alisia4 Skrevet 25. oktober 2004 #1 Skrevet 25. oktober 2004 at folk ser litt for lettvint på ekteskapet? Og hva kan man gjøre for å redde et allerede dårlig ekteskap? Hva betyr ekteskap for DEG? Jeg er singel, men har vært gift en gang. Slik jeg oppfatter folk, så er det utrolig mangen som rett og slett ikke takler motgang. Og at man ikke er flink nok til å prate med hverandre. Den største feilen er kommunikasjons svikt, mener nå jeg. Man bør være flinkere å sette av tid til seg selv for å pratet. Være imøtekommende for hvilken krav man stiller til hverandre, hvilken mål og meninger man har osv. Mangen burde kreve litt mer av seg selv også for å få ekteskapet til å fungere. Synes det er litt for lettvint å gi løfter ved alteret, for så å rømme når hverdagen først kommer. Da snakker jeg selvsagt ikke om folk som har ektefelle som er alkoholmisbruker, alvorlige lidelser på andre måter, misbruk eller vold. Men jeg oppfatter og hører at mye av uenigheter og skillsmisse grunner er daglidagse gjøremål. Hvem som skal gjøre hva. Og ekteskap for meg betyr å ta hensyn, forplikte meg ovenfor den mannen jeg gifter meg med i tykt og tynt på flere måter. Å elske, ære, være fortrolig med, ha tillit til og respektere. Interessant å høre hva andre mener om dette.
Annie Skrevet 25. oktober 2004 #2 Skrevet 25. oktober 2004 Ekteskap/forhold dreier seg om å gi og få. Om å ofre seg i enkelte situasjoner og at den andre gjør det samme. Man kan se på det som en tautrekkerkonkurranse, det går litt fram og tilbake, men man bær være like sterke i lengden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå