josefine0 Skrevet 18. april 2016 #1 Skrevet 18. april 2016 Hei! Vi prøver å bli gravide og har prøvd siden Januar, nå er jo ikke det så alt for lenge, men lenge nok, hehe. Jeg har gått til innkjøp av wild yam fordi jeg har lest på nettet at dette har hjulpet mange med å bli gravide, så var det litt nysgjerrig. De er langtidsutsolgte for produsentet solary som har wild yam, så jeg kjøpte kloster dioscorea super form med wild yam dhea. Denne inneholder også dong quai, daminaekstrakt, b16 og b12, inneholder noe mer men føler dette var det viktigste å nevne. Etter det jeg har lest på nettet skal man kun ta det når man er sikker på at man har eggeløsning, fordi bruk av det hele måneden kan forhindre eggeløsning, men hun på sunkost sa at jeg kunne bruke disse tablettene hele måneden, jeg nevnte jeg hadde hørt førstenevnt så hun ringte en kollega for å forhøre seg, og hun sa også at det kunne brukes hele måneden. Er litt forvirret og litt i tvil om jeg skal begynne på det eller ikke? Er det forresten noe her som har erfaringer med wild yam, gode og dårlige? :-)
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #2 Skrevet 18. april 2016 har ikke prövd wild yam, men jeg prövde i seks mäneder uten noe positiv test, begynnte da med maca root og ble gravid med engang. Anonymkode: f134d...549
josefine0 Skrevet 18. april 2016 Forfatter #3 Skrevet 18. april 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: har ikke prövd wild yam, men jeg prövde i seks mäneder uten noe positiv test, begynnte da med maca root og ble gravid med engang. Anonymkode: f134d...549 Oi, så spennende! Det må jeg undersøke litt. Var det noe som bare skal tas med eggeløsning?
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #4 Skrevet 18. april 2016 1 minutt siden, josefine0 skrev: Oi, så spennende! Det må jeg undersøke litt. Var det noe som bare skal tas med eggeløsning? Nei, det kan tas hele tiden. Jeg har fortsatt ä tatt det gjennom hele svangerskapet. Maca root blir jo spist veldig mye i Peru, og det har lenge hatt status som "fertilitetsmat". Anonymkode: f134d...549
josefine0 Skrevet 18. april 2016 Forfatter #5 Skrevet 18. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, det kan tas hele tiden. Jeg har fortsatt ä tatt det gjennom hele svangerskapet. Maca root blir jo spist veldig mye i Peru, og det har lenge hatt status som "fertilitetsmat". Anonymkode: f134d...549 Hmm, da må jeg kanskje heller vurdere det, tusen takk for svar :-D
-luring- Skrevet 18. april 2016 #6 Skrevet 18. april 2016 Vi har prøvd i flere år. Første mnd på "vitex" ble jeg gravid. Endte desverre i MA. Men første mnd etter MA ble jeg gravid igjen med vitex og er nå 11 uker på vei 😊
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #7 Skrevet 18. april 2016 Vitex var tingen her også, fikk orden på rotete syklus. Prøvde wy først, skulle kun tas etter el fordi den stimulerer prod av progesteron, hvilket øker etter el naturlig. Å ta før kan utsette el og forstyrre syklus. For de som har effekt av preparatet. Anonymkode: 76c0b...b37
josefine0 Skrevet 18. april 2016 Forfatter #8 Skrevet 18. april 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vitex var tingen her også, fikk orden på rotete syklus. Prøvde wy først, skulle kun tas etter el fordi den stimulerer prod av progesteron, hvilket øker etter el naturlig. Å ta før kan utsette el og forstyrre syklus. For de som har effekt av preparatet. Anonymkode: 76c0b...b37 Hmm, okei. Virker som det er mange som lykkes på begge deler, så må kanskje investere i vitex også, hvor får man kjøpt det og evt hva koster sånt?
-luring- Skrevet 19. april 2016 #9 Skrevet 19. april 2016 21 timer siden, josefine0 skrev: Hmm, okei. Virker som det er mange som lykkes på begge deler, så må kanskje investere i vitex også, hvor får man kjøpt det og evt hva koster sånt? Jeg kjøpte det over nettet, fra Danmark. Du får vell ikke kjøpe det hær? Kostet ikke så mye, 1 boks for 150 kroner eller noe 😊 Å den boksen er ikke halvert enda, på TO graviditeter! Så da har du lenge på en slik boks 🌺
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #10 Skrevet 19. april 2016 Kan hende noe fungerer altså.. Men min erfaring: begynte bli utålmodig bare etter mnd jeg også så prøvde hostesaft, grapeekstrakt, dong quai, vitex (ikke alt samtidig så klart... ) når jeg "ga opp" og ikke tok noen ting på noen mnd så satt den. På PP12. Helt ærlig tror jeg mange ganger det tar litt tid bare, så tror mange at det var pga det de brukte osv. Jeg tror i mange tilfeller det hadde klaffet likevel 😉 Men det er min mening, skader selvsagt ikke prøve, tro kan gjøre mye det også 😉 Anonymkode: 538e4...05c
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #11 Skrevet 19. april 2016 Jeg sier ikke ar dette ikke virker, men min erfaring er at Vitex rotet til syklusen min fullstendig! Ble masse kluss etter jeg prøvde det... Anonymkode: ad4ad...abd 1
-luring- Skrevet 20. april 2016 #12 Skrevet 20. april 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan hende noe fungerer altså.. Men min erfaring: begynte bli utålmodig bare etter mnd jeg også så prøvde hostesaft, grapeekstrakt, dong quai, vitex (ikke alt samtidig så klart... ) når jeg "ga opp" og ikke tok noen ting på noen mnd så satt den. På PP12. Helt ærlig tror jeg mange ganger det tar litt tid bare, så tror mange at det var pga det de brukte osv. Jeg tror i mange tilfeller det hadde klaffet likevel 😉 Men det er min mening, skader selvsagt ikke prøve, tro kan gjøre mye det også 😉 Anonymkode: 538e4...05c Om det var vitexen som har "skyld" i to graviditeter hos meg, er jeg ikke sikker på. Men det klaffa på første forsøk begge gangene etter flere år med prøving 😊 Om det er psyken som gjorde at det gikk, så har det ingen ting å så lenge det fungerer 😃 Kan jo være at når man først har gitt opp, så fokuserer man ikke så mye på å bli gravid. Da kanskje kroppen får slappet av å det går lettere 😊
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #13 Skrevet 20. april 2016 Nå har jeg kjøpt Vitex etter å ha lest dette. Hvorfor har jeg ikke hørt om dette før?? Anonymkode: b5414...b79
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #14 Skrevet 20. april 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sier ikke ar dette ikke virker, men min erfaring er at Vitex rotet til syklusen min fullstendig! Ble masse kluss etter jeg prøvde det... Anonymkode: ad4ad...abd Kan være tilfeldig hos meg også.. Men den mnd jeg brukte vitex fant jeg ikke eggløsning.. Fikk også en del lenger syklus... Turte ikke prøve mer enn den ene mnd.. 3 mnd er noe etter dette, satt spiren 😊 Anonymkode: 538e4...05c
Thinkerbelle Skrevet 20. april 2016 #15 Skrevet 20. april 2016 Jeg har hørt at Vitex må brukes over lang tid for å ha virkning, og kan derfor ikke forstå at det plutselig skal føre til at man blir gravid den måneden man begynner på det? jeg tenker også at dersom dette en en vindunderkur - tror dere ikke det hadde blitt brukt i Norge også (om enn ikke på resept?). Ingen ekspert her altså, men jeg tror det i mange tilfeller dreier seg om tilfeldigheter når det plutselig klaffer når man begynner på Vitex.. 1
-luring- Skrevet 21. april 2016 #16 Skrevet 21. april 2016 18 timer siden, Thinkerbelle skrev: Jeg har hørt at Vitex må brukes over lang tid for å ha virkning, og kan derfor ikke forstå at det plutselig skal føre til at man blir gravid den måneden man begynner på det? jeg tenker også at dersom dette en en vindunderkur - tror dere ikke det hadde blitt brukt i Norge også (om enn ikke på resept?). Ingen ekspert her altså, men jeg tror det i mange tilfeller dreier seg om tilfeldigheter når det plutselig klaffer når man begynner på Vitex.. Som jeg mente ovenfor: om vitex fungerte eller ikke vet ikke jeg. Men om det hjelper på psyken så kan mye skje! Tro kan flytte fjell ☺️ 1
Thinkerbelle Skrevet 21. april 2016 #17 Skrevet 21. april 2016 9 minutter siden, -luring- skrev: Som jeg mente ovenfor: om vitex fungerte eller ikke vet ikke jeg. Men om det hjelper på psyken så kan mye skje! Tro kan flytte fjell ☺️ 😉👍🏼
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå