Gå til innhold

Når buksa stadig bort glir ned, HVORFOR

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så irritert. Jeg finner ikke bukser som passer meg. Ikke faen. Alt glir av. Høyt liv, lavt liv, uansett hvilken bukse jeg bruker så glir den ned når jeg setter meg, for eksempel. 

Jeg har brede hofter, merkelig nok. Jeg har love handles. Jeg har kraftige lår og syns det er rart at bukser da skal kunne gli ned. Jeg har en litt merkelig figur, men skal prøve å beskrive den så godt jeg kan. Midjen er relativt smal, men jeg har ganske brede hofter og litt ekstra fett på dem da, dessverre. Men, under love handles'a, så svinger det inn igjen på en måte og så ut igjen med lårene. Har ridebukselår. Har alltid hatt det, til og med når jeg har vært tynn. 

Jeg er lubben, men holder på å gå ned i vekt. Med lubben mener jeg noen ekstra kg, jeg er ikke i klasse fedme eller noe sånt, jeg kan se objektivt på meg selv... Jeg har tenkt at jeg kanskje rett og slett har for lita rumpe, men kan det være grunnen ene og alene? Rumpa mi er ikke flat, men den er ikke stor og rund heller. Er spesielt bak buksa glir ned. Er det kroppen min som er problemet eller er det klærne? Har prøvd disse legginsene fra Dr. Denim alle snakker om, ser ut som jeans men er ikke det. SKLIR NED!!!! Har prøvd alt ifra svært dyre bukser til Lee og Levis til Floyd til Cubus og H&M, men alt faller av. Holder på å bli gal. Jeg liker ikke å bruke belte fordi da henger fettet rundt magen og hoftene over beltet, det er lite pent (men nei, det er ikke pent når buksa sklir ned heller, jeg vet). 

Jeg liker best å gå i tights, men har et dårlig utvalg av lange topper, så da går jeg i bukser når jeg bruker vanlige t-skjorter osv... Det tar jo litt tid å gå ned i vekt også, jeg MÅ ned 5-7 kg for å være normalvektig, men vil ned litt over 10 kg. Jeg husker derimot at jeg hadde dette problemet når jeg var slank også. Om jeg får rund rumpe, vil buksa sitte da, eller er jeg dømt til å aldri passe ordentlige jeans? :P 

Anonymkode: 35f49...d0a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har samme problem selv.tror det hjelper om rumpa  blir større, sprettrumpe altså

Anonymkode: f3d27...737

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bukseseler og eller belte. Ingenting er mer uflidd enn folk med bukselinningen under rumpa. 

Anonymkode: 2052d...d6f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg passer ALLTID på at ingen ser sprekken eller trusa altså, med andre ord går jeg bare å heiser på den hersens buksa hele tiden.. :P 

Anonymkode: 35f49...d0a

Skrevet

Feil passform på buksa? Jeg har akkurat samme problemet selv og har etterhvert lagt merkel til at det følger buksemerker. Et merke som sitter godt på meg er Lee. Et annet er Henry Choice. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har samme problemet selv, og jeg har stor sprettrompe. Så det hjelper ikke. Men jeg har løst det, med å bare bruke kjoler.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her er det fordi hoftene er større enn rumpa, for å få de rundt hoftene/magen må jeg ha en stor størrelse, men rumpa er så flat at om den sklir ned bare bittelitt så er det strak linje ned i skoa.

Anonymkode: 5b8b3...520

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver ingen ting om belte. Du må jo regne med at buksa sklir ned når du ikke bruker det. 

Anonymkode: 74d3a...811

• Liker 3
Skrevet

Jeg har samme problem, men jeg tror det har med lårene og gjøre. Det er vanskelig å få bukser som ikke er trang til lårene, og dermed blir buksene dratt ned når man går.

Jeg bruker mye skjørt og kjoler, og de gangene jeg har bukse på setter jeg på et belte også.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bukser blir vel som stort sett sydd for en mer "mainstream-fasong".  Når hofter og lår blir uforholdsmessig breie i forhold til livvidden, så blir det jo vanskelig å få det til å passe. Jeg vet ikke hvordan man skal løse problemet. Men kanskje det går an å sy om buksene litt? Det er vel ingen optimal løsning, men det er vel bedre det, enn å gå rundt med bukser som sklir ned bak hele tiden? 

Anonymkode: 5edec...216

AnonymBruker
Skrevet

Det er fordi buksen er for trang i lårene. Gå opp en størrelse i bukse eller bytt modell med ekstra lårplass. For trange bukser glir nedover.

Anonymkode: 01c11...80b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Belte? Bukseseler?

Anonymkode: 83a08...3a1

Gjest Badebuksa
Skrevet

Fordi du ikke bruker bukseselene dine. 

Skrevet

Har akkurat samme problem. For store lår i forhold til livvidden. Har hatt samme proporsjoner og samme problem siden jeg fikk"kvinnefasong" en gang tidlig på ungdomsskolen for over 20 år siden. Har gått både opp og ned i størrelser siden siden det men alle buksene jeg har hatt som har sittet inntil i lårene har sklidd nedover. Jeans er spesielt vanskelig, ofte sitter type dressbukser mye bedre på.

Mitt tips er å kjøpe jeans uten stretch, i størrelse stor nok til lårene. Og så gå til en god skredder og få dem tilpasset over rumpa og i livet. Må gjerne tilpasses nedover bena også. Det mer enn dobler prisen på dyre jeans, men det kan få dem til å sitte der de skal.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har også dette problemet nå som jeg er litt lubben, men hadde det ikke tidligere.. Synes ikke belte hjelper heller for uansett hvor mye jeg strammer det så glir buksa litt ned - utenom high waist, da. Og noen bukser har jo ikke beltehemper. 

Skrevet

Samme problemet her. Så gikk over til å kun bruke skjørt. Problem solved.:P

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, Knask skrev:

Samme problemet her. Så gikk over til å kun bruke skjørt. Problem solved.:P

Gjorde det samme for noen år siden, på to av stedene jeg jobbet ble jeg kjent som "hun som alltid går i skjørt". Og jeg IKKE alltid i skjørt!! :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har samme problem, og jeg er normalvektig, så vet ikke helt hva som er "galt" med meg. Jeg må ha belte på eller så står jeg med buksa på knærne. Eventuelt går i skjørt/kjoler...

Anonymkode: eb393...ba4

Skrevet

Hmmm... Damebukser som ramler ned av seg selv? - Kanskje ikke absolutt alle mannfolka i moteindustrien er så homo, likevel? :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Samme problem her. Jeg må opp i størrelse for å få buksa over rumpa, så å få den større vil neppe hjelpe. Virker generelt som om damebukser er dårlig tilpasset damefasong med rumpe og lår 😛

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...