Gå til innhold

Stor lettvektkoffert i nylon - tåler den røff flytansport?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal reise til utlandet og ha med mye klær og sko. Trenger da en stor, lett koffert som ikke er dyr.

Har sett på en Asaklitt lettvektkoffert i nylon hos clas olson. 2,5 kg og 90 liter. Pris 759,-.

Hva tror dere om en slik koffert? Tåler den flytransporten?

(fant ikke en slik koffert på nett slik at jeg kunne linke).

Anonymkode: 21b8b...856

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med forsikringsselskapet ditt om de godtar skade på klær/innhold på billige nylonkofferter. Det er første bud.

Anonymkode: a223e...922

AnonymBruker
Skrevet

Ok! 

Noen som har brukt en slik på fly?

AnonymBruker
Skrevet

Er det denne kofferten du tenker på? 2,5 kilo (en kommentar sier den egentlig er 2,8), 90l og 699,-? Jeg driver også å leter etter en stor, lett koffert som ikke er så alt for dyr, men er utrolig vanskelig å bestemme seg. Tror ikke den fra Asaklitt som jeg linket til er stor nok for meg, men om den er det for deg så ser jeg ikke noe galt i å velge den. Det avhenger litt av hva du har behov for. Den kommer neppe til å vare i 10 år - men det gjør jo ingenting om du trolig kun kommer til å bruke den på et fåtall lengre reiser.

Det er ikke uvanlig å bruke tøykofferter på fly. De blir gjerne fortere styggere enn harde kofferter, men til gjengjeld så knuses de ikke. De kan ryke, men tviler egentlig på at det er noe særlig å tenke på. 

Du kan også se på denne kofferten fra Europris. Et problem med den er at den kun har to hjul, og ikke fire. Samme merket har laget kofferter nå med fire hjul, men disse har ikke Europris tatt inn. En kan kjøpe dem fra utenlandske nettsider og Ebay, men da kan kanskje vinningen gå tapt siden en må betale frakt og også avgifter.

En dyrere variant - men med fire hjul - har Samsonite. Rommer maks 145 liter (= 55 liter mer enn den fra Asaklitt), men veier også 3,6 kg. Til 2099,- er den ikke akkurat billig, men den har TSA-lås, og er garantert mer solid. Lurer på å kjøpe to av denne selv, men klarer ikke heeelt å bestemme meg. Mye penger. 

Anonymkode: a32bd...abd

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er den typen. Stemmer at prisen er 699,- for 90 literen (bildet i linken var ikke 90 literen). Kofferten virket veldig grei, men jeg er så i tvil om den tåler røff flytransport.

Den fra samsonite var jo ikke dum, men lurer på om det er veldig dumt med glidelås. Så en video som viste at det var lett å åpne glidelåskofferter selv om de var låst.

AnonymBruker
Skrevet

Alle disse tre koffertene er med glidelås. Om du ikke ønsker det, må du opp i hardkofferter. Det finnes også lette hardkofferer, men de er lang dyrere enn de som er laget av stoff. Så det spørs hvor mye du er villig til å bruke på kofferter.

Anonymkode: a32bd...abd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...