Gjest earlgrey Skrevet 17. april 2016 #1 Skrevet 17. april 2016 Nå er jeg hjemme alene og oppdaget en edderkopp på veggen. Etter sammenbrudd, grining og banning i fosterstilling fikk jeg meg endelig til å støvsuge den. Har latt støvsugeren gå i et kvarter, slått den av og pakket papir i røret. Er det noe sjangs for at edderkoppen kan være i live inni der? Isåfall må jeg kaste støvsugeren Håper jeg ikke fornærmer noen dyrevernsforkjempere der ute, mener ikke å mishandle vesenet men blir helt ukontrollert maniac når jeg er alene med krypa
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #2 Skrevet 17. april 2016 1 minutt siden, earlgrey skrev: Nå er jeg hjemme alene og oppdaget en edderkopp på veggen. Etter sammenbrudd, grining og banning i fosterstilling fikk jeg meg endelig til å støvsuge den. Har latt støvsugeren gå i et kvarter, slått den av og pakket papir i røret. Er det noe sjangs for at edderkoppen kan være i live inni der? Isåfall må jeg kaste støvsugeren Håper jeg ikke fornærmer noen dyrevernsforkjempere der ute, mener ikke å mishandle vesenet men blir helt ukontrollert maniac når jeg er alene med krypa Jeg ville bare byttet støvsugerpose, så er alt i orden. Få noen til å bytte støvsugerposen for deg, samt kontrollere rørene (evt skylle de) dersom du fremdeles er engstelig for at edderkoppen kan være der. Anonymkode: 68f29...f5a
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #3 Skrevet 17. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville bare byttet støvsugerpose, så er alt i orden. Få noen til å bytte støvsugerposen for deg (hvis du ikke tør å gjøre det selv) , samt kontrollere rørene (evt skylle de) dersom du fremdeles er engstelig for at edderkoppen kan være der. Anonymkode: 68f29...f5a Anonymkode: 68f29...f5a
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #4 Skrevet 17. april 2016 4 minutter siden, earlgrey skrev: Nå er jeg hjemme alene og oppdaget en edderkopp på veggen. Etter sammenbrudd, grining og banning i fosterstilling fikk jeg meg endelig til å støvsuge den. Har latt støvsugeren gå i et kvarter, slått den av og pakket papir i røret. Er det noe sjangs for at edderkoppen kan være i live inni der? Isåfall må jeg kaste støvsugeren Håper jeg ikke fornærmer noen dyrevernsforkjempere der ute, mener ikke å mishandle vesenet men blir helt ukontrollert maniac når jeg er alene med krypa Få tak i permetrin eller trinol 810. Spray litt her og der, det er også forebyggende. Livet mitt har blitt MYE bedre etter at jeg gjør dette når sesongen begynner. Anonymkode: c2ba0...4e0 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #5 Skrevet 17. april 2016 Så bra du fikk til å støvesuge den i det minste! Har vært i samme problemstilling et par ganger, det er helt grusomt. Jeg har dog aldri opplevd at en edderkopp kommer ut igjen, har gjort det samme som deg. Har derimot lest at de KAN overleve om de ikke blir "slått ihjel" av alt det andre som er i posen. Få noen til å bytte støvesugerposen til deg, la papiret være i røret. Eventuelt støvesug litt mer i løpet av dagen, støvesug litt store gjenstander (for eksempel en 1 kroning) og slike ting, det slår nok ihjel svinet. Anonymkode: 244eb...e81
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #6 Skrevet 17. april 2016 Har lest at edderkopper kan leve i støvsugerposer opptil 2 år dersom de overlevde støvsugingen, men dersom du får noen til å bytte pose for deg går det nok helt fint. Anonymkode: 75518...69b
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #7 Skrevet 17. april 2016 Føler deg! Jeg stappet min støvsuger full med et par våte kluter i sugerrøret for å hindre at han krøp ut! Men mest sannsynlig er den død for først treffer han filteret så viften og med trykk og sug så blir den nok passe svimmel og smadra etterhvert Anonymkode: 2d9af...df3
Gjest earlgrey Skrevet 17. april 2016 #8 Skrevet 17. april 2016 Åh, takk for tips og medfølelse alle sammen! Skal definitivt få noen til å bytte posen så svinet ikke kryper oppi senga mi (hvorfor gjør de alltid det? ). Lykke til med sommersesongen, håper ikke krypa ødelegger for mye :')
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #9 Skrevet 17. april 2016 2 minutter siden, earlgrey skrev: Åh, takk for tips og medfølelse alle sammen! Skal definitivt få noen til å bytte posen så svinet ikke kryper oppi senga mi (hvorfor gjør de alltid det? ). Lykke til med sommersesongen, håper ikke krypa ødelegger for mye :') Har du funnet edderkopper i senga di? De trives best i mørke kroker ( i hvertfall hjemme hos meg) der de lager sine edderkoppspinn for å fange fluer. Jeg bruker ikke å støvsuge de eller drepe de, men jeg tar de med ut (edderkopper, humler, vepser, bier osv) dersom de har forvillet seg innendørs hos meg Anonymkode: 68f29...f5a 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #10 Skrevet 17. april 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler deg! Jeg stappet min støvsuger full med et par våte kluter i sugerrøret for å hindre at han krøp ut! Men mest sannsynlig er den død for først treffer han filteret så viften og med trykk og sug så blir den nok passe svimmel og smadra etterhvert Anonymkode: 2d9af...df3 det er da ikke noe filter og vifte mellom røret og posen. Den blir sugd inn gjennom røret og lander mykt og godt på støv og lodotter inni posen. Anonymkode: 64c24...e36 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #11 Skrevet 17. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: det er da ikke noe filter og vifte mellom røret og posen. Den blir sugd inn gjennom røret og lander mykt og godt på støv og lodotter inni posen. Anonymkode: 64c24...e36 Noen støvsugere har roterende "kniver" før støvsugerposen ja! (men mest i utlandet kanskje?) Leste om en uheldig mann som puttet penisen sin i en slik støvsuger, slo på støvsugeren, og den ble skjært av av knivene... Anonymkode: 68f29...f5a 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #12 Skrevet 17. april 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen støvsugere har roterende "kniver" før støvsugerposen ja! (men mest i utlandet kanskje?) Leste om en uheldig mann som puttet penisen sin i en slik støvsuger, slo på støvsugeren, og den ble skjært av av knivene... Anonymkode: 68f29...f5a høres livsfarlig ut med en støvsuger som har knivblader 12 cm innenfor åpningen Anonymkode: 64c24...e36
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #13 Skrevet 17. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: høres livsfarlig ut med en støvsuger som har knivblader 12 cm innenfor åpningen Anonymkode: 64c24...e36 Ja det er jo livsfarlig med disse knivbladene. Men hvor langt innenfor åpningen knivene er, vet jeg ikke. Jeg vet ikke om han hadde tatt av støvsugerslangen og om de knivene evt befant seg innenfor der man fester støvsugerslangen til selve støvsugeren. (Noen steder er det også søppelkvern påmontert avløpet fra oppvaskkummen på kjøkkenet. Men det er en annen sak) Anonymkode: 68f29...f5a
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #14 Skrevet 17. april 2016 Den kommer når du sover. Anonymkode: 470e8...8fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå