Gå til innhold

Er forelsket i elskeren min og er nå singel. Er han interessert tilbake?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har rotet meg oppi en skikkelig suppe. Jeg er i midten av 20-årene, så jeg kan ikke skylde på at jeg er noen dum tenåring heller.

Jeg lurer på hvor jeg har denne mannen, Bjørnulf (ja, jeg er på knærne forelsket). Jeg hadde et åpnet forhold med den egentlige kjæresten min Alfredo (siden han bodde i et annet land). Greit nok, siden han bor på andre siden av kloden, tenkte jeg. Så innledet jeg da et seksuelt forhold med Bjørnulf. Jeg fortalte at jeg hadde kjæreste, men at det var et åpent forhold. Han var ok med det. Bjørnulf og jeg har ikke bare sex, vi lager mat, går ut å spiser, spiller musikk for hverandre (begge spiller gitar og piano og er veldig interessert i det). Bjørnulf kysser meg ute i det offentlige og er kjærlig med meg foran felles venner. Og selv om vi er med gode, felles venner, så pleier han å rette all oppmerksomheten til meg, sitter ved siden av meg, går med meg, spør hva jeg vil osv. Når vi er i senga kan han si de fineste tingene om meg, men vet ikke helt om de teller i den situasjonen, altså før og etter sex. Han har sagt at han liker meg veldig godt utenfor senga, men jeg tolket det som at han kanskje mente vennskapelig. Samtidig så har vi snakket om sex, og han sier han ikke har det med hvem som helst (selv om, hvem har vel det?), han har ikke hatt sex på over et år før meg, selv om han er sosial og går mye ut. Dette greier jo jeg å tolke som at sexen betyr mer enn bare sex, og at han også kanskje er interessert i meg.

Jeg slo opp med Alfredo nylig, ikke bare på grunn av Bjørnulf, men en hel masse annet også. Alfredo behandlet meg rett og slett ikke bra, men det skal en del til for meg å gå i fra noen jeg først har blitt sammen med.

Jeg har ikke fortalt at vi har slått opp til Bjørnulf enda (er på ferie med to venninner akkurat nå). Jeg er redd jeg har ødelagt sjansene mine hos ham for alltid. Jeg har aldri vært utro og har egentlig aldri hatt et sånn sex-forhold før heller, så jeg føler kanskje jeg har gitt litt feil inntrykk av meg selv.

Hvordan burde jeg gå fram for å legge til rette best mulig? Og hva tror dere er sjansene for at han vil være interessert i noe mer seriøst?

Anonymkode: 77547...120

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han bare bruker deg. Du er et lett ligg. Lær deg å lese tegn og ta deg sammen.

Anonymkode: 43635...37c

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med ham :). Umulig å vite hva han tenker.

Anonymkode: 7e49f...a46

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har rotet meg oppi en skikkelig suppe. Jeg er i midten av 20-årene, så jeg kan ikke skylde på at jeg er noen dum tenåring heller.

Jeg lurer på hvor jeg har denne mannen, Bjørnulf (ja, jeg er på knærne forelsket). Jeg hadde et åpnet forhold med den egentlige kjæresten min Alfredo (siden han bodde i et annet land). Greit nok, siden han bor på andre siden av kloden, tenkte jeg. Så innledet jeg da et seksuelt forhold med Bjørnulf. Jeg fortalte at jeg hadde kjæreste, men at det var et åpent forhold. Han var ok med det. Bjørnulf og jeg har ikke bare sex, vi lager mat, går ut å spiser, spiller musikk for hverandre (begge spiller gitar og piano og er veldig interessert i det). Bjørnulf kysser meg ute i det offentlige og er kjærlig med meg foran felles venner. Og selv om vi er med gode, felles venner, så pleier han å rette all oppmerksomheten til meg, sitter ved siden av meg, går med meg, spør hva jeg vil osv. Når vi er i senga kan han si de fineste tingene om meg, men vet ikke helt om de teller i den situasjonen, altså før og etter sex. Han har sagt at han liker meg veldig godt utenfor senga, men jeg tolket det som at han kanskje mente vennskapelig. Samtidig så har vi snakket om sex, og han sier han ikke har det med hvem som helst (selv om, hvem har vel det?), han har ikke hatt sex på over et år før meg, selv om han er sosial og går mye ut. Dette greier jo jeg å tolke som at sexen betyr mer enn bare sex, og at han også kanskje er interessert i meg.

Tror dere har misforstått hva "elsker" og "sexforhold" betyr. 

Anonymkode: b609c...94d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Personenmeg skrev:

Snakk med han :-)

Jeg vil det, men er bare usikker på hvordan. Jeg tenker jo å si at jeg har slått opp med kjæresten. Men så er jeg usikker på om jeg da burde la det være opp til ham å ta steget videre? Eller om hvor mye jeg skal legge ut? Jeg forestiller meg at han er en mann som trenger litt tid, han virker litt klossete med kvinner, lite erfaring osv.

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror dere har misforstått hva "elsker" og "sexforhold" betyr. 

Anonymkode: b609c...94d

Hvordan da? Det er vel mange slike forhold som er mer enn BARE sex, spesielt om man faktisk har felles interesser og henger med hverandre ellers også? Vi har ikke snakket om hva vi er, har bare fortalt ham at jeg har kjæreste. Og i starten unngikk jeg det når han prøvde å kysse meg ute, men så syntes jeg det bare var koselig. :-)

- TS

AnonymBruker
Skrevet

Eneste måten å finne ut hva andre føler og tenker er faktisk å spørre. Samma hvor mye (og hvor mange) som synser så vil handlinger og reaksjoner på ting være helt individuelle, alle er forskjellige. Ta en prat med han!

Anonymkode: d08f5...3f7

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eneste måten å finne ut hva andre føler og tenker er faktisk å spørre. Samma hvor mye (og hvor mange) som synser så vil handlinger og reaksjoner på ting være helt individuelle, alle er forskjellige. Ta en prat med han!

Anonymkode: d08f5...3f7

Men hvordan? Hvor begynner jeg? Burde jeg si at jeg liker ham? At jeg er forelsket i ham?

Vi har en del felles venner, og henger mye sammen, så jeg vil jo helst ikke at det skal bli pinlig. Også tenker jeg at siden han ikke har tatt det opp, så er han kanskje ikke interessert. Litt sånn som i "he's just not that into you". At om han er interessert, så ville han vært tydlig på det?

- TS

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan? Hvor begynner jeg? Burde jeg si at jeg liker ham? At jeg er forelsket i ham?

Vi har en del felles venner, og henger mye sammen, så jeg vil jo helst ikke at det skal bli pinlig. Også tenker jeg at siden han ikke har tatt det opp, så er han kanskje ikke interessert. Litt sånn som i "he's just not that into you". At om han er interessert, så ville han vært tydlig på det?

- TS

Det kan tenkes han har respektert at du er i et forhold, og ikke sagt noe av den grunn. Eller så kan det tenkes at han ikke har følelser og har vært fornøyd med situasjonen. Fortell at du er singel nå, er han interessert vil han vise det inne kort tid.

Anonymkode: 7e49f...a46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...