Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal gå til innkjøp av luftfukter og lurer på om noen har erfaring med det? Hva bør jeg tenke på før jeg kjøper det?

Anonymkode: 581f9...e59

Videoannonse
Annonse
Gjest Margit Spat
Skrevet

Du bør tenke på at med mindre du har cystisk fibrose eller andre medisinske årsaker, så trenger du det ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal gå til innkjøp av luftfukter og lurer på om noen har erfaring med det? Hva bør jeg tenke på før jeg kjøper det?

Luftfukter trenger ingen. Oppleves lufta tørr, skyldes dette partikler av denntypen man ikke skal ha i inneluften. Å tilføre fukt, er direkte skadelig for både bygning og mennesker. 

Anonymkode: f4253...d0a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da er det vel like greit å tørke et stativ fuktig tøy innimellom? 

Anonymkode: c2776...39d

AnonymBruker
Skrevet

Trenger det av medisinske årsaker.

Huset vil ikke ta skade av det så lenge det brukes i begrenset mengde da vi har svært lav luftfuktighet pr i dag.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det vel like greit å tørke et stativ fuktig tøy innimellom? 

Anonymkode: c2776...39d

Fordrar ikke å ha klestørken stående fremme, så hvis jeg finner et bedre alternativ vil jeg unngå det.

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huset vil ikke ta skade av det så lenge det brukes i begrenset mengde da vi har svært lav luftfuktighet pr i dag.

Kan du forklare det litt nærmere? Hvem har sagt at liftfukter skal hjelpe mot hva? :klo: 

• Liker 1
Skrevet

Er det legen som har anbefalt deg dette?

Skrevet

Hva ligger luftfuktigheten på i dag?

AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på dette? Er som en sier over, oppleves lufta tørr, så er det partikler/støv o.l som gjør det. Lufta skal være tørr. Ellers får du mugg i huset, luftveisinfeksjoner og til slutt astma...klok av skade :(  Den bør være på under 30 inne. Har du høyere bør du i alle fall ha høy temperatur, så lufta klarer å holde på fuktigheten (ellers setter den seg i vegger og skaper problemer) 

Anonymkode: ad54d...dc4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den Wednesday, April 20, 2016 at 2.23, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på dette? Er som en sier over, oppleves lufta tørr, så er det partikler/støv o.l som gjør det. Lufta skal være tørr. Ellers får du mugg i huset, luftveisinfeksjoner og til slutt astma...klok av skade :(  Den bør være på under 30 inne. Har du høyere bør du i alle fall ha høy temperatur, så lufta klarer å holde på fuktigheten (ellers setter den seg i vegger og skaper problemer) 

Anonymkode: ad54d...dc4

Øker man lufttemperaturen i innemiljø så senker man luftfuktigheten, og omvendt. Inneluft som kjennes tørr er neppe tørr, men har partikler inneluft ikke skal ha i hht. Fhi.no m.fl. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...