Gå til innhold

Våknet opp i dag med røde øyne...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Våknet opp i dag med røde øyne. Hviten er rød. Og noe puss.

Har også litt vondt bak øynene, og når jeg leste avisen på pc en var det smertefullt, måtte bare slå av. Ut over dagen har jeg tatt øyedråper for allergi, den værste rødheten har gitt seg- men ennå virker øynene "såre."

Jeg lurer på om det er best med legebesøk i slike situasjoner, eller man skal vente noen dager for å se det an?

Anonymkode: 413e4...31f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du linser? I så fall bør du gå til lege (røde øyne hos linsebrukere skal alltid sjekkes). Det kan være allergi eller øyenbetennelse. Siden dråper mot allergi virker så er vel ikke allergi så usannsynlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Bruker ikke linser.

Nei, tenker også at det er allergi, men det var da en slik voldsom reaksjon da- ser ut som jeg har brukt sterke stoffer, og så var det den ørheten i tillegg da.

Takk for svar.

Skrevet

Kan være slik øyekatarr/ betennelse du har fått, har du vært mye ute i vind og blåst i det siste?

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, tussi680 skrev:

Kan være slik øyekatarr/ betennelse du har fått, har du vært mye ute i vind og blåst i det siste?

Ja, men jobber ute så det er jeg vant til-har ikke fått noen problemer i forholdt til det tidligere. Føler også et trykk på øyet, som det er rusk på det,og så  klør jeg. Men men.

Skrevet

Er øynene dine røde som du beskriver om morgenen og det er vanskelig å få de opp/ blunket, samt at det er væske ut fra dem bør du ta deg en tur til legen. I tillegg til det trykket på øyet. Høres ut som en betennelse, jeg har det samme akkurat nå og det er for min del da, en betennelse.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, tussi680 skrev:

Er øynene dine røde som du beskriver om morgenen og det er vanskelig å få de opp/ blunket, samt at det er væske ut fra dem bør du ta deg en tur til legen. I tillegg til det trykket på øyet. Høres ut som en betennelse, jeg har det samme akkurat nå og det er for min del da, en betennelse.

Ok, takk for råd.

God bedring.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal ta en tur til legen. Øynene kødder man ikke med og å vente å se kan i verste fall føre til synsskader.

Anonymkode: f5738...371

Skrevet

Hm, trykk bak øyet ja. Muligens gjør det det verdt å ta en tur til legen? Det finnes noe som heter "akutt glaukom" som er temmelig skummelt, men sjansen for at det er det er liten. Kun noen få som får det hvert år og de aller fleste som får det er langsynt. 

Jeg har ved et par anledninger hatt øyenbetennelse og kan ikke huske jeg merket noe trykk, men det var sårt, rødt og hovent- dessuten rant det puss i store mengder. (Jeg så bokstavelig talt ikke ut. ) 

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, Cata skrev:

Hm, trykk bak øyet ja. Muligens gjør det det verdt å ta en tur til legen? Det finnes noe som heter "akutt glaukom" som er temmelig skummelt, men sjansen for at det er det er liten. Kun noen få som får det hvert år og de aller fleste som får det er langsynt. 

Jeg har ved et par anledninger hatt øyenbetennelse og kan ikke huske jeg merket noe trykk, men det var sårt, rødt og hovent- dessuten rant det puss i store mengder. (Jeg så bokstavelig talt ikke ut. ) 

Går i morgen hvis ikke bedring, har ikke tåkesyn.

takk for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...