Gå til innhold

Å fri som kvinne til en mann uten å fri

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en samboer som jeg elsker over alt på jord. Vi har det fantastisk på alle måter, og jeg vil gjerne gifte meg med han. Jeg vet også at han vil gifte seg og få barn med meg når tiden er inne for oss. Vi er studenter begge to fortsatt, så det blir ikke før jeg er ferdig med studiene (jeg er ferdig litt etter han). Jeg er kanskje litt gammeldags og vil ikke være den som frir, da jeg mener det er en romantisk ting at mannen gjør det, men jeg vil ikke få barn uten å være gift. Jeg mener at hvis man ikke føler tiden er inne for ekteskap, så er ikke tiden inne for å få barn heller. Barn er en mye større forpliktelse enn et ekteskap, men å inngå et ekteskap beviser på en måte at begge tar det seriøst. Jeg synes det er vanskelig å forklare, men sånn føles det for meg da. Min samboer har da til info samme syn som meg på akkurat dette, så vi har vel en felles forståelse her. 

Jeg tenkte at når vi er ferdig utdannet så vil det ikke gå så lang tid for oss før vi får barn, men jeg vil jo gjerne da hinte til at han kanskje burde fri? Er det noen andre kvinner her som har sagt til mannen sin at de vil han skal fri? Jeg må si ting rett ut til mannen min sånn som det er, for han skjønner ikke noen hinting, men føler det er så lite romantisk hvis jeg bare setter meg ned og sier "nå synes jeg at du skal fri altså!" for det er jo hans valg når og hvor og om han vil gjøre det, og jeg vil ikke tvinge det på han

Anonymkode: eedad...94c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo starte en samtale om fremtiden og feks når du/dere ser for deg å få barn. Hvis dere da allerede er enige om at dere vil være gift før barna kommer _bør_ han jo virkelig begynne å tenke litt...

Anonymkode: 01237...95c

Skrevet

Kan du ikke bare si det rett ut? "Jeg har lyst til at vi skal gifte oss snart"? Hinting fungerer sjelden... Kommunikasjon er nøkkelen til et godt forhold/ekteskap :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Menn HATER hinting.

Anonymkode: fc741...444

Skrevet

Jeg sa klart fra at jeg kom til å fri neste skuddårsdag. Da visste han hva han hadde å forholde seg til.

• Liker 1
Skrevet

Ikke gå rundt grøten, vær rett på sak. Om man vil noe så bør man si ifra.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...