toneeee_ Skrevet 18. april 2016 #1 Skrevet 18. april 2016 Hei, Jeg har veldig lyst på et teppe under spisebordet vårt, men er veldig usikker på hvor praktisk det er. Gulvet føles kaldt og hardt, og når vi sitter ved bordet fryser jeg så ofte på beina. I tillegg liker jeg det estetiske ved å ha et teppe der, det lager en fin sone rundt bordet og gjør at stolene skraper mindre mot gulvet. Vi venter barn nå, og av erfaring vet jeg jo at det blir mye søl etter hvert som knerten skal spise selv. Er det et dumt prosjekt å investere i et teppe nå? Evt hva slags materiale bør vi gå for? Vil gjerne slippe å ta frem støvsugeren daglig, en smulestøvsuger med langt skaft har vi forsåvidt lett tilgjengelig, evt kostebrett. Vil jeg være mer glad for teppet enn jeg vil irritere meg over at det er litt mer styr å rengjøre enn hvis vi bare har gulv? Jeg er ikke så bekymret for flekker etc, det er mer det praktiske i hverdagen som betyr noe.
Feyfeyhey Skrevet 18. april 2016 #2 Skrevet 18. april 2016 (endret) . Endret 31. juli 2016 av Feyfeyhey
Zienna Skrevet 18. april 2016 #3 Skrevet 18. april 2016 Det kommer an på bruken av spisebordet. Er det der dere spiser alle måltider, så ville jeg droppet det inntil barnet var over den verste grise- og sølealderen. Dersom dere bare spiser der av og til, i helger, jul o.l., så ville jeg gått for det. Er enig i at et teppe rammer inn og gjør det hyggeligere. Rent praktisk bør det være et teppe som ikke er så lett at det krøller seg når du støvsuger, men heller ikke så tungt at det blir et ork å bære det ut for risting og rengjøring i snøen om vinteren.
toneeee_ Skrevet 18. april 2016 Forfatter #4 Skrevet 18. april 2016 4 timer siden, H.T.S skrev: Personlig ville jeg droppet det, ihvertfall ting barnet blir stor nok til å klare å spise uten å kaste alt på gulvet =) Skjønner 3 timer siden, Zienna skrev: Det kommer an på bruken av spisebordet. Er det der dere spiser alle måltider, så ville jeg droppet det inntil barnet var over den verste grise- og sølealderen. Dersom dere bare spiser der av og til, i helger, jul o.l., så ville jeg gått for det. Er enig i at et teppe rammer inn og gjør det hyggeligere. Rent praktisk bør det være et teppe som ikke er så lett at det krøller seg når du støvsuger, men heller ikke så tungt at det blir et ork å bære det ut for risting og rengjøring i snøen om vinteren. Det er der vi spiser alle måltider ja Lurer litt på de plastteppene fra Pappelina, men da vil jeg kanskje ikke få den lune følelsen som jeg egentlig er ute etter?
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #5 Skrevet 18. april 2016 Jeg kjøpte et teppe fra IKEA som vi har under bordet. Vi var forberedt på at det skulle bli stygt raskt, men det ser fortsatt overraskende greit ut etter to år. Minstemann er 3 år, så det har havnet en del mat på teppet. Jeg har valgt å ha støvsugeren lett tilgjengelig, og drar kjapt over teppet hver kveld. En sjelden gang er jeg nede med kluten for å vaske bort flekker. Jeg synes det er mindre søl med teppe, fordi nå samles maten der, i stedet for at matsmuler spretter bortover gulvet.. 😊 Anonymkode: f47d6...0b4 1
MapleSirup Skrevet 18. april 2016 #6 Skrevet 18. april 2016 Et syntestisk, korthåret teppe kan kanskje gå? Jeg liker også teppe under bordet, men de jeg har hatt har ikke levd så lenge 1
toneeee_ Skrevet 19. april 2016 Forfatter #7 Skrevet 19. april 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjøpte et teppe fra IKEA som vi har under bordet. Vi var forberedt på at det skulle bli stygt raskt, men det ser fortsatt overraskende greit ut etter to år. Minstemann er 3 år, så det har havnet en del mat på teppet. Jeg har valgt å ha støvsugeren lett tilgjengelig, og drar kjapt over teppet hver kveld. En sjelden gang er jeg nede med kluten for å vaske bort flekker. Jeg synes det er mindre søl med teppe, fordi nå samles maten der, i stedet for at matsmuler spretter bortover gulvet.. 😊 Anonymkode: f47d6...0b4 Husker du hva det heter, evt hva slags materiale det er laget av? 6 timer siden, MapleSirup skrev: Et syntestisk, korthåret teppe kan kanskje gå? Jeg liker også teppe under bordet, men de jeg har hatt har ikke levd så lenge Sånn sett lurt å ikke kjøpe det dyreste kanskje Ull kan jo også være veldig enkelt å vaske flekker av, men det er jo som regel endel dyrere enn de syntetiske variantene.
onyx Skrevet 19. april 2016 #8 Skrevet 19. april 2016 Nei, du vil ikke ha korthåret teppe, du vil ha det som kalles flatvev! Ikea har mange til ok pris, jeg ville nok valgt ull eller sisal, men de har også noen syntetiske som er lette å holde rene med støvsuger og kan tørkes av med våt klut. Jeg vurderer det selv nå, for jeg synes faktisk parketten ved spisebordet blir raskere slitt og et teppe vil beskytte den litt i hvertfall. Her hadde jeg uansett plastduk der ungene satt da de var små... Det er ikke bra for parkett å bli vasket 3-4 ganger om dagen heller.
Tekopper Skrevet 19. april 2016 #9 Skrevet 19. april 2016 Jeg ville heller satset på å ha en kurv med tøfler stående i nærheten av spisebordet. Teppe under spisebord med småunger er nesten like ille som teppe på kjøkken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå