Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en aktiv løper (på supermosjonist nivå) og driver og konkurrerer endel. Men før et løp, så blir jeg så ekstremt nervøs. Det starter en til to uker før løpet og når man skal delta på flere løp gjennom sesongen så er dette utrolig slitsomt. Jeg går med høy puls og føler en enorm uro. Ofte tyr jeg til mat for å roe meg ned. Spiser masse dritt....sover dårlig, klarer ikke konsentrere meg om stort annet enn at jeg skal konkurrerere. Jeg er en person som setter veldig høye krav til meg selv og er veldig opptatt av at omgivelsene skal beundre meg for løpingen og tidene jeg løper på. Jeg trenger den anerkjennelsen for jeg føler meg ikke god nok på andre områder i livet og løpingen er noe jeg kan være stolt av. Jeg føler også at det er forventninger fra treneren min (trener aktivt i en klubb men ikke på elitenivå), og jeg merker at dette begynner å slite meg ut. Jeg trener mye og føler ikke jeg har overskudd til veldig mye annet i hverdagen. Det er akkurat som løpingen har gått litt "i  hodet på meg".  Jeg elsker virkelig å løpe, men det er alt dette stresset jeg føler på, forbedre tider, treningsopplegg++. Jeg må lære meg å håndtere dette på en eller annen måte for jeg vil ikke slutte og løpe aktivt og konkurrerer. Det gir meg en mestringsfølelse jeg trenger, men hvordan skal jeg jobbe med meg selv når det gjelder alt det stresset jeg opplever i forkant av et løp? Jeg går jo rundt med høy puls og klarer ikke tenke på stort annet enn løpet jeg skal løpe......

Anonymkode: 6045d...684

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...