AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #1 Skrevet 17. april 2016 Vi har en hund på 10 år som en gang tidligere har fjernet tannstein hos dyrlegen. Vi spurte om dette sist vi var hos dyrlegen og hun sa at hvis det ikke er betent eller vondt for hunden så bør vi ikke risikere narkosens utfall. Hunden liker generelt dårlig at vi er borti munnen, noe han aldri har likt, så det er vanskelig å si om det er pga smerter eller bare at han ikke liker det. Tenkte å ringe dyrlegen i morgen men hvis noen har litt erfaring med dette kan si noe om graden av tannstein så hadde det vært supert! Anonymkode: 09703...531
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #2 Skrevet 17. april 2016 Det burde fjernes. Hunden har mye tannstein, og tannkjøttet er litt betent. Min hund er nå 14 år og vi fjerner tannstein to ganger i året, narkosen har da aldri vært noe problem. Anonymkode: 14930...446
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #3 Skrevet 17. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det burde fjernes. Hunden har mye tannstein, og tannkjøttet er litt betent. Min hund er nå 14 år og vi fjerner tannstein to ganger i året, narkosen har da aldri vært noe problem. Anonymkode: 14930...446 Da bestiller vi time i morgen! Takk for raskt svar! Anonymkode: 09703...531
Dolly-Duck Skrevet 17. april 2016 #4 Skrevet 17. april 2016 Om hunden er frisk, så bør dette fjernes. Med det mener jeg at dersom hunden f. eks har hjerteproblemer eller andre sykdomer/årsaker som gjør at det er mer risikabelt å legges i narkose, så bør det bli fjernet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå