Gå til innhold

Er det noen som har kommet seg ut av bulimi?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så uendelig fanget i en ond sirkel for øyeblikket og vet virkelig ikke hvordan jeg skal bryte den. Har heller ikke mulighet til å søke profesjonell hjelp akkurat nå da jeg er i utlandet (innviklet). Finnes det noen med tips eller råd til hvordan man kan hjelpe seg selv litt? Så sliten, utslitt, lei, frustrert:icon_frown:

Anonymkode: 284d1...d89

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så uendelig fanget i en ond sirkel for øyeblikket og vet virkelig ikke hvordan jeg skal bryte den. Har heller ikke mulighet til å søke profesjonell hjelp akkurat nå da jeg er i utlandet (innviklet). Finnes det noen med tips eller råd til hvordan man kan hjelpe seg selv litt? Så sliten, utslitt, lei, frustrert:icon_frown:

Anonymkode: 284d1...d89

Det er mange selvhjelpsbøker som faktisk kan være ganske fine, husker ikke titler men lånte flere biblioteket. De handler spesifikt om spiseforstyrrelser og hvordan man kan jobbe seg ut av de. Support-gruppe på nett kan være veldig hjelpsomt, å ha noen å snakke med som skjønner og kan komme med gode råd. Forumet jeg brukte er dessverre nedlagt, så kan ikke anbefale noen spesielle.

Anonymkode: c37ba...fcb

Skrevet

Jeg leser "Brain over binge" for tiden, skrevet av en ung dame som slet med bulimi i mange år; kortversjonen: terapi hjalp ikke, men da hun bestemte seg for å slutte å overspise, ble hun nesten øyeblikkelig bra. Det høres vilt ut, men hun beskriver veldig forståelig hvordan forskjellige deler av hjernen har forskjellige oppgaver, og det er viktig å fordele disse oppgavene riktig.

• Liker 1
Skrevet

Kjære trådstarter, jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene og rådene du måtte få.

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og netttjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123. Siden du er i utlandet kan du også benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Du kan også ta kontakt med  Rådgivning Om Spiseforstyrrelser.. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Ta også kontakt med en lege, selv om du er i utlandet bør man kunne få medisinsk hjelp. 

Snakk også gjerne med noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk! 

Lykke til,

Mvh

Bond, forumansvarlig

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...