kaleidoskop Skrevet 18. april 2016 #1 Skrevet 18. april 2016 Vi vurderer å kjøpe et gammelt hus. Men det må bygges litt om da alt er fra byggåret. Men jeg sliter litt med å finne et akritektfirma som gjør dette? Er det egne firma som bare bygger om, eller tar man kontakt med et hvilket som helst arkitektkontor? Jeg aner virkelig ikke hvor jeg skal begynne. Dette er heller ikke noe man bare spør venner og bekjente om, for jeg kjenner ingen som har brukt noen til ombygging av hus. Så om noen har tips om et konkret firma i Osloområdet som er flink, tar jeg gjrene imot tips på det. Eller om hva jeg kan søke på for å finne noen...
stan Skrevet 18. april 2016 #2 Skrevet 18. april 2016 Ring eller send epost til noen arkitekter. Spør om dette er noe de gjør. Det koster jo litt, men det hjelper veldig om dere selv har endel ideer.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #3 Skrevet 18. april 2016 Du kan ta kontakt med arkitektfirmaer eller byggefirmaer Arkitektene gjør kun tegningene, som dere da gir videre til byggefirma dere har hyret etterhvert. Evt kontakter dere byggefirma der de har egne personer som tegner, de kan da komme med en pakkepris på alt sammen. Anonymkode: 402a3...ac9
Gjest CecilieX Skrevet 18. april 2016 #4 Skrevet 18. april 2016 Hvis du selv vet hva du vil endre på, så tar du kontakt med en byggmesterfirma, de kan hjelpe deg med å finne noen som tegner og med søknadsprosessen. Da sparer du mye penger, fordi arkitekter har høy timespris. Hvis du ikke vet hvordan du best kan utnytte huset og vil ha eksperthjelp på dette så bør du ta kontakt med firmaer som har ekspertise på dette. Jeg vet ikke om arkitekter alltid er så gode på funksjonalitet, det kan være at interiørakitekter er flinkere på det. På TV3 går det et program nå, som heter Superoppusserne. Der bruker de en interiørarkitekt som gjør store strukturelle endringer for å utnytte plassen bedre. Høres ut som det er noe som passer med det du er på jakt etter, men jeg vet ikke om hun har en spesiell type utdanning. Hun betegnes som interiørarkitekt. Firmaet heter Scenario og ligger i Oslo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå