AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #1 Skrevet 17. april 2016 Har i perioder våknet opp om morgenen med svett nakke/hodebunn, men finner ingenting noen steder hva dette kan være. Føler meg frisk, har ingen sykdom det jeg vet som kan utløse dette. Ingen ekstra svetting på resten av kroppen. Noen som vet hva dette kan være? Anonymkode: dcb25...6fc
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #2 Skrevet 17. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet hva dette kan være? Svette er en normal kroppsfunksjon. Anonymkode: 53544...a05
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #3 Skrevet 17. april 2016 Du har hatt en varm natts søvn. Derfor svette. Anonymkode: 61ca1...f47
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #4 Skrevet 17. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Svette er en normal kroppsfunksjon. Anonymkode: 53544...a05 Ikke slik som dette. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du har hatt en varm natts søvn. Derfor svette. Anonymkode: 61ca1...f47 Nei, det har ikke vært spesielt varmere her. Det har vært kjøligere denne uken. Anonymkode: dcb25...6fc
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #5 Skrevet 17. april 2016 Plutselig nattesvette skal alltid tas alvorlig. Dra til fastlegen din Anonymkode: 934c3...039
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #6 Skrevet 17. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Plutselig nattesvette skal alltid tas alvorlig. TS skriver jo at hun ikke svetter om natten, kun at hun har litt svette i nakke og hodebunn når hun våkner. Jeg synes det er drøyt å dra til lege for dette. Anonymkode: 53544...a05
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #7 Skrevet 17. april 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS skriver jo at hun ikke svetter om natten, kun at hun har litt svette i nakke og hodebunn når hun våkner. Jeg synes det er drøyt å dra til lege for dette. Anonymkode: 53544...a05 Ja, jeg ser ikke grunn til å få egen time for dette. Men jeg kan jo nevne det neste gang. Den eneste forklaringen jeg kan finne er at jeg har drømt mye rart de siste nettene. Mulig stress? Anonymkode: dcb25...6fc
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #8 Skrevet 17. april 2016 Om det kun er når du våkner, så ville jeg sett det an. Kanskje det kommer av temperaturforandringer o.l. Men er det nattesvette i tillegg, så er det faktisk et av symptomene på kreft bl.a. Om det er ekstrem svette på dagtid så kan det være hyperhidrose. Da kan man få antikolinergika som Dridase eller Egazil på resept. Thorakal sympatectomi mot håndsvette hjelper som regel mot nakke og ansikssvette også, men det er altså en operasjon i det sympatiske nervesystemet. Anonymkode: ffea8...38b
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #9 Skrevet 17. april 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om det kun er når du våkner, så ville jeg sett det an. Kanskje det kommer av temperaturforandringer o.l. Men er det nattesvette i tillegg, så er det faktisk et av symptomene på kreft bl.a. Om det er ekstrem svette på dagtid så kan det være hyperhidrose. Da kan man få antikolinergika som Dridase eller Egazil på resept. Thorakal sympatectomi mot håndsvette hjelper som regel mot nakke og ansikssvette også, men det er altså en operasjon i det sympatiske nervesystemet. Anonymkode: ffea8...38b Bortsett fra noe svette på føtter/tær under hvile (av og på, og også grunnet stressfull situasjon i påsketider) er jeg helt fin. Ikke noe unormal svette hverken natt eller dag. Ser at nattesvette/dagsvette og kan ha med overgangsalder, men siden det bare er nakke og hodebunn de få timene før jeg våknet regner jeg med at det ikke er noe av dette. Anonymkode: dcb25...6fc
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #10 Skrevet 17. april 2016 http://helsenet.info/9/2010/01/arsakene-til-nattesvette.html Les dette Anonymkode: 934c3...039
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #11 Skrevet 17. april 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bortsett fra noe svette på føtter/tær under hvile (av og på, og også grunnet stressfull situasjon i påsketider) er jeg helt fin. Ikke noe unormal svette hverken natt eller dag. Ser at nattesvette/dagsvette og kan ha med overgangsalder, men siden det bare er nakke og hodebunn de få timene før jeg våknet regner jeg med at det ikke er noe av dette. Anonymkode: dcb25...6fc Da kan det ha smamenheng med den stressende situasjonen, høres ikke ut som hyperhidrose når du beskriver det slik. Anonymkode: ffea8...38b
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #12 Skrevet 20. april 2016 Tenkte oppdatere her. Hadde da noe svette i nakke og hodebunn tre netter. Den tredje natten svettet jeg bittelitt på kropoen også. Jeg tror nesten jeg må ha hatt en liten infeksjon som jobbet seg ut på denne måten. Men det rare er at jeg har igrunn følt meg helt fin. Bortsett fra det stresset da. Har ihvertfall ikke svettet mer 😊 Anonymkode: dcb25...6fc
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #13 Skrevet 20. april 2016 Nattesvette er vel så mye svette om natten at man må skifte sengetøy. Det har ofte en underliggende medisinsk årsak. Litt svetting rundt nakkeområdet vil vel defineres som nattesvette. Anonymkode: c8182...3bb
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #14 Skrevet 20. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Nattesvette er vel så mye svette om natten at man må skifte sengetøy. Det har ofte en underliggende medisinsk årsak. Litt svetting rundt nakkeområdet vil vel defineres som nattesvette. Anonymkode: c8182...3bb vil vel ikke defineres som nattesvette* Anonymkode: c8182...3bb
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #15 Skrevet 20. april 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: vil vel ikke defineres som nattesvette* Anonymkode: c8182...3bb Som du ser har jeg ikke definert det som nattesvette heller. Men nakkesvette. Anonymkode: dcb25...6fc
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #16 Skrevet 20. april 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som du ser har jeg ikke definert det som nattesvette heller. Men nakkesvette. Anonymkode: dcb25...6fc Som du ser er det mange som har referert til nattesvette. Anonymkode: c8182...3bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå