Gå til innhold

Kan kjøper trekke beløp fra kontoen min?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt å selge en vare, har tenkt lenge på betalingsmuligheter å sånt, siden det er en veldig dyr vare, og jeg vil ikke at kjøper skal kunne finne ut hvor jeg bor pga tyveri.  Tenkte først at vipps var kjempe bra men da får jo kjøper med seg fullt navn og etternavn samt telefonnr. Paypal er uaktuelt siden jeg leste på nettet at de har litt rare regler å slikt. Syns jeg har lest det om finngarantien og eller tar jeg feil?

Men kan kontonr var tingen da? Men har hørt at kjøperen kan klare å trekke beløpet fra kontoen? For jeg kan jo bare overføre pengene til en annen konto, men hvor lenge kan han/hun i så fall prøve på dette?

Anonymkode: ffd42...003

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg vil ikke at kjøper skal kunne finne ut hvor jeg bor pga tyveri.

Hvor gammel er du?

Hele innlegget ditt er jo bare tull.

Anonymkode: 76e84...88c

AnonymBruker
Skrevet

Og for å gi deg et råd, du kan bruke postoppkrav.

Men jeg lurer fremdeles på hvor gammel du er, du høres veldig ung ut.

Anonymkode: 76e84...88c

AnonymBruker
Skrevet

Nei, kjøper kan ikke trekke beløp tilbake fra kontoen din. I det du ser beløpet reservert på din konto kan det ikke "tas" tilbake.

Anonymkode: 6e46a...a21

Skrevet

Tyveri?! Du er redd for at noen skal finne ut at du eier en dyr ting og derfor komme og stjele den fra deg?! Du er klar over at det gjennomsnittlige norske hjem har veldig mye dyre "ting", slik at potensielle tyver egentlig kan bryte seg inn hvor som helst og regne med å finne saker av stor verdi?

En annen sak er at du finner neppe mange potensielle kjøpere til en "dyr ting" når du som selger ikke vil oppgi fullt navn, adresse, telefonnummer etc. De fleste vil anta at det er svindel. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...