Gå til innhold

Hva var dine symptomer på graviditet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest blåbærpike

Første gang: Ømme bryst, kvalme, oppkast, måtte tisse flere ganger hver natt og ekstremt god luktesans. De ømme brystene, tissingen og luktesansen kom rett før jeg testet, kvalmen kom et par uker etterpå. 

Andre gang: Ingen symptom utenom uteblitt menstruasjon og voksende mage. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvalme (ble bilsyk når jeg kjørte selv), bekkenplager og et helt latterlig svingete humør. Husker den dagen jeg innså at jeg måtte kjøpe test. Var vel ca 7 uker på vei og måtte stoppe bilen på vei til jobb for å kaste opp. På veien hjem senere på dagen kom det en sang jeg liker veldig godt på radioen, og jeg sang med med klump i halsen og tårene spruta. Haha. Husker jeg tenkte "hva f... er det som skjer nå? Jeg må kjøpe en test, det her er jo ikke normalt." Nesten et år siden nå *mimre* 

Anonymkode: dc11d...96c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen symptomer utenom manglende mens og etterhvert voksende mage.

Anonymkode: 5c990...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvalme i en ukes tid før jeg turte å teste meg. Brystene hadde også vokst bittelitt da jeg til vanlig ikke har bryst i det hele tatt.

Anonymkode: 991cf...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det første jeg kjente var mensensmerter.  og etter å ha gått med dette i en uke uten mens tok jeg en test. var da 5 uker på vei. 

Ganske samtidig hadde jeg fått veldig ømme brystvorter. Dette reagerte samboeren min på mer enn meg. han reagerte på at jeg sa au når han tok på dem.. selv tenkte jeg ikke over det...

ca en uke etter positiv test begynte jeg å kjenne stikninger. mensensmerter gav seg omkring da jeg tok testen... dagen før eller dagen etter. noe sånt,  husker ikke helt. jeg måtte nå tisse en gang hver natt..

Stikningene har kommet og gått siden.. :)

kvalme snek seg innpå i uke 8/9. gav seg etter 2 uker :) og siden har jeg ikke merket annet en stikninger nå og da, og magen vokser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Første gang: ingen utenom mensmurringer.

denne gang: ømme bryster, kvalme og veldig trøtt

Anonymkode: 720eb...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Influensasymptomer begge gangene. Vondt og stiv i hele kroppen, skikkelig treg og orket ikke anstrenge meg. Begge gangene testa jeg positiv før mens. Husker jeg jogget innom apoteket og kjøpte test for kroppen var blytung da jeg prøvde å trene...

Anonymkode: b5e51...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uteblitt mens i kombinasjon med vedvarende pms-symptomer; ømme bryst og murringer i mage og korsrygg. Brystene ble også stadig ømmere. Det var det som gav meg mistanke i utgangspunktet; vanligvis forsvinner også pms-symptomene etter en stund, når mensen "bare" er veldig sein. Senere kom kvalme og trøtthet(uke 8-9), men det gav seg heldigvis etter en måneds tid. Så kom økt tissetrang, noe som vedvarte en god stund. Først fordi livmoren vokste og det ble trangt der nede, senere fordi babyen ofte sparket mot blæra mi.

Nå er jeg i uke 26, og har følt meg øm og forslått i bekkenet i et par-tre uker. Halsbrann har jeg også ofte.

Anonymkode: 00957...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensmurringer som varte lengre enn normal, mensen kom ikke. Ømme bryster, de begynte å bli større veldig tidlig, allerede i uke 4! Ble svimmel, trøtt og slapp. Oppblåst. Alt dette opplevde jeg før jeg testet positivt, så tegnene kan komme tidlig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murringer, ØMME bryster, kvalme, en sinnsyk luktesans, er konstant trøtt, er veldig oppblåst og så må det nevnes at mannen er kjempeirriterende(hormonella på nye eventyr) 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første gang: Oppblåst og ingen spotting før ikm, testet på ikm.

Andre gang: Absolutt ingen ting (MA i uke 9), testet et par dager etter ikm.

Tredje gang: Oppblåst og uggen, positiv test 8 dpo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I både første og andre svangerskap var de første symptomene veldig ømme bryst og at jeg ble så trøtt at jeg sovnet så og si når som helst og hvor som helst. Symptomer etterfulgt av positiv test rundt uke fire.

Endret av Favole
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke før IKM fikk jeg ømme bryster og murringer. Typiske PMS symptomer, bortsett fra at jeg pleier ikke å få de symptomene før 1-2 dager før IKM.

På IKM dagen måtte jeg tisse hele tiden, og jeg var sånn i noen dager. 

I uke 7 kom kvalmen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor tidlig kom de? 

Anonymkode: 831fa...82c

Ømme bryster var det som fikk meg til og ta testen, aldri hatt ømme bryster før da og mens var forsinket :-) 

Kom ca uke 5-6:)

Anonymkode: 03071...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde sterk mistanke siden bekkenløsning meldte sin ankomst, deretter kom luktesans. Videre kom ikke mensen, fikk plutselig karapaltunell syndrom og veldig trøtt. Og stakkars min samboer som fikk tidlig gjennomgå gass bomber,  det er ikke til å unngå. Sensitiv mage deluks! 

Anonymkode: 40ab6...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ømme brystvorter fra og med el. De blir bare verre og verre, er 7+1 nå. Murringer rundt menstider. Trøtt fra uke 5 og kvalm med brekninger om jeg er trøtt eller sulten fra uke 6. Får også ligamentsmerter om jeg reiser meg for fort eller hoster og nyser.

Forrige gang bare kastet jeg opp hver dag i 9 mnd :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk vondt i niplene når det ble kaldt. Sikkerstikk med nr 1 for 15 mnd siden(lille er 6 mnd) og nå med nr 2 ( 3-5 uker på vei).

Anonymkode: e6383...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...