Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har søkt barnevernet om erstatning/oppreisning pga manglende inngrepen? Noen som har blitt vurdert av sakyndig og fått spesialisterklæring av psykiater i en sånn sak? Vil gjerne ha noen å dele erfaringer med.. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hjelper det egentlig å pirke i gamle sår? Blir det bedre om du skal bruke mer tid på din vonde fortid? Dette spørsmålet tror jeg du bør stille deg selv et par ganger.

Anonymkode: 6f3f7...efb

• Liker 6
Skrevet

Det er mange ganger jeg har tenkt på hvorfor ikke barnevernet tok meg og mine søsken. Men fortid er fortid, får ikke gjort noe med det nå annet enn å lage en bedre framtid og ta lærdom av en barndom hvor jeg ikke fikk være et barn. Sånn skal aldri min sønn ha det ihvertfall:) barndommen min kan jeg aldri få tilbake uansett.. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper det egentlig å pirke i gamle sår? Blir det bedre om du skal bruke mer tid på din vonde fortid? Dette spørsmålet tror jeg du bør stille deg selv et par ganger.

Har hun advokat og har startet en prosess, så har hun og en alvorlig sak. Det avgjørende, som vi ikke vet noe om, er hva som har skjedd og hvilken dokumentasjon hun sitter på. 

1 minutt siden, selah skrev:

Det er mange ganger jeg har tenkt på hvorfor ikke barnevernet tok meg og mine søsken. Men fortid er fortid, får ikke gjort noe med det nå annet enn å lage en bedre framtid og ta lærdom av en barndom hvor jeg ikke fikk være et barn. Sånn skal aldri min sønn ha det ihvertfall:) barndommen min kan jeg aldri få tilbake uansett.. 

Nå er det ikke dette ts spør om. 

Anonymkode: f08dc...aea

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har hun advokat og har startet en prosess, så har hun og en alvorlig sak. Det avgjørende, som vi ikke vet noe om, er hva som har skjedd og hvilken dokumentasjon hun sitter på. 

Nå er det ikke dette ts spør om. 

Det å være i rettsak er utrolig stor påkjenning, og derfor bør man være sikker på at det er verdt det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det å være i rettsak er utrolig stor påkjenning, og derfor bør man være sikker på at det er verdt det. 

Akkurat det vet jeg mye om. Når hun har kommet frem til prosessen med medisinsk sakkyndig så er hun i en prosess, og har bestemt seg, har fått informasjon og vet en del om hva hun må igjennom. Noen ganger er det nødvendig å gå igjennom dette for å klare å se fremover og å komme seg videre. 

Skrevet (endret)

Takk for tilbakemeldinger :) Er 100% ung ufør pga dette. Diagnosene er sosial fobi og f-61 blandede og ande personlighetsforstyrrelser. Innen det er det bl.a kompleks ptsd. Den medisinske invaliditetsprosententen er satt til 34. Dokumentert at diagnosene var synlige fra før jeg var 10 år,nå er jeg 34.

Pirker ikke i gamle sår. Jeg ER et gammelt sår. Hadde jeg hatt sjans, hadde jeg selvfølgelig lagt det bak meg, men dette har formet personligheten min..

Nyskjerrig på om noen har vært i samme situasjon og klart å legge dette bak seg ved å få en unnskyldning. At barnevernet kan ta litt av ansvaret de tvang meg til å leve med som barn. 

Endret av Yahel
Tilleggsinfo :)
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Yahel skrev:

Takk for tilbakemeldinger :) Er 100% ung ufør pga dette. Diagnosene er sosial fobi og f-61 blandede og ande personlighetsforstyrrelser. Innen det er det bl.a kompleks ptsd. Den medisinske invaliditetsprosententen er satt til 34. Dokumentert at diagnosene var synlige fra før jeg var 10 år,nå er jeg 34.

Pirker ikke i gamle sår. Jeg ER et gammelt sår. Hadde jeg hatt sjans, hadde jeg selvfølgelig lagt det bak meg, men dette har formet personligheten min..

Nyskjerrig på om noen har vært i samme situasjon og klart å legge dette bak seg ved å få en unnskyldning. At barnevernet kan ta litt av ansvaret de tvang meg til å leve med som barn. 

Hei ts! Jeg har fått oppreisning fra statens rettferdsvederlag pga ødelagt barndom/ manglende inngripen fra barnevern/ offentlige instanser. Det krever ikke advokat for å søke erstatning her, du kan skrive søknaden selv. Du må legge ved dokumentasjonen på hva du har vært utsatt for, og det har du jo så vidt jeg forstår.

http://www.sivilrett.no/alminnelig-rettferdsvederlagsordning.305284.no.html

Jeg har også vært i kontakt med advokat angående erstatningssak men pt har jeg ikke råd til advokatutgiftene fordi jeg har høyere inntekt enn det som gir fri rettshjelp. Men for din del anbefaler jeg også å undersøke om du kan ha krav til fri rettshjelp mtp evt. erstatningssøksmål.

Anonymkode: 51152...92c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Yahel skrev:

Forresten forstår jeg så utrolig godt hvordan det føles å gå rundt og være et sår. Jeg er like gammel som deg og jeg kjemper hver dag for å ha et så normalt liv som mulig. Men også min personlighet er blitt formet av det som skjedde og det handler mest om å lære seg å leve med det og likevel ha så god livskvalitet som mulig. Stor klem til deg.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker på det,men det er så belastende og dra opp all dritt som har skjedd.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei ts! Jeg har fått oppreisning fra statens rettferdsvederlag pga ødelagt barndom/ manglende inngripen fra barnevern/ offentlige instanser. Det krever ikke advokat for å søke erstatning her, du kan skrive søknaden selv. Du må legge ved dokumentasjonen på hva du har vært utsatt for, og det har du jo så vidt jeg forstår.

Jeg har også vært i kontakt med advokat angående erstatningssak men pt har jeg ikke råd til advokatutgiftene fordi jeg har høyere inntekt enn det som gir fri rettshjelp. Men for din del anbefaler jeg også å undersøke om du kan ha krav til fri rettshjelp mtp evt. erstatningssøksmål.

Pengene man evt får er forsåvidt bare småpenger sett i forhold til den smerte man har vært utsatt for og lever med, og det at man ikke klarer å delta i arbeidslivet som vanlige folk. Men det er en anerkjennelse av at de ser at man har blitt utsatt for noe som var feil, og at offentlige instanser burde grepet inn. "Plaster på såret".

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal sjekke opp dette. Har sak gående med to gode advokater. Fikk innvilget fri rettshjelp, etter at dps og advokatkontoret argumenterte godt for fylkesmannen. 

Linken du la ut her er kanskje "bortkastet" da? 

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forresten forstår jeg så utrolig godt hvordan det føles å gå rundt og være et sår. Jeg er like gammel som deg og jeg kjemper hver dag for å ha et så normalt liv som mulig. Men også min personlighet er blitt formet av det som skjedde og det handler mest om å lære seg å leve med det og likevel ha så god livskvalitet som mulig. Stor klem til deg.

Helt enig i at man må lære seg å leve med det på beste måte.. Er bare så irriterende at man aldri får fred fra den kanten. Moren min får med jevne mellomrom besøksforbud av politiet pga sjikane og trusler, enda jeg ikke har snakket med henne siden 2003. Jeg later som jeg er sterk og tåler alt, men sannheta er at jeg bare har lyst til å grave meg ned og bli borte. Klemmer tilbake :)

AnonymBruker
Skrevet

Første folk tenker er å "drite" i det fordi det har skjedd for lenge siden. Ikke mange tenker på det at slikt former en. Hadde du flyttet før fylte 10 hadde du hatt bedre forutsetninger til å ta tak i ting ift å flytte ut som 18 åring og begynne å ta tak i ting selv.

Ser helt klart en greie med å få lagt det bak seg på denne måten. Sliter selv med borderline etter en barndom som var veldig dårlig. Alle visste, men ingen gjorde noe. Verste er vel at moren min har pratet om å ta seg av fosterbarn i fremtiden. DA kommer jeg til å gå til sak. Så får håpe man slipper det.

Anonymkode: ac309...2af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...