Gå til innhold

Hvor lang tid tok det før mensen kom tilbake etter pilleslutt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og hvor lang tid tok det før den ble stabil? Hvilket merke gikk du på? 

Anonymkode: 8266d...bc5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gikk på yasminelle, fikk mensen som vanlig rett etter. Sliter dog meg kviser etter mensenslutt, men har begynt å stabilisere seg nå etter 4 måneder. 

Anonymkode: 87483...5e2

Skrevet

1 år, dette har skjedd begge gangene jeg sluttet.  Ble stabil når jeg begynte å få mensen, men tok sin tid før den kom. Merke: Microgynon 

Skrevet

Jeg husker ikke hva merket het, er så lenge siden jeg sluttet. Men det tok litt over ett år før mensen kom tilbake og den har fortsatt ikke blitt normal. Nå er det rundt seks år siden jeg sluttet. 

Det er visst vanlig at det tar opp til ett år før den kommer tilbake, men ikke vanlig at den er unormal så lenge som hos meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Blødde jo som vanlig da jeg gikk på piller, og det fortsatte etter jeg sluttet. Ble dog veldig ustabilt, vet aldri når den kommer og hvor lenge den varer. Er vel 3-4 år siden jeg sluttet på piller nå.

Anonymkode: 156f8...e5a

Skrevet

Jeg var litt uforsiktig med pillene, mistet én mens. Trodde jeg var gravid, så sluttet helt med pillene. Regelmessig mens før og etter. Brukte Loette. Lurer fælt på hvor lenge stoffene sitter i kroppen, blir ordentlig lei meg når jeg leser at folk bruker flere år på å bli gravide...

Skrevet

Nå sluttet ikke jeg for å bli prøver, men svarer allikevel :) Gikk på oralcon/microgynon og fikk mensen nesten som vanlig med en gang. Den kan komme en ukes tid for sent, det er det enste.

AnonymBruker
Skrevet

Første blødning kom 30 dager fra siste cerazette pille. 3 uker etter det satt jeg med positiv test i hånden så rakk ikke stort mer enn det :)

Anonymkode: ca5d6...850

• Liker 1
Skrevet

Hadde helt regelmessig mens med syklus på 35 dager før jeg begynte på Yasmin, som jeg gikk på i 7-8 år.

Fikk "aldri" tilbake mensen som normalt, egentlig. Etter 8 måneder uten at noe skjedde begynte jeg på provera for å fremprovosere bortfallsblødning og forhåpentligvis lure syklusen i gang igjen. Det gikk ikke. Deretter prøvde jeg provera + pergotime. Da fikk jeg mens etter pergotimekurene, men ikke i pillefrie måneder. Etter ca 1.5 år på hormoner i ymse kombinasjoner fikk jeg tilbake mensen på et vis, men den var høyst ustabil, og jeg hadde korte og delvis defekte lutealfaser. Etter 2.5 år ble jeg gravid vha ivf :) 

AnonymBruker
Skrevet

28 dager. Er fortsatt ikke stabil 8 mnd senere. Den varierer mellom 30-37 dager syklus. Forrige syklus var hele 41(!) men det var et spesielt tilfelle tror jeg. Gikk på Mercilion 28 i 8 år, så ett år Microgynon. Tror sistenevnte ga problemer..

Anonymkode: ec5ff...28e

Skrevet (endret)

.

Endret av Lidis88
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet for 5 dager siden, forrige fredag. Håper den kommer snart.. Eller vil den komme om en mnd hvis jeg er i "rett syklus"?

Anonymkode: ed752...9d4

AnonymBruker
Skrevet

Sluttet på loette etter 7 år. Hadde da en syklus på 28 dager. Når jeg sluttet på pillen fikk jeg mensen etter 29 dager, og slik holdt syklusen seg til jeg ble gravid :)

Anonymkode: 21683...80c

Skrevet

Microgynon, 18 mnd, skal aldri gå på den igjen. 

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

6 1/2 mnd enn så lenge, ingen tegn på mensen enda.. Gikk på microgynon i 8 år.

Anonymkode: 17aba...6c7

AnonymBruker
Skrevet

Gikk først på mercilon i 8 år, så microgynon i ett. Mensen kom etter 28 dager, men så ble det krøll. Alt fra 33-42 dager. Aldri mer microgynon! Helt sikker på at den har mesteparten av skylda. Hadde nemlig stabil mens etter mercilon.

Anonymkode: ec5ff...28e

AnonymBruker
Skrevet

Loette. Var stabil fra første stund med 2-3 dager +-. 

Anonymkode: f1327...02d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...