Gå til innhold

Oppbevaring av frukt - bananfluer

Gjest Selfie

Anbefalte innlegg

Gjest Selfie

Jeg blir ikke kvitt bananfluene. Nå oppbevarer jeg frukt i et fat med et håndkle over, men det ser jo ikke så fint ut på benken. Har dere noen tips til hvordan man kan beskytte frukt mot fluer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fyll en ren ølflaske med eddik, vann og litt salo. Da tar bananfluene seg et bad, og de er så glad i å bade at da driter de i frukten (ikke bokstavelig da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev:

Fyll en ren ølflaske med eddik, vann og litt salo. Da tar bananfluene seg et bad, og de er så glad i å bade at da driter de i frukten (ikke bokstavelig da).

Ja, så mater hun fluene og lager klekkereier til dem. Bananfluer kommer alle steder der det er fukt. Ut med alt i skapet under vasken, vask og tørk godt/luft. Ingen flasker eller andre ting med rester i uten kork på. Vaske søplebøtta og tørk. Ut med all søppel daglig. Vær obs på potteplanter og andre ing med fukt i der de kan legge egg og klekke. Dette er noe svienri når du får det i hus. 

Anonymkode: 8cc91...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja, så mater hun fluene og lager klekkereier til dem. Bananfluer kommer alle steder der det er fukt. Ut med alt i skapet under vasken, vask og tørk godt/luft. Ingen flasker eller andre ting med rester i uten kork på. Vaske søplebøtta og tørk. Ut med all søppel daglig. Vær obs på potteplanter og andre ing med fukt i der de kan legge egg og klekke. Dette er noe svienri når du får det i hus. 

Anonymkode: 8cc91...8f8

c35.gif

De dauer jo selvsagt når de bader i salovann, saloen er der for å fjerne "surfance tension" så fluene drukner. Eddiken er for å lure dem ned i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har frukta (unntatt bananer) i kjøleskapet, vel. 

Endret av penny_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Selfie

hm. Jeg har fluer rundt potteplanter og "overalt", så jeg har egentlig gitt opp å bli kvitt de helt. Jeg må derfor oppbevare frukten på en måte så de er beskyttet, dette gjelder hovedsakelig bananer og tomater som ikke kan være i kjøleskapet... Kunne hatt de i en kjøkkenskuff men det er ikke plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...