Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt innkalt til et nav møte, som er i morgen tidlig. Men nå har jeg fått akutt bihulebetennelse:/ 

Jeg mister retten til dagpenger hvis jeg ikke møter opp, men har lite lyst til å sitte der med bankende hodet, snørrete og slapp. Da må jeg skaffe meg en legeerklæring. Er det noen som hvet om jeg kan ringe inn å si at jeg ikke kommer, og heller komme tilbake med en erklæring fra legen? Er det god nok grunn? 

Anonymkode: 5e34d...4a1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som vet?

AnonymBruker
Skrevet

Syns du skal karre deg dit og vise at du virkelig ønsker å stille enn å ringe inn en sykemelding de mulugens stiller seg litt tvilende til. Jeg hadde ihvertfall hevet innpå et par paracet og møtt opp. 

Anonymkode: 387cb...715

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Møtet varer da ikke så lenge. Her er det bare å ta seg sammen, og så heller gå hjem å legge deg etterpå. 

Anonymkode: 96a7c...1af

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette er det første obligatoriske møtet fordi du er arbeidsledig, så skal du bare møte opp og sitte å høre på informasjon om nav i ca 1 time og du kan stille spørsmål på slutten, det klarer du med bihulebetennelse. Tror det er bedre enn å ringe inn sykemelding.

Anonymkode: 3b526...c19

• Liker 1
Gjest incognita
Skrevet

Mange her som aldri har hatt akutt bihulebetennelse tydeligvis. Du ringer nav ved åpningstid og forklarer ståa. Deretter ringer du fastlege for å få en erklæring på dette. Denne fremlegges for nav og dere avtaler nytt møte.

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, incognita skrev:

Mange her som aldri har hatt akutt bihulebetennelse tydeligvis. Du ringer nav ved åpningstid og forklarer ståa. Deretter ringer du fastlege for å få en erklæring på dette. Denne fremlegges for nav og dere avtaler nytt møte.

Jeg har hatt akutt bihulebetennelse flere ganger og derfor vet jeg at man klarer hvis man vil. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Syns du skal karre deg dit og vise at du virkelig ønsker å stille enn å ringe inn en sykemelding de mulugens stiller seg litt tvilende til. Jeg hadde ihvertfall hevet innpå et par paracet og møtt opp. 

Takk for svar:) Ja får håpe jeg ikke blir værre, for nå føler jeg meg mørbanka i halvert trynet:ohmy:

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, incognita skrev:

Takk for svar:) blir jeg værre enn jeg er nå, må jeg bare ringe inn. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar:) blir jeg værre enn jeg er nå, må jeg bare ringe inn. 

Du må krysse syk på meldekortet og søke sykepenger om du er syk. Man får ikke dagpenger når man er syk.. 

Anonymkode: 0850e...b90

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må krysse syk på meldekortet og søke sykepenger om du er syk. Man får ikke dagpenger når man er syk.. 

Anonymkode: 0850e...b90

Men det hadde ikke noe med HI å gjøre. 

Anonymkode: 11157...ced

AnonymBruker
Skrevet

Vil du unngå masse trøbbel så møter du opp, sier at du er dårlig og skal til lege etterpå. Om du bare møter opp og sier at du er dårlig og får en ny avtale så stiller du mye sterkere enn om du bare ringer og avlyser. Det der klarer du.

Før eller etter når legen din åpner telefonen så ringer du og får en hastetime. 

Anonymkode: f2663...030

• Liker 1
Skrevet

Det er mer mas å ordne med legetime, sykmelding osv. enn å bare møte opp og få det unna for møter du ikke hos NAV, må du møte hos legen.

• Liker 1
Skrevet

Det kommer helt an på det lokale NAV-kontoret, og er helt umulig å svare på.

Det kommer også an på hvorfor du skal dit, om du har ytelser, om det er møte bare med deg eller fellesmøte, om det skal være andre med på møtet.

Som alle andre er saksbehandlerne i NAV mennesker - noen er greie, noen er skikkelig regelryttere. Om det er førstnevnte type vil de sette pris på at du ringer og sier ifra slik at de kan gjøre noe annet enn å vente på deg. Dersom du har en av sistnevnte type, og det er f.eks. dagpenger det er snakk om, bør du få deg en sykmelding. Det bør du nok uansett - det koster mindre med en legetime enn du taper på en dag krysset "syk" på meldekortet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...