AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #1 Skrevet 18. april 2016 Finnes det folk her i landet som holder seg unna aktiviteter så mye at de ikke en gang klarer å gå 15 minutter om dagen? http://www.dn.no/dnaktiv/2016/04/17/1236/Trening/-kanskje-er-det-for-drlig-formidlet-at-selv-ti-minutter-trening-har-effekt - Bare det å være i aktivitet gir helsegevinst i forhold til økt forbrenning, noe som virker gunstig på blodsukker og nivå av fettstoffer i blodet. Store befolkningsstudier viser at å gå 15 minutter om dagen gir vesentlig risikoreduksjon for å dø for tidlig av livsstilsrelaterte sykdommer, sier hun. Jeg snakker selvfølgelig ikke om de som er i ekstraordinære omstendigheter (alvorlig skade ved beina, diverse sykdommer, osv), men vanlige folk som holder seg unna aktiviteter så mye at de utvikler hjertesykdommer. Anonymkode: 5692f...31d
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #2 Skrevet 18. april 2016 Du motsier deg selv i siste avsnitt. Først spør du om det finnes folk som ikke klarer å gå 15 minutter hver dag, og så tar du unntakene. Det du spør om er altså "Finnes det folk som ikke vil gå 15 minutter hver dag?". Lettere å svare hvis man forstår hva du spør om. Anonymkode: e10c0...62f
ElectricScum Skrevet 18. april 2016 #3 Skrevet 18. april 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du motsier deg selv i siste avsnitt. Først spør du om det finnes folk som ikke klarer å gå 15 minutter hver dag, og så tar du unntakene. Det du spør om er altså "Finnes det folk som ikke vil gå 15 minutter hver dag?". Lettere å svare hvis man forstår hva du spør om. Anonymkode: e10c0...62f Man skal være rimelig tungnem om man ikke forstår trådstarters poeng. 9
onyx Skrevet 18. april 2016 #4 Skrevet 18. april 2016 Det er forbausende mange som ikke går så mye. Tenk på alle som kjører fra dør til dør i alle sammenhenger, klart det ikke blir mye aktivitet av det.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #5 Skrevet 18. april 2016 Teller det med å gå rundt på jobb? Eller er det bare snakk om å gå på tur? Anonymkode: 6049e...26b
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #6 Skrevet 18. april 2016 2 minutter siden, onyx skrev: Det er forbausende mange som ikke går så mye. Tenk på alle som kjører fra dør til dør i alle sammenhenger, klart det ikke blir mye aktivitet av det. 1 minutt å gå fra gyngestolen til bilen så hvis de kjører sånn 5 plasser så har de klart det Anonymkode: 61730...9d5
onyx Skrevet 18. april 2016 #7 Skrevet 18. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1 minutt å gå fra gyngestolen til bilen så hvis de kjører sånn 5 plasser så har de klart det Anonymkode: 61730...9d5 Uten at det blir sagt spesifikt i denne artikkelen, så er det vel ofte sammenhengende aktivitet det er snakk om. 1 minutt her og der blir det jo på de fleste.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #8 Skrevet 18. april 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Teller det med å gå rundt på jobb? Eller er det bare snakk om å gå på tur? Anonymkode: 6049e...26b Ja, så lenge bena beveger seg og du forflytter deg fra et punkt så telles det. ts Anonymkode: 5692f...31d
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #9 Skrevet 18. april 2016 Guilty as charged! Jeg er 25, frisk og rask, så det handler mest om latskap. Men noen dager i uka har jeg ingen annen aktivitet enn å gå frem og tilbake til bussen, det tar ca. 4 min. Gå av bussen, som stopper rett utenfor jobben, og sitte der på kontoret. Når jeg kommer hjem kan jeg fort bli sittende i sofaen med netflix. Anonymkode: dab8b...993
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #10 Skrevet 18. april 2016 1 minutt siden, onyx skrev: Uten at det blir sagt spesifikt i denne artikkelen, så er det vel ofte sammenhengende aktivitet det er snakk om. 1 minutt her og der blir det jo på de fleste. Glemte å nevne det i starten. og du har helt rett. Et brød blir ikke ferdig om man tar den inn og ut av ovnen 30 sekunder om gangen. Så det å reise seg fra sofaen hver andre time gjør ikke stort. ts Anonymkode: 5692f...31d
Chizue Skrevet 18. april 2016 #11 Skrevet 18. april 2016 Jeg vet om en som ikke går 5min en gang.. Men han er i rullestol, får brukt armene iallefall
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #12 Skrevet 18. april 2016 Tja, jeg kan vel egentlig se det for meg ja. Før jeg begynte å trene aktivt (3-5 ganger i uka) så ble det liksom ikke så mye gåing annet enn til/fra bussen. Når man studerer så blir det fryktelig mange timer sittende ved pulten. Anonymkode: fc890...1f3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #13 Skrevet 18. april 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, så lenge bena beveger seg og du forflytter deg fra et punkt så telles det. ts Anonymkode: 5692f...31d Ok bra, da går jeg masse :D pluss 10 min til og fra jobb. Ellers går jeg ikke så mye >.< Burde egentlig gjort det mer uansett.. Men ja, litt rart om noen knapt går 10 min til sammen i løpet av en dag.. Anonymkode: 6049e...26b
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #14 Skrevet 18. april 2016 Jeg sitter i rullestol og skulle gjerne ønske jeg kunne gå 15 min hver dag. Folk som bare sitter i sofaen hele tiden og ikke gjøre noe, er uforståelig for meg. Bruk beina og gå tur, for en dag klarer du ikke det lengre. Anonymkode: 9ef3b...11f 4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #15 Skrevet 19. april 2016 Den 18.4.2016 at 18.23, AnonymBruker skrev: Jeg sitter i rullestol og skulle gjerne ønske jeg kunne gå 15 min hver dag. Folk som bare sitter i sofaen hele tiden og ikke gjøre noe, er uforståelig for meg. Bruk beina og gå tur, for en dag klarer du ikke det lengre. Anonymkode: 9ef3b...11f Med all respekt: Jeg tror nok TS kun hadde funksjonsfriske mennesker i tanken sin da hun skrev HI. Dette blir litt som i tråder der TS er lei seg for at hun fikk en gutt i stedet for en jente, også kommer en som har abortert og blir fly forbanna for det hele. Anonymkode: 2a5f2...055 2
applestories Skrevet 19. april 2016 #16 Skrevet 19. april 2016 I omtrent et år hadde jeg to jobber - den ene gikk jeg 7-8 minutter til jobb, satt på kontoret hele dagen, og gikk hjem. I den andre var jeg i aktivitet 6-7 timer med ca. 20 minutt pause der vi kunne sette oss ned. Nå har jeg kun kontorjobb, og jeg merker godt hvordan jeg savner å kunne bevege meg i løpet av dagen. Alle jobber jeg har hatt tidligere har vært en god blanding av lett fysisk aktivitet og mer stillesittende (eller -stående), så det å bare sitte i ro er ikke gøy. Og jeg merker godt at jo mer jeg sitter i ro på jobb, jo mer sitter jeg i ro hjemme. Ikke en god utvikling for meg, dette her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå