Gjest gjest1 Skrevet 3. november 2004 #81 Del Skrevet 3. november 2004 Sitat Her ser jeg ikke sammenhengen med min sammenligning av personer som er manipulerende, egoistiske og paranoide som (eks)dophuer og din stefar? At han ble lurt i mange år kan da vel ikke han noe for? Ikke forteller det at han er manipulerende, egoistisk og paranoid heller? Hvordan trekker du konklusjonene dine? At eksdama hans ikke var helt god, er det imidlertid ingen tvil om. Når jeg sier at jeg oppfatter dine venninner spesielt som dophuer eller eks dophuner, så er det fordi du beskriver dem som skruppelløse, egoistiske, paranoide, manipulerende osv...... psykopatiske trekk også faktisk. Hva stefaren din har med dette å gjøre vet jeg ikke noe om... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. november 2004 #82 Del Skrevet 3. november 2004 Sitat Det er nok noe med hvordan du ordlegger deg og de påstandene du kommer med. Vi har flere menn her på nett, og vi har en haug med kvinner også som ikke alltid er enige med alle andre her inne - det blir krangler av det også, uten at alle skjæres over en kam og blir kalt psykotiske... eller hva? Ikke i det hele tatt. At man er sur på x'en sin og synes han er en dust, betyr ikke at man mener han er psykotisk. Hvor har du det fra? Du må slutte å tillegge oss meninger vi ikke har... Det å være psykopat er neppe noe psykopaten er klar over selv. I hans verden rår han, med den største selvfølge. Som alle andre vil han vise seg fra sin beste side i begynnelsen av et forhold, men etter hvert som hverdagen kommer, vil hans psykopatiske trekk komme til syne. Han er avhengig av full kontroll og har ingen empati med andre mennesker. Og som sagt; ingen kaller noen for verken dophue, psykotisk eller ustabil fordi om de er uenige i det man sier. (Det var forøvrig heller ikke DEG jeg omtalte som dophue, det var dine kvinnelige bekjentskaper på bakgrunn av hvordan du beskriver dem). Disse menneskene vet sannsynligvis nok om den menneskelig psyke til ikke å ta alt for god fisk. Ikke kan man kalle folk for psykopater heller uten at det faktisk foreligger en diagnose. Synes du sutrer ustanselig jeg.... Nei, du kan så si Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 3. november 2004 #83 Del Skrevet 3. november 2004 Sitat Se her har vi det igjen. Altså en for dere ukjent kar på nettet som bare snakker litt løst og fast om hvorfor dere er så vrangstilte er nå plutselig blitt psykotisk... Uttalelser om at du foretrekker jenter med dårlig selvtillit er nokså avgjørende i denne sammenhengen, sammen med alle andre uttalelser om hvordan du ser på kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 3. november 2004 Forfatter #84 Del Skrevet 3. november 2004 Sitat Uttalelser om at du foretrekker jenter med dårlig selvtillit er nokså avgjørende i denne sammenhengen, sammen med alle andre uttalelser om hvordan du ser på kvinner. Hør da frøken Nancy Drew.... Hvorfor kan ikke jeg ønske meg en dame med dårlig selvtillit når dere kan ønske dere gutter med BRA selvtillit??? Jeg orker ikke jenter med masse selvtillit, og det tyder på selvgodhet, vil mye heller ha en jente med dårlig selvtillit som ivhertfall har NOE hun kan vokse på forholdet, hvorfor ta en prinsesse ned fra tronen, når du mye heller kan løfte en jente littegranne opp?? Hvorfor tror dere hele tiden at jeg er så dum, jeg passer på meg best, akkurat som andre passer på andre, jeg ser ingen fortrinn av å legge an på en jente som har selvtllit, overdreven selvinnbilning, en slags utgave av hunndyrene i sex og singelliv, jeg orker ikke gladfasaden mer, den uintelligente inntstillingen om at alt er så bra, se på meg jeg har god selvtillit jeg, sånn skriker folk ut, trener på helsestudio fem ganger i uka, og drar på seg fasaden så langt dem vil, jobber hele døgnet og har tid til all muligfritid, kjøpe seg bil for pengene man jobber for, slik at man ikke får trent annet enn på helsestudio, STORT HUS MED SVØMMEBASSENG gir selvtililt fortalte en kamerat av meg fra handelsgym, han hadde rett, en SUBURBEN 3.5 tonner kjørte lillebroren min rundt med i år 2000, det ga han selvtililt, så enkelt er det, dere jager rundt omkring i de samme butikkene, leser de samme ukebladene og står foran den samme DR ATKINS hylla som er plassert FORAN handlekassene og jeg skjønner at dere biter på agnet, men vær grei nå og bevis for meg, - at det finnes ett eneste menneske på denne jord som ikke har overdreven selvtillit, og ikke en personlighet basert på frykten for ensomhet og det og ikke ta seg bra ut i andres øyne. Slik er nemlig umulig Eir, alle mennesker på denne jord har tre kamper de alle må kjempe, kampen for tilværelsen, kampen mot overtroen og kampen mot samfunnet, alle prøver jo å ta has på deg, og selvtillit er bare manna eller kappen man trer på seg for å holde tingene i sjakk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 3. november 2004 #85 Del Skrevet 3. november 2004 Sitat Hvorfor kan ikke jeg ønske meg en dame med dårlig selvtillit når dere kan ønske dere gutter med BRA selvtillit??? Selsagt kan du få lov til dette, ingen har prøvd å hindre deg i det. Jeg sier bare at det er en uttalelse som ville fått alarmen min til å lyse rødt. Det forøvrig også forskjell på god selvtillit, og å ha ett urealistisk godt syn på seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. november 2004 #86 Del Skrevet 3. november 2004 Jeg tror noen ser på selvtillit som selvgodhet.. Falsk selvtillit er heller ikke selvtillit. Falsk selvtillit er den selvtilliten du får av å kjøre fete biler og ha stort svømmebasseng. Den har ike noe med DEG som person å gjøre, men hva du har klart å karre til deg av materielle goder. God og sunn selvtillit for meg kan illustreres omtrent sånn: En dame som er så trygg på seg selv at hun ikke behøver å sminke seg for å gå ut, men hun gjør det de dagene hun føler for det. Hun trenger heller ikke moteriktige klær eller en flott leilighet, hun tar gjerne i mot deg med åpne armer i en sliten leilighet og iført en sliten, men behagelig genser og ditto bukse. Og hun er like blid, hun har jo ikke invitert deg for at du skal bedømme hennes materielle lykke, men fordi hun vil tilbringe tid sammen med deg. Hun har selvtillit nok til å godta at andre er forskjellige og har andre moralnormer enn henne selv, uten å dømme dem. Hun tør å si hva hun mener selv om det går på tvers av det "godkjente" og hun snur ikke kappen sin etter vinden, beroende på hvem hun er sammen med. Det er ikke dermed sagt at hun ikke kan skifte mening dersom hun plutselig mottar gode argumenter som velter hennes opprinnelige ståsted. Hun er trygg nok til det også nemlig. Hun er trygg nok på seg selv til ikke å såre andre med vilje fordi om de har andre oppfatninger av ting eller oppfører seg annerledes enn hun ville gjort i tilsvarende situasjon. Er dette negative egenskaper? Det er dette som er selvtillit. Selvfølgelig kan man ha selvtillit også på enkelte områder, men ikke på andre - men da går det mindre på personlig selvtillit og mer på faglig eller materiell selvtillit - og det er straks noe helt annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 3. november 2004 Forfatter #87 Del Skrevet 3. november 2004 En jente som har god selvtillit vil kanskje ikke fraskrive seg ansvar for handlinger begått av henne selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 3. november 2004 #88 Del Skrevet 3. november 2004 Sitat En jente som har god selvtillit vil kanskje ikke fraskrive seg ansvar for handlinger begått av henne selv. Og en gutt med litt sosial intelligens skjønner ordet "nei". ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. november 2004 #89 Del Skrevet 3. november 2004 Sitat En jente som har god selvtillit vil kanskje ikke fraskrive seg ansvar for handlinger begått av henne selv. Helt klart ikke - men her snakker man om voldtekt. Tatt med vold! Av en hun kjenner godt. Kanskje til og med samboeren hennes..... jiiiiiiz Vi er langt forbi diskusjonen om hun med det korte skjørtet og den gjennomsiktige blusen som eglet seg innpå de uskyldige mannfolka i fylla - for så å ta dem med seg hjem og rundpule dem. For så å våkne dagen etter å ikke huske noen ting, og dermed angre. Det er ikke henne vi snakker om skjønner du. Vi snakker og snakker om hun som ble voldtatt av en god venn/kjæreste/samboeren/ektemann, som hun faktisk var så dum at hun regnet som pålitelig og trygg. Men du vil ikke - vil du vel?? Det kjennes så mye bedre ut om hun har skylda selv ikke sant? For da er det ikke så jævlig å være mann.. Du har rett - illusjoner kan være pokker så deilige.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 3. november 2004 Forfatter #90 Del Skrevet 3. november 2004 mysan, voldtekt kommer ikke av ingenting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. november 2004 #91 Del Skrevet 3. november 2004 Sitat mysan' date=' voldtekt kommer ikke av ingenting![/quote'] Nei det kommer nok av at hun har fristet ham. Hver gang. Det gjorde Liten sikkert også da hun bommet den røyken den søndagskvelden for noen uker siden også. Hun ba nok om det. Tulling! :evil: Det kommer av at enkelte menn bare ikke eier empati eller skjønner at når jenta sier nei så mener hun nei - selv om hun kanskje til og med sa ja for ti minutter siden. Det spiller ingen rolle. Nei gjelds! Kvinner har også rett til å bestemme over egen kropp. Hvorfor tror enkelte menn at de bare kan ta seg til rette med andres kropp? Kan du forklare meg det, Waco? Hva ved ordet *NEI* er det de har problemer med å skjønne? Det er jo det at jenta ikke vil som gjør det hele til en voldtekt. Han tar henne selv om hun ikke vil. Kommer ikke av ingen ting? Nei, kommer av maktmisbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. november 2004 #92 Del Skrevet 3. november 2004 Var ikke dette egentlig tråden om hemmelig telefonnummer? Som så utviklet seg til en tråd om psykopater? Hvordan har vi kommet til å dra diskusjonen om voldtekt over hit? Litt for mange tråder samtidig kanskje.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå