig. Anonymkode: e2f95...a07
calavi Skrevet 22. april 2016 #20 Skrevet 22. april 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det for sent. Første gang gikk vi en lengre tur, og endte opp på en kaffebar. Synes det gikk ganske bra først. Sist gang var vi og spiste. Men det ble vanskeligere og vanskeligere å holde samtalen i gang, fikk mer og mer følelsen av at vi hadde "snakket ferdig". Da vi skilte lag var jeg på en måte lettet over at det var over. Ventet et par dager, så sendte jeg en "hvordan går det"-melding. Fikk så tilbake et svar der hun ikke følte noen kjemi, noe som samsvarte veldig godt med det jeg selv følte, og hvor så hun ønsket meg lykke til videre. Jeg svarte ca det samme. Så avslutningen ble i det minste verdig. Og det er bra. Ingen sure miner på noen. Og det er viktig. Anonymkode: e2f95...a07 Det høres nå absolutt ut som det var riktig valg av dere å avslutte. Noe kjærlighet ved første blikk trenger det absolutt ikke være for å date noen, men kjemien må nesten være på plass. Om man er lettet for at en date er over så er ikke det et godt tegn, nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå