Gå til innhold

Jegerns Guide til Mannlig Hårtap


Jegern Puahate

Anbefalte innlegg

Har du en type\beta-forsørger\bror\nær venn som holder på å miste håret? 
Eller enda verre, er du en av disse selv?

Isåfall er det helt essensielt at du får med deg informasjonen presentert her.
Jeg har laget en oversikt over fremtidsutsiktene til de som uheldigvis rammes av denne degraderende tilstanden. 

Glem antall år - livet videre måles herfra på den beryktede Norwood Skalaen:

Nordwood-scale.jpg

 


Jeg skal ta for meg hvert NW-stadie med beskrivelse, symptomer og mulige hjelpemidler.

 


NW1

49d9b2420a9fdbb8c4864baf455d451d.jpg

Situasjon: Full manke, slik det skal være. Et fullverdig og respektert menneske.
Mentale symptomer: Lykkelig uvitende, selvsikker, entusiastisk til livet.
Hjelpemidler: Ikke nødvendig på dette punkt.

 

 

 

 

NW2

julian-g-before-and-after.jpeg

Situasjon: Viker begynner å danne seg langsomt men sikkert. Heldigvis er ikke alle
folk like hårtaps-bevisste så mann behandles fortsatt med en viss respekt. En kan dog få blikk som oser skadefryd fra
skallede menn som vet nøyaktig hvor dette bærer hen.
Mentale symptomer: Fornektelse, tvil, indre uro. 
Hjelpemidler: Daglig inntak av Propecia tabletter har vist seg å bremse arvelig hårtap, dette kan drepe potensen
hos enkelte men er fortsatt en risk verdt å ta. Hva skal en med potens når en ikke kan bruke det likevel? 
Minoxodil, en dyr og klissete smørje som smøres daglig på hodebunnen, dette vil promotere ny hårvekst.


 

 

NW3

elon-musk-young-hairloss-1-1024x809.jpg

Situasjon: Det åpenbare tapet kan ikke benektes lenger. Vikene har ekspandert til åpent hav.
5 poeng i minus på den sosiale skalaen. Baksnakking og latterliggjøring.
Mentale symptomer: Angst for kommentarer, all selvtillit utradert, livsgleden ebber ut i takt med hår-tettheten.
Hjelpemidler: Forsette med Fin og Min. Anskaffelse av hippe hodeplagg. Hentesveis + drysse toppik hårfiber over de utsatte områdene: 

Before-after-Adam-2.png

Vær dog forsiktig med dette på vindkraftige dager, av erfaring vet denne skribenten
at uheldige situasjoner fort kan oppstå.

 

 

 

NW4

1_Prince-William-Duke-of-Cambridge.jpg

Situasjon: Panna og ansikter nå ett. En blek måne stiger frem i bakhodet. 
Dette er det kritiske bristepunktet. Forvandlingen fra rasjonelt og tenkende menneske til fordervet utskudd
er nå et faktum. Sosial status er herved redusert til samme nivå som dyr på sirkus. 
Mentale symptomer: Forvirring, tvangstanker, intenst hat mot menn med hår og verden forøvrig.
Hjelpemidler: Hårsystem, parykk.

 

 

 

 

NW5-7

CMZ_xl-VAAAsJmA.jpg

(Etter NW5 er det over og ut, derfor tar vi 5-7 i samme slengen)
 

Situasjon: Det eneste som skinner i hverdagen er den speilblanke issen.
Mentale symptomer: Total resignasjon, nedsatte kognitive evner, hukommelsestap, gryntelyder
Hjelpemidler: Bli munk eller prest, lobotomi, donere kroppen til forskning for å endelig finne en kur.

 

 


Forfatteren er selv på stadiet mellom NW2 og NW3 og har derfor valgt å dokumentere ned 
dette mens jeg fortsatt har en viss forstand igjen.

 

Vel vitende om at NW5 før eller siden vil innhente meg og jeg ender opp ved porten til..

 

images?q=tbn:ANd9GcRZnmTQIurK-bMBrYZ2-1E

 

 
 

Endret av Jegern Puahate
Bildelenker oppdatert for 2023
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Min mann ser nettopp ut som i eksempel 3 eller NW4. Det er ikke tåpelig, alderen på 35 år har jo sine rettigheter.Men det ville være flott å se han med en man som noen år tilbake. Derfor begynte han en kur. Jeg tror, det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, EmmaDe skrev:

Min mann ser nettopp ut som i eksempel 3 eller NW4. Det er ikke tåpelig, alderen på 35 år har jo sine rettigheter.Men det ville være flott å se han med en man som noen år tilbake. Derfor begynte han en kur. Jeg tror, det hjelper.

NW4 er en røff deal i en alder av 35. Har du satt han på FInasterid og\eller anti-depressiva? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29.4.2016 at 19.06, Jegern Puahate skrev:

NW4 er en røff deal i en alder av 35. Har du satt han på FInasterid og\eller anti-depressiva? 

Hehe, neida. Det er bare sånn, arvelig er det. Han må gjøre noe med dette for å ikke tape alt håret han har innen han blir 40. Derfor er jeg på stadig søk etter gode midler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...