Gå til innhold

Havregryn som diett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har prøvd det? 

Opplevde du forskjell? :) 

Anonymkode: 76285...e2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare spise havregyryn? Til alle måltider? 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Vonta skrev:

Bare spise havregyryn? Til alle måltider? 

TS

Ja, til alle måltider. 

Skrevet

Havregryn er supert og inneholder mye bra, samt metter lenge. Men til hvert måltid? Helseskadelig. Du trenger et variert kosthold for å opprettholde helsen. 

• Liker 4
Skrevet

Aldri prøvd. Men da får man ikke all næring man trenger. Men det har vel ingen betydning så lenge en blir tynn? 

Aldri hørt om heller. Så mye av dietter der ute. Må følge med å se om noen har prøvd :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg spiser det til frokost hver dag og vil heller anbefale deg å gjøre det samme. Kan ikke tenke meg at det er noen god idé å spise det til hvert måltid

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da vil du gå like fort opp i vekt igjen etter "dietten" fordi kroppen vil grabbe til seg all næring den kan få fordi havregryn ikke er nok. Du må spise mer variert en som så. 

Anonymkode: 34d5b...071

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva det er med folk og dietter som kun inneholder én matvare. Spis normal, variert mat og tren noen ganger i uka! Funker ikke det, så spis litt mindre eller tren litt mer. Det må jo være så sinnsykt mye enklere å kunne spise normal mat? 

Hva skal du liksom gjøre når du er ferdig med havregryndietten din? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Den 4/17/2016 at 21.53, AnonymBruker skrev:

Noen som har prøvd det? 

Dersom kaloriforbruket ditt for stabil vekt er 2000 kcal per dag og du spiser 2000 kcal havregryn vil vekten stå stille.

Spiser du 1500 kcal havregryn per dag vil vekten gå ned. 
Spiser du 1500 kcal variert mat per dag vil vekten gå ned.

Hva er poenget med en slik diett som begrenser seg til én matvare? Du vil jo ikke få i deg alle næringsstoffene kroppen trenger.

Anonymkode: 6fae5...420

Skrevet
Den 17. april 2016 at 21.53, AnonymBruker skrev:

Noen som har prøvd det? 

Hva innebærer en sånn diett? Kun havregryn? Hva gjør du med dem? Og hvor ofte/hvor mye?

Min første tanke er at dette er helt absurd - og det kommer fra en som elsker havregrøt! Selv jeg kunne ikke ha funnet på å kun spise havregrøt. Det er jo så mye annet godt?

Spis heller færre kalorier, men med god og variert mat, så går vekten ned på en sunnere og mer kulinarisk måte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...