Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det veldig dumt å skylle håret sitt med vann i dusjen hver dag? De siste par månedene har jeg gjort det, fordi jeg trener hver dag (noen dager to ganger om dagen), og føler derfor for å skylle gjennom det siden jeg alltid svetter uendelig mye. Bruker ikke sjampo og balsam hver gang, men 3-4 ganger i uka. Prøver også å unngå for varmt vann, men heller lunket. 

Har prøvd å droppe å skylle det en dag, og da er det grusomt ekkelt resten av dagen og dagen etter... Har også prøvd tørrsjampo, men det gjør det jo bare verre :(

Noen som vet om håret tar veldig skade av dette over tid?

Anonymkode: ee2ab...a20

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Bruk hodet litt da.

Anonymkode: 8055a...1b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig ikke. Bruk hodet litt da.

Anonymkode: 8055a...1b0

Hvordan skal jeg skjønne det ved å bruke hodet? Jeg kan jo ingenting om hår/hodebunn og hvordan det reagerer på ting. Det er derfor jeg spør, så jeg vil ha meg frabedt sånne frekke svar. Hvorfor er det en selvfølge at håret ikke tar skade av å skylles hver dag? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal jeg skjønne det ved å bruke hodet? Jeg kan jo ingenting om hår/hodebunn og hvordan det reagerer på ting. Det er derfor jeg spør, så jeg vil ha meg frabedt sånne frekke svar. Hvorfor er det en selvfølge at håret ikke tar skade av å skylles hver dag? 

Fordi det er kun vann. Rent friskt vann er ikke skadelig å få på hverken kroppen eller i håret. 

Anonymkode: 1e1b8...b66

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er kun vann. Rent friskt vann er ikke skadelig å få på hverken kroppen eller i håret. 

Anonymkode: 1e1b8...b66

Men jeg har feks. hørt at det kan tørke ut hodebunnen. Ingenting er bra dersom det blir for mye av det. Er jo ikke bra å vaske kroppen for ofte heller. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker håret hver dag. Ser ingenting dumt i det å føle seg vel og å gjøre det som må til for å føle seg vel. 

Anonymkode: baf42...52a

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vasker håret hver dag. Ser ingenting dumt i det å føle seg vel og å gjøre det som må til for å føle seg vel. 

Vasker du med sjampo og balsam hver dag også? Egentlig kunne jeg også tenkt meg det, men prøver å "holde meg" til å bare skylle det noen dager, for å iallefall ikke føle jeg har kjempesvett hår. Bruker leave-in hårkur noen ganger etter jeg har skylt det da, men det er vel ikke det samme :)

AnonymBruker
Skrevet

Bruk lunkent/ ikke veldig varmt vann og avslutt med så kaldt vann du klarer i hodebunnen, så tror jeg det skal gå fint :) Støtter å ikke vaske håret hver dag. Støtter ikke spydige svar :)

Anonymkode: 43c9e...f8a

Skrevet

Unngå vaske med sjampo hver dag. Helt fint å skylle håret med lunkent vann de dagene du ikke vasker det. Det er lurt å unngå både kaldt og varmt vann, bare kroppstemperatur.

AnonymBruker
Skrevet

Vasker du med sjampo og balsam hver dag også? Egentlig kunne jeg også tenkt meg det, men prøver å "holde meg" til å bare skylle det noen dager, for å iallefall ikke føle jeg har kjempesvett hår. Bruker leave-in hårkur noen ganger etter jeg har skylt det da, men det er vel ikke det samme :)

Ja, jeg vasker med shampo hver dag. Håret mitt er ekstremt fett. Jeg viser meg ikke utendørs uten hårvask først. 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg har feks. hørt at det kan tørke ut hodebunnen. Ingenting er bra dersom det blir for mye av det. Er jo ikke bra å vaske kroppen for ofte heller. 

Da bruker du jo såpe. For mye vask me d såpe er ikke nødvendigvis bra. Skylle  i vann er ikke noe probem

Anonymkode: d18f8...10f

Skrevet

Ja, jeg vasker med shampo hver dag. Håret mitt er ekstremt fett. Jeg viser meg ikke utendørs uten hårvask først. 

Sannsynligvis er håret ditt fett nettopp fordi du vasker det hver dag.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, peppermyntete skrev:

Sannsynligvis er håret ditt fett nettopp fordi du vasker det hver dag.

Men gjør det skade på håret å vaske det hver dag? Er jo ikke noe problem at håret blir fett hver dag hvis man uansett skal vaske det pga. trening :) 

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Men gjør det skade på håret å vaske det hver dag? Er jo ikke noe problem at håret blir fett hver dag hvis man uansett skal vaske det pga. trening :) 

Kan gi skade/tørr hud. 

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir fortere slitt av å vaskes med sjampo hver dag ja. Og det er mer skadelig for miljøet å skylle ut sjampo og balsam hver dag.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, peppermyntete skrev:

Det blir fortere slitt av å vaskes med sjampo hver dag ja. Og det er mer skadelig for miljøet å skylle ut sjampo og balsam hver dag.

Men hva om man ikke bruker sjampo og balsam hver dag? Kun skyller håret i vann? 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva om man ikke bruker sjampo og balsam hver dag? Kun skyller håret i vann? 

Vil tro det sliter mindre, men ville vært forsiktig med å tørke med både håndkle og varme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...