Gå til innhold

Hva er det Waco egentlig mener...?

waco

Anbefalte innlegg

Hvilket samfunn ønsker vi oss, det varme gode hvor vi kjenner hverandre, eller det kalde samfunnet hvor vi gjemmer oss for hverandre....?

Forestill dere en liten bygd med 100 mennesker og 30 hus.

Alle kjenner alle og alle har nummerne til alle, og alle dører er åpne og ingen vinduer har lås.

Hvorfor skulle man låse tenkte bygdas innbyggere, vi kjenner jo hverandre....

En vakker dag begynte noen kvinner å få noia..... de hadde lånt penger av noen, de hadde kanskje vært utro, noe usselt hadde de ihvertfall gjort, fordi de NEKTET å vedkjenne seg det.... de begynte å få seg hemmelige nummere for argumentet deres var jo SOLEKLART, "nemlig at noen ville ha tak i dem..." akkurat som det ikke skulle ringe en bjelle da....

Etterhvert begynte de å låse døren for hverandre... innstallerte låser på alle dører, plutselig var det alarminstallasjoner, og bib-bib og overvåking overalt... Det var kamera ved garasjeporten og ved inngangen...

Man kunne ikke ringe naboen lengere, fordi naboen hadde fått seg skjult nummer, akkurat som dem selv.....

Denne bygda kaller jeg oslo, og de 100 innbyggerne lar jeg være 500 000 innbyggere og 30 hus ble til 100 000 bosteder....

HVORFOR FORSTÅR DERE IKKE AT DET ER MIN FORDØMTE PLIKT Å HINDRE AT VI SKAL FÅ ET MØKKASAMFUNN HVOR INGENS NUMMERE ER I TELEFONKATALOGEN FORDI ALLE BARE GÅR RUNDT OG ER REDDE REDDE REDDE REDDE REDDE REDDE REDDE HELE TIDEN!!!!?????

Jeg vil jo at vi skal være venner for faen, jeg vil jo at folk som lurer på noe skal ha mulighet til å løse opp i konflikten, jeg vil ha RO OG FRED OG ANERKJENNELSE av hverandre, jeg HATER FORDOMMER fordi det alltid skyldes uvitenhet, og ser dere ikke selv at når spiralens begynnelse er kvinner som har telefonangst ender med en TELEFONKATALOG som består 100 % av annonser og markedsføringer av VISSVASS?

Waco

jenter vær så snill ikke behandl meg som en unge, det er TO årsaker til at kvinner får seg hemmelige nummere, den ene heter penger og den andre kalles utroskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madam Felle

Nå må du f*** meg ta å gi deg. Snakk om å generalisere oss kvinner.

En venninne av meg måtte få seg hemmelig nummer, fordi ex`n hennes ville drepe henne. Men det er nok ingen god nok grunn for å få hemmelig nummer eller?

Ta og tenk litt lengre enn nesetippen din, for dette blir for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på drøm og virkelighet. Teorien din er fin som teori, men det fungerer dessverre ikke slik i virkeligheten. Noen er uærlige, noen er voldsforbrytere, noen stjeler, noen slår... Det er derfor disse kvinnene begynner å låse dørene sine. Jeg vet ikke hvem du bør kalle naiv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg måtte få seg hemmelig nummer, fordi ex`n hennes ville drepe henne.

Dersom x'en virkelig ville drepe henne hadde han ikke ringt å sagt fra først, hadde han det?

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Philosophia, jeg ville heller prate med uærlige folk over telefon, for vet du hva jeg synes er uærlig, det er hemmelig nummere, det er det samme som å fortelle omverden at man ikke stoler på dem.

Blir det mindre stjeling med hemmelig nummere?

Blir det mindre vold med hemmelige nummere?

Blir det mindre slåing med hemmelige nummere?

Waco

kanskje hemmelige nummere og låste dører er årsaken til stjeling, vold og slåing....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir faktisk mindre vold og slåing dersom han som gjør dette ikke vet hvor hun han vil gjøre det mot bor. Jeg skjønner ikke hvorfor dette er så viktig for deg, jeg mener det er opptil den enkelte om man ønsker å være tilgjengelig for alle og enhver eller ikke. Og man trenger ikke å ha vært utro for å ønske hemmelig nummer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er nok ingen god nok grunn for å få hemmelig nummer eller?

Hvis x'dama mi skulle drepe meg og jeg har to valg.

1 - prate med henne og finne ut hvorofor, - eller

2 - hemmelig nummer og ikke vite noen ting.

Waco

hvem nesetipp sa du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Philosof...

Blir det mindre slåing om man gjemmer seg?

Hæææ? hva har dere gjort galt da??? uff...det virker som dere jenter litt onde eller har en del skjeletter i skapet deres, mener du at du skal overbevise meg at MENN slår HELT uten grunn BARE fordi de er menn?

Mitt spørsmål blir da, hvorfor skal dere bli slått, hva har dere gjort siden dere finner det hensiktmessig og få hemmelig nummer i stedet for å løse opp i floken???

Waco

det er bevist at energi kun kan omdannes til energi, så hva er det som gjorde at mannen slo første gang da...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes faktisk menn som slår uten grunn, tro det eller ei. Jeg ønsker ikke å diskutere dette i det uendelige, du har din mening, jeg har min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten
jenter vær så snill ikke behandl meg som en unge, det er TO årsaker til at kvinner får seg hemmelige nummere, den ene heter penger og den andre kalles utroskap.

Eg er singel, har aldri vore utro, min ex- sambo har mitt telefonnummer. Eg har aldri lånt pengar av andre enn mor mi, lånekassa og banken, og eg har aldri hatt ei rekning til purring, for ikkje å snakke om inkasso.

Dessverre vart mitt gamle mobilnummer bruk på ein chat, og eg fekk telefonar frå ein haug med mannfolk som eg ikkje hadde bedt ringe meg. Så etter å ha politianmeldt det, fekk eg meg nytt og hemmeleg nummer. Altså verken pengar eller utroskap... Du har eit utruleg bastant syn på ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken glede får du av å laste ut av deg forenklede genraliseringer som er så tåpelige at ingen andre ville finne på å ta deg sieriøst??

Barnslig glede av at du tror du terger folk?

Get a life! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessverre vart mitt gamle mobilnummer bruk på ein chat, og eg fekk telefonar frå ein haug med mannfolk som eg ikkje hadde bedt ringe meg. Så etter å ha politianmeldt det, fekk eg meg nytt og hemmeleg nummer. Altså verken pengar eller utroskap... Du har eit utruleg bastant syn på ting...

Så enkle løsninger dere har på selvskapte problemer.

La meg si det sånn, mitt telefonnummer er ved en feiltagelse oppført som et utleieselskap i telefonkatalogen.

Har dere noen ide om hva folk ringer og vil leie?

Ok.

Jeg har ved enkelte anledninger blitt truet på telefon. F eks var det en som skulle drepe meg og hadde allerede gitt en mann 5 000 kroner for å banke meg.

Kjempeglad for det, for da fikk jeg avsluttet konfliktsituasjonen der og da (dvs under samtalen).

Dersom nummeret mitt hadde blitt lagt ut på en chatside så hadde jeg bare satt på automatisk viderekobling til den personen jeg tror utsatte meg for dette.

For at dette skal være mulig kan vi ikke ha hemmelige nummere.

Hvorfor forstår dere ikke noe så enkelt?

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har ved enkelte anledninger blitt truet på telefon. F eks var det en som skulle drepe meg og hadde allerede gitt en mann 5 000 kroner for å banke meg.

Akkja..en fjott på KG, en fjott RL.. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Dersom x'en virkelig ville drepe henne hadde han ikke ringt å sagt fra først, hadde han det?

Waco

Dersom man legger ut nummeret sitt på opplysningen, får man automatisk adressen med. Ekser som gir trusler om å drepe er ofte ikke så koselige å snakke med i telefonen heller.

Jeg jobber i helsesektoren og vet at mange har hemmelig telefonnummer, slik at ikke pasientene deres skal finne dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.. og hvordan du enn snur og vender det .. er det jo ganske mange andre grunner til å ha hemmelig nummer. Det er jo ikke kun de som er eller føler seg truet på livet el. som har det.

Det er nemlig desverre en del mennesker som ikke respekterer at man har et privatliv .. og ikke alltid ønsker å bli ringt opp om jobb -- kl 22-2230 på en lørdagskveld eller før kl 0900 om morgenen en søndag - når man har fri ... hvis det ikke er liv og helse om å gjøre.

Det er heller ikke alle som er så intelligente at de klarer å ta imot hint - eller klare beskjeder om at en del telefonsamtaler er uønsket, og alternativet om å trekke ut telefonkontakten/skru av mobilen er ikke alltid et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Hvordan kan du kalle det at nummeret mitt vart lagt ut på ein chat for et selvskapt problem?? Og hvor vil du at jeg skal viderekoble nummeret mitt når jeg ikke har noen som helst peiling på hvem som har gjort dette? Og hvordan skal mine venner og min familie få tak i meg om jeg viderekobler telefonen min? For jeg har faktisk venner og familie som ringer til meg, det er derfor jeg har telefon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i helsesektoren og vet at mange har hemmelig telefonnummer' date=' slik at ikke pasientene deres skal finne dem.[/quote']

Ja det hørtes jo veldig betryggende ut for pasientene da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...