AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #1 Skrevet 17. april 2016 På torsdag har jeg endelig time hos en hudlege pga akne problemer. Har slitt med dette i voksen alder i 5-6år nå. Heldigvis har jeg fått roet huden såpass ned det siste halveåret med jevnlig besøk hos hudpleier og riktige produkter for min hud. Men, jeg har fremdeles litt av disse plagene enda. Jeg kjenner det begynner å gå på det psykiske da jeg ikke lenger er så keen på å gå ut når jeg har utbrudd i ansiktet. Jeg er rett og slett sliten og lei av å måtte slite med dette. De siste 4 ukene har jeg hatt en god del utbrudd i panne, kinn og rundt munnen har også hatt en del røde flekker. Det enete jeg er beskymret for nå er om hudlegen sier han ikke kan hjelpe meg. Noen som har "god" erfaring med hudleger? Anonymkode: 8ed57...c34
Poserose Skrevet 17. april 2016 #2 Skrevet 17. april 2016 (endret) Ingen erfaring med hudlege. Men du bør sjekke ut koreanske produkter, det er mange som har veldig god erfaring med det. Meld deg inn i facebookgruppa koko - koreansk kosmetikk eller kikk og spør på www.reddit.com/r/AsianBeauty/ . Har ingen erfaring selv, men har nettopp bestilt produkter for å få bort kviser og bleke arr. Det er ganske billig også. Lykke til! Endret 17. april 2016 av Poserose Sjekk ut dette etter legebesøket og bare hvis hans løsninger ikke funker såklart.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #3 Skrevet 17. april 2016 Har du vært hos hudlege, eller hudpleier? Sliter du så er det relativt lett å få resept på isotretinoin, som funker (helt utrolig). Du kan bastille time his private hudleger, kosher 1200 for konsultasjon, også eventuelle resepter på apoteket, - men spør hudlegen du går til om resepter på forskjellige medisiner. Alle i familien min har slitt med akne i voksen alder og alle har blitt varig fine etter dette. Jeg har alltid hatt porselenhud men etter jeg sluttet på p piller har det eksplodert. (helt ekstremt i panne, hake, rundt munnen, kinn og nese) men har hjulpet sååå mye med sunnere kosthold (kutte ut/ned på meieriprodukter) og ofc godteri og usunne ting, drikke mye vann og trene regelmessig (og selvsagt få i seg alle vitaminer og mieraler du trenger). Har blitt drastisk bedre nå, men hvis jeg ikke klarer å få alt under kontroll iløpet av de nærmeste månedene så starter jeg også på isotretinoin. lykke til Anonymkode: 8b142...c38
Gjest MissMa Skrevet 17. april 2016 #4 Skrevet 17. april 2016 Jeg har ikke akkurat erfaring med hudlege, men jeg var på en klinikk hvor det var ei sykepleier. Da var det laserbehandling, samt produkter. Er veldig fornøyd selv, har enda litt småarr (ikke pga behandling), men det ser så utrolig mye bedre ut nå. Masse lykke til
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #5 Skrevet 17. april 2016 3 minutter siden, MissMa skrev: Jeg har ikke akkurat erfaring med hudlege, men jeg var på en klinikk hvor det var ei sykepleier. Da var det laserbehandling, samt produkter. Er veldig fornøyd selv, har enda litt småarr (ikke pga behandling), men det ser så utrolig mye bedre ut nå. Masse lykke til Laserbehandling har jeg tenkt på selv å gjøre, men ikke kommet så langt enda. har dette redusert akneproblemene dine? Anonymkode: 8ed57...c34
Gjest MissMa Skrevet 17. april 2016 #6 Skrevet 17. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Laserbehandling har jeg tenkt på selv å gjøre, men ikke kommet så langt enda. har dette redusert akneproblemene dine? Anonymkode: 8ed57...c34 Det har det så absolutt Jeg er veldig fornøyd hvertfall. Det blir jo litt penger i lengden, da det blir noen behandlinger (alt etter hvor mye det er snakk om), men jeg var helt utrolig plaget med dette, og med god hjelp fra mamma, så gikk det.
usikkerjente Skrevet 17. april 2016 #7 Skrevet 17. april 2016 Et øyeblikk siden, MissMa skrev: Det har det så absolutt Jeg er veldig fornøyd hvertfall. Det blir jo litt penger i lengden, da det blir noen behandlinger (alt etter hvor mye det er snakk om), men jeg var helt utrolig plaget med dette, og med god hjelp fra mamma, så gikk det. Så bra å høre:) Jeg skal sjekke dette litt ut i området jeg bor. Vil helst slippe antibiotikakur eller noe sterkere, så alt annet er verd å prøve ut:)
Plexus Skrevet 17. april 2016 #8 Skrevet 17. april 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: På torsdag har jeg endelig time hos en hudlege pga akne problemer. Har slitt med dette i voksen alder i 5-6år nå. Heldigvis har jeg fått roet huden såpass ned det siste halveåret med jevnlig besøk hos hudpleier og riktige produkter for min hud. Men, jeg har fremdeles litt av disse plagene enda. Jeg kjenner det begynner å gå på det psykiske da jeg ikke lenger er så keen på å gå ut når jeg har utbrudd i ansiktet. Jeg er rett og slett sliten og lei av å måtte slite med dette. De siste 4 ukene har jeg hatt en god del utbrudd i panne, kinn og rundt munnen har også hatt en del røde flekker. Det enete jeg er beskymret for nå er om hudlegen sier han ikke kan hjelpe meg. Noen som har "god" erfaring med hudleger? Anonymkode: 8ed57...c34 Jeg har vært hos mange hudleger fra jeg var 16 til nå i voksen alder. Har du prøvd antibiotikakurer? Hvis ja, og det ikke har hatt effekt vil legen skrive ut resept på isotretinoin. Dette er en skikkelig hestekur som er den eneste kuren som virkelig er kurativ. Det kan være at legen gir deg resept på iso med en gang, men det er egentlig en siste-liten-løsning. Det er ikke helt kartlagt hvordan isotretinoin fungerer, men noe av det den gjør er hvertfall apoptose (celledød) av talgkjertlene dine. Da vil du ikke få nye kviser. Gikk på kuren i 5 mnd, det var veldig heftig fordi den er såpass drøy. Blodprøver hver 4 uke, må være forsiktig med alkohol, sol, passe på kosthold, vonde ledd og uttørking, men det var så verdt det! Jeg kjenner meg så inderlig igjen det at huden bestemmer hverdagen, det er utmattende og hemmende. Lykke til hos hudlegen
usikkerjente Skrevet 17. april 2016 #9 Skrevet 17. april 2016 2 timer siden, usikkerjente skrev: Så bra å høre:) Jeg skal sjekke dette litt ut i området jeg bor. Vil helst slippe antibiotikakur eller noe sterkere, så alt annet er verd å prøve ut:) Forresten.. Hva betaler du får en time med laser?
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #10 Skrevet 17. april 2016 Fortell det du skriver her, ikke hold igjen noe. Jeg fikk iso av privat hudlege, uten å bli tvunget gjennom antibiotika-kurer først. (Har eksperimentert en del med hudpleie) Kjenner igjen det du beskriver ang psyken og det at man ikke vil gå ut. Jeg var plaget i 15 år. Det er fire år siden jeg avsluttet kuren, og jeg har kanskje hatt 15 små kviser de årene. Iso har vært min beste avgjørelse. I motsetning til det mange opplever mtp psyken og iso, så ble min bedre av å vite at jeg endelig fikk ordentlig hjelp. Hver tablett var et skritt nærmere plettfri hud., noe jeg nå har! 😊 Jeg har inntrykk av at hudleger anbefaler iso raskere nå enn for mange år siden. Anonymkode: 16c14...e87
usikkerjente Skrevet 18. april 2016 #11 Skrevet 18. april 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Fortell det du skriver her, ikke hold igjen noe. Jeg fikk iso av privat hudlege, uten å bli tvunget gjennom antibiotika-kurer først. (Har eksperimentert en del med hudpleie) Kjenner igjen det du beskriver ang psyken og det at man ikke vil gå ut. Jeg var plaget i 15 år. Det er fire år siden jeg avsluttet kuren, og jeg har kanskje hatt 15 små kviser de årene. Iso har vært min beste avgjørelse. I motsetning til det mange opplever mtp psyken og iso, så ble min bedre av å vite at jeg endelig fikk ordentlig hjelp. Hver tablett var et skritt nærmere plettfri hud., noe jeg nå har! 😊 Jeg har inntrykk av at hudleger anbefaler iso raskere nå enn for mange år siden. Anonymkode: 16c14...e87 Tror ikke jeg er i den kategorien som bør få ISO kur. Da jeg ikke har mange kviser i ansiktet til en hver tid. Men har ofte utbrudd også roer det seg. Lurer litt på om det er bunnet i hormonelt og stress. Skal høre om keg evnt kan få en krem eller om laser behandling er effektivt. Ønsker jo ikke å begynne på ISO. Men kanskje villig til å prøve noe annet antibiotika om han mener d er aktuelt, siden jeg har slitt i så mange år.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #12 Skrevet 18. april 2016 6 timer siden, usikkerjente skrev: Tror ikke jeg er i den kategorien som bør få ISO kur. Da jeg ikke har mange kviser i ansiktet til en hver tid. Men har ofte utbrudd også roer det seg. Lurer litt på om det er bunnet i hormonelt og stress. Skal høre om keg evnt kan få en krem eller om laser behandling er effektivt. Ønsker jo ikke å begynne på ISO. Men kanskje villig til å prøve noe annet antibiotika om han mener d er aktuelt, siden jeg har slitt i så mange år. Har du forsøkt andre ting - kutte ut melk, sukker, gluten? Jeg har slitt med akne siden jeg var 11, og er 24 nå. Mye av det er genetisk, men det hjelper helt utrolig mye fikse litt på kostholdet. Det betyr ikke nødvendigvis at du spiser usunt/dårlig sammenlignet med andre, men bare at det ikke fungerer for din hud og din kropp. Jeg bodde et år i utlandet hvor jeg spiste langt mindre av alle disse tre kategoriene, og huden min var veldig fin. Anonymkode: 62717...501
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå