AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #1 Skrevet 18. april 2016 Jeg ønsker barn - han ønsker ikke å risikere å få ett til barn å betale for om vi en gang går fra hverandre. Jeg har ingen intensjon om å loppe han for penger og kunne gjerne inngått en avtale der det sto at jeg ikke under noen omstendigheter ville kreve penger fra han. Finnes det en måte å forsegle en slik avtale -slik at man i ettertid ikke kan løpe på NAV kontoret og be de om å beregne bidraget? ( bare sånn til dere som evnt vil skrive at man ikke har lov å avtale at det ikke skal betale avdrag så vet jeg at dette er lov.. Jeg lurer på hvordan far kan få 100% garanti for at bidrag ikke vil bli krevd ) Anonymkode: e8084...3d8
Adara Skrevet 18. april 2016 #2 Skrevet 18. april 2016 Så dersom dere går fra hverandre skal du forsørge for barnet på egenhånd? 4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #4 Skrevet 18. april 2016 5 minutter siden, Adara skrev: Så dersom dere går fra hverandre skal du forsørge for barnet på egenhånd? Ja- om han ikke ønsket å bidra.. Har grei inntekt og stor leilighet så ville gått helt fin... han er en veldig god mann så jeg ville blitt alene, men han har en gutt allerede som koster 10000 kr av brutto lønn - brent barn skyr ilden.. Anonymkode: e8084...3d8
Pinkee Skrevet 18. april 2016 #5 Skrevet 18. april 2016 Dette tror jeg du bør diskutere med en advokat. gjerne en som er spesialisert på barn og familieforhold. Ikke at jeg gidder lete, men det står noe i barneloven om at bidrag skal betales, og kan ikke nektes mottatt. 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #6 Skrevet 18. april 2016 " § 67.Fostringstilskot. Der ein eller begge foreldra ikkje bur saman med barnet, skal vedkomande betale faste pengetilskot til forsyting og utdanning. Også foreldre som bur saman med barnet, kan påleggjast å yte pengetilskot når dei forsømer fostringsplikta si etter § 66. Ingen kan gje avkall på den retten barnet har etter dette stykke Anonymkode: a424a...f18 8
Adara Skrevet 18. april 2016 #7 Skrevet 18. april 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja- om han ikke ønsket å bidra.. Har grei inntekt og stor leilighet så ville gått helt fin... han er en veldig god mann så jeg ville blitt alene, men han har en gutt allerede som koster 10000 kr av brutto lønn - brent barn skyr ilden.. Anonymkode: e8084...3d8 Jeg vet ikke om det er mulig å skrive en avtale på det du spør om, men hadde ikke overrasket meg om det ikke var mulig. Et barn koster mye penger, og dersom dere skriver under på en slik avtale kan det godt være at det er barnet som sitter igjen med det negative den avtalen bringer med seg. 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #8 Skrevet 18. april 2016 Bli gravid enten med assistert befruktning eller en annen mann. En mann som ikke er far til barnet eller ikke er muligmå identifisere kan heller ikke kreves for bidrag. Da kan han jo og ved hjelp av dna test bevise at han ikke er far. Vær kreativ! Anonymkode: 0fed8...43e 5
Gjest Herr Heftig Skrevet 18. april 2016 #9 Skrevet 18. april 2016 Dere kan evt. lage en avtale om at dersom dete går fra hverandre, så må du betale ham en viss sum. Denne summen må dere bare finne på selv, og den kan godt inflasjonsjusteres. Desverre vil nok ikke denne heller være vantett, da du i ettertid kan gå rettens vei og sannsynliggjøre at dette i realiteten er måte for ham å unngå barnebidrag på.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #10 Skrevet 18. april 2016 Tviler på at det er mulig fordi barnet selv etter fylte atten kan kreve ham for barnebidrag hvis h*n går på videregående. Hvordan skal du ha mulighet til å fraskrive barnet den rettigheten? Anonymkode: cfa0c...a10 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #11 Skrevet 18. april 2016 Barnet jar og arberett etter sin far, når den tiden kommer. Den er det ikke mulig for foreldrene å avtale bort. Anonymkode: 0fed8...43e 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #12 Skrevet 18. april 2016 Jeg tenker at for at slikt skal fungere så må han gi avkall på sin rett som far. Det vil si at han ikke har noe retter ovenfor sitt barn. Anonymkode: c918e...43b
Gjest chiki Skrevet 18. april 2016 #13 Skrevet 18. april 2016 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja- om han ikke ønsket å bidra.. Har grei inntekt og stor leilighet så ville gått helt fin... han er en veldig god mann så jeg ville blitt alene, men han har en gutt allerede som koster 10000 kr av brutto lønn - brent barn skyr ilden.. Anonymkode: e8084...3d8 Må han betale 10000kr i måneden i barnebidrag for ett barn!?!? Det dr jo helt vilt!
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #14 Skrevet 18. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker barn - han ønsker ikke å risikere å få ett til barn å betale for om vi en gang går fra hverandre. Jeg har ingen intensjon om å loppe han for penger og kunne gjerne inngått en avtale der det sto at jeg ikke under noen omstendigheter ville kreve penger fra han. Finnes det en måte å forsegle en slik avtale -slik at man i ettertid ikke kan løpe på NAV kontoret og be de om å beregne bidraget? ( bare sånn til dere som evnt vil skrive at man ikke har lov å avtale at det ikke skal betale avdrag så vet jeg at dette er lov.. Jeg lurer på hvordan far kan få 100% garanti for at bidrag ikke vil bli krevd ) Anonymkode: e8084...3d8 Det er ikke du som ville krevd penger, det er barnet. Det er barnet som har rett til å bli forsørget av begge foreldrene. Om du ikke trenger bidragspenger for å få hverdagen til å gå rundt så sparer man disse slik at barna kan bruke pengene når de blir voksne. Bidrag handler om ungenes rettigheter, ingen mor kan kreve penger fra far. Anonymkode: 86bba...649 8
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #15 Skrevet 18. april 2016 14 minutter siden, chiki skrev: Må han betale 10000kr i måneden i barnebidrag for ett barn!?!? Det dr jo helt vilt! Hvorfor er det vilt? Han har vel inntekt deretter også. Anonymkode: 302c6...a84 3
Gjest chiki Skrevet 18. april 2016 #16 Skrevet 18. april 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det vilt? Han har vel inntekt deretter også. Anonymkode: 302c6...a84 Fordi ekstremt få mennesker bruker så mye penger på ett barn hver måned. Så mesteparten går sikkert til eksdama
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #17 Skrevet 18. april 2016 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at for at slikt skal fungere så må han gi avkall på sin rett som far. Det vil si at han ikke har noe retter ovenfor sitt barn. Anonymkode: c918e...43b Juridisk er dette umulig. Selv fedre som har drept mødre og der det er barn som etterlatte så kan ikke far fraskrive seg retten som far. Les om Olsvik Babyen. 3 minutter siden, chiki skrev: Fordi ekstremt få mennesker bruker så mye penger på ett barn hver måned. Så mesteparten går sikkert til eksdama Kan jo og være en overdivelse? Anonymkode: 0fed8...43e
MapleSirup Skrevet 18. april 2016 #18 Skrevet 18. april 2016 1 time siden, Pinkee skrev: Dette tror jeg du bør diskutere med en advokat. gjerne en som er spesialisert på barn og familieforhold. Ikke at jeg gidder lete, men det står noe i barneloven om at bidrag skal betales, og kan ikke nektes mottatt. Tullete å bruke penger på advokat for dette. Reglene er helt tydelig når det gjelder bidrag, forstringsansvar og også avtaleloven. Man kan ikke avtale ting utenfor lovverket. En avtale der partene er enig om å utelate bidrag kan brytes samme dg eller dagen etter. Den er jo i utgangspunktet ikke bindene på noen måte. Du kan like gjerne pisse det i snøen
MapleSirup Skrevet 18. april 2016 #19 Skrevet 18. april 2016 Hva er vitsen med å få barn med en mann når du på forhånd vet at han ikke ønsker dette barnet?? For en idiotisk plan. En person som ikke vil bidra økonomisk til barns oppvekst ønsker seg ikke barn. 9
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #20 Skrevet 18. april 2016 Er flere fisker i havet.. Anonymkode: bb44a...a52 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå