AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #1 Skrevet 18. april 2016 Vi flyttet til en annen kant av landet for ca 3 år siden. Vi var uheldige og flyttet inn ved siden av en familie som har en sønn som er like gammel som vår gutt. De havnet i samme barnehage, og deretter i samme klasse. Denne gutten gjør hva som helst for at vår sønn skal ha det fælt. Det startet med slåing, sparking og stykke ord i barnehagen. Utfrysing osv... På skolen det samme. Utfrysing, sprer løgn om vår gutt sånn at de andre i klassen ikke skal få lyst til å være sammen med han, og han får de andre guttene i gata til å gjøre ting mot han (kalle han ord og ødelegge sykkel osv). De har også vært på trappa vår og tatt ting for å være ekkel. Skolen gjør ingenting. De snakker om at mobbing ikke er greit i klassen, men må se dette med egne øyne før de kan gjøre noe med det. Foreldrene nekter for ar dette er sant, og snakker ikke lengre med oss pga det. Vet ikke lengre hva vi skal gjøre. Jeg føler jeg har prøv og prøvd uten at det hjelper. Må vi faktisk flytte og selge huset nå? Anonymkode: e52b5...ff5
Gjest Magnifiq Skrevet 18. april 2016 #2 Skrevet 18. april 2016 Klage til høyere hold! Forlang at de gjør noe. Anmelde skolen? læreren?
michaeline__07 Skrevet 18. april 2016 #3 Skrevet 18. april 2016 Er det så ille at dere må flytte pga mobbing? De ansvarlige kan få bot for det leste jeg i aftenposten. 1
Gullik Skrevet 18. april 2016 #4 Skrevet 18. april 2016 Gå høyere i systemet hvis lærerne ikke gjør noe. Hvis ikke rektor hadde tatt saken alvorlig, ville jeg ha kontakta fylkeskommunen. 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #5 Skrevet 18. april 2016 Som flere sier. Gå høyere i systemet. Dette er ikke greit! Hilsen lærer. Anonymkode: 7b192...b1c 1
Gjest noe tilfeldig Skrevet 18. april 2016 #6 Skrevet 18. april 2016 (endret) Det er helt forferdelig men om gutten din sin barndom blir ødelagt ville jeg seriøst flytta, ville ikke nølt en gang. Finnes det andre skoler han kan gå på i nærområdet ? At store deler av hans barndom blir ødelagt er ikke verdt prisen av å bo i et spesifikk hus, et hus er bare et hus. Gutten kan bli ødelagt for livet, om han ikke kommer seg ut av en slik situasjon. Endret 18. april 2016 av noe tilfeldig
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #7 Skrevet 18. april 2016 Etter at lærerne tok det opp med foreldrene til gutten, har han startet med å vente til skolen er ferdig og de skal gå hjem. I dag fikk han en annen gutt til å kaste sykkelen ned en bakke etter skoletid. Jeg har gitt det 3 år og prøvd det meste, men flytting er neste alternativ. Ganske surt når vi har jobber vi trives i og huset er ferdig oppusset. Men om sønnen min ikke trives, så gjør ikke jeg det heller. Går rundt med en ekkel følelse hele tiden, og lurer hver dag på hva det neste de gjør er... Ts Anonymkode: e52b5...ff5
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #8 Skrevet 18. april 2016 13 minutter siden, Magnifiq skrev: Klage til høyere hold! Forlang at de gjør noe. Anmelde skolen? læreren? Eller rett ogs lett foreldrene til gutten. Det er jo ikke læreren som er ansvarlig for nabogutten, det er foreldrene. Anonymkode: f9687...976 1
Gjest Magnifiq Skrevet 18. april 2016 #9 Skrevet 18. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eller rett ogs lett foreldrene til gutten. Det er jo ikke læreren som er ansvarlig for nabogutten, det er foreldrene. Anonymkode: f9687...976 Men skolen har et ansvar å følge opp meldinger om mobbing.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #10 Skrevet 18. april 2016 Første spørsmål er om der er noe din gutt eller dere foreldre som gjør eller som fremprovoserer disse reaksjonene? Kontakt barneombudet enten på nett eller telefon. Men er her andre gode og raske løsninger enn å bytte skole til ditt barn? Anonymkode: 3990d...cb9
Outlander Skrevet 18. april 2016 #11 Skrevet 18. april 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Første spørsmål er om der er noe din gutt eller dere foreldre som gjør eller som fremprovoserer disse reaksjonene? Ja, fordi det kan ikke stemme at det er onde barn med drittsekk av foreldre som kan gjøre sånne ting uprovosert? T 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #12 Skrevet 18. april 2016 Serr hva er gærnt med dere norske og takle mobbing? Da jeg vokste opp så var vi ikke mange utledninger. Folk prøvde å tråkke på oss men vi tok dem hardt. Vi var alltid i mindretall men vi var ALDRI redde. Prøvde noen seg på meg så gikk jeg rett på han eller dem. Det er den eneste måten å stoppe mobberne. Lar du dem forsette så stopper de aldri. Gutten din må lære seg å ta igjen. Alle som sier noe annet er de som prøvde å mobbe og mislykkes eller de som sto i bakgrunnen og så på som ikke gjorde noe. Jeg og mine venner vet dette for folk prøvde å mobbe oss fra 1. dag men vi sto imot med en gang. Viser du mot så tørr de ikke igjen. Dette er ren fakta, ikn "eksperter" kan si for å bevise noe annet. Om sønnen din ikke klarer å forsvare seg eller stå opp for seg selv vil han være en pussssy resten av livet...Han vil aldri klare å stå opp for seg selv. Sånn er skolegården... Send gutten din på selvforsvar klasser, karate/kung fu/taekwondo det vil bare gjøre godt for han. Så vil han sikkert forsvare andre som blir mobbet også. Hva slags far er du? var du en av mobbeofferne som ikke gjorde motstand? Skal du bare la det skje sønnen din også? fuccck nooo!! Stå imot med en gang! Ellers forsette de bare å kødde med sønnen din. Slutt å vær en feiging. MAN UP! Anonymkode: 2bf51...097 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #13 Skrevet 18. april 2016 Vår gutt er den "nye" i gata, annerledes dialekt og er litt sjenert og forsiktig. Han har (hadde) veldig lyst til å passe inn og leke med de andre guttene i gata. Men det kan han ikke pga naboe. Når de er bortreist på ferie f.eks, kommer de andre ungene og vil lekemed vår gutt. Foreldrene til denne gutten har i tillegg sagt at han skal holde seg unna eiendommen deres (i følge sønnen deres) Ts Anonymkode: e52b5...ff5
Outlander Skrevet 18. april 2016 #14 Skrevet 18. april 2016 Jeg anbefaler at dere lage en liten fest - film og popcorn kveld med masse godt og begynne å invitere de andre guttene i klassen UNTATT nabodrittjævleguttungen. Invitere foreldre til andre gutter i klassen for en kaffe og en prat. Tar ikke opp mobbing tema, men bare kose dere. Må bare spør - er dere etnisk norsk eller utlendinger? Naboene deres høres ut som skikkelig drittsekker.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #15 Skrevet 18. april 2016 Vi er norske til den som lurte på det. Vi er en helt normal/vanlig familie med faste jobber,bil, hus osv. Deltar på det sosiale (bursdager osv) og har eller et fint nettverk her vi bor. Med litt familie, gamle og nye venner. Men dette med naboene ødelegger alt! Anonymkode: e52b5...ff5
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #16 Skrevet 18. april 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vår gutt er den "nye" i gata, annerledes dialekt og er litt sjenert og forsiktig. Han har (hadde) veldig lyst til å passe inn og leke med de andre guttene i gata. Men det kan han ikke pga naboe. Når de er bortreist på ferie f.eks, kommer de andre ungene og vil lekemed vår gutt. Foreldrene til denne gutten har i tillegg sagt at han skal holde seg unna eiendommen deres (i følge sønnen deres) Ts Anonymkode: e52b5...ff5 Der kom den jeg venta på. Dette er egentlig en voksen/foreldrekonflikt der nabogutten er i skvis mellom foreldrenes uttalelser og de nye naboene. Når dette angivelig har pågått i 3 år, lenger opp itråden info, og fra barnehage så er dette snakk om 2 klassesgutter eller derom kring. Hvorfor henter og bringer du ikke et så lite barn fra skoleFSO? Jeg har en dårlig følelse i forhold til innhold og fakta i denne tråden...noe skurrer. Anonymkode: 3990d...cb9
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #17 Skrevet 18. april 2016 Vi bor 2 minutter unna skolen. Hva mener du skurrer? Ts Anonymkode: e52b5...ff5
Nåleputa Skrevet 18. april 2016 #18 Skrevet 18. april 2016 Jeg tror denne gutten har det vondt med seg selv. Det er foreldre som lærer barn å mobbe, og si stygge ting til barna sine.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #19 Skrevet 18. april 2016 Da mitt barn gikk på barneskolen var det en gutt i klassen som plaget alle de andre barna,ikke bare plaget men slo og truet de andre barna.Denne gutten hadde en diagnosen og lærer og rektor unnskylde alt han gjorde, slo med stokk ,truet med kniv osv,alle barna var så redde .De første tre årene var jeg og andre foreldre på telefonen til skolen minst en gang i uka og klaget på det dårlige klassemiljøet gutten laget.Vi ble lovet at de skulle passe bedre på denne gutten osv men problemene bare fortsatte. Til slutt truet jeg rektor med å ringe både skolekontoret og vips så ble det orden på problemet. Så gi beskjed om at skolen får fikse opp innen en frist ellers går du videre med saken. Anonymkode: 68d3e...7b0 1
Outlander Skrevet 18. april 2016 #20 Skrevet 18. april 2016 TS- du er nødt til å ta det videre hvis ingen der på skolen hører på deg. Ditt barn, dessverre, kommer til å ha konsekvenser av dette seinere i livet hvis ikke du ta tak i dette nå. Hvis ikke læreren hører på, rektoren. Hvis ikke rektoren gjøre noe, kommune, og videre og videre frem til du ta hele dritten til mediahusene. Men, først, ring opp Sons of Odin for å høre om de har lyst å følge han til og fra skolen 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå