AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #1 Skrevet 17. april 2016 Jeg og min mann har hatt en dårlig opplevelse med en viss lege i ivf sammenheng. Han har bare motarbeidet oss og ikke gitt oss svar på ting vi lurer på. Han har funnet ut at jeg har vært deprimert og gått på dps . Aldri vært innlagt , bare snakket med fine folk på dps. Har fått god hjelp og har i dag kommet meg ut av det og er i jobb. Pga dette måtte vi ha sosialrapport . Bv var også utrivelige mot oss.Hva har vi gjort galt ?? Er vi kriminelle ?? Vi har vel bestemt oss for å avslutte saken siden absolutt alle er imot oss . Hjertet mitt blør,det er så vondt .. Anonymkode: 396db...f02
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #2 Skrevet 17. april 2016 Det er flott at det trengs sosialrapport når det blir søkt om ivf, du burde være takknemlig for at systemet fanger opp de som trenger det i stedet for at du føler deg angrepet. Anonymkode: a816c...7b2 4
Sulosi Skrevet 17. april 2016 #3 Skrevet 17. april 2016 Høres ut som rene adopsjonsprosessen dette. Jeg trodde ikke det var ett krav når for å få ivf. Jeg har kun hatt donorbehandling og da ble vi forsåvidt spurt om helse ol men det var helt kort og ikke noe de la seg veldig oppi. Noen sosialrapport var det ikke snakk om og man skulle jo tro at det var like vilkår uavhengig av hvilken hjelp man trengte.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #4 Skrevet 17. april 2016 skjønner godt at det må være vanskelig og vondt. Men, jeg tenker at dere ikke må la folk som bare "kommer og går" i livet deres, bestemme hvordan dere ønsker livet skal være. Fortsett og kjemp, skaff sosialrapporten uansett hvor utrivelige og vanskelige bv er. Det er deres liv, og denne gangen må dere kanskje kjempe enda litt hardere for å få det som dere ønsker dere. Men ALDRI la andre folk bestemme over deres liv på den måten. Ønsker dere masse lykke til Anonymkode: 5dd06...9f7 5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #5 Skrevet 17. april 2016 Så fordi noen stiller krav så vil du gi opp? Ivf prosessen er beinhardt å gå igjennom psykisk og om det du sier er nok til å få deg til å knekke så ville jeg bekymret meg over om du er psykisk sterk nok til dette. Ivf legen motarbeider deg ikke, han gjør jobben sin. Hvorfor kan du ikke bare gi han infoen han spør om? Anonymkode: 56c31...77d 12
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #6 Skrevet 17. april 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og min mann har hatt en dårlig opplevelse med en viss lege i ivf sammenheng. Han har bare motarbeidet oss og ikke gitt oss svar på ting vi lurer på. Han har funnet ut at jeg har vært deprimert og gått på dps . Aldri vært innlagt , bare snakket med fine folk på dps. Har fått god hjelp og har i dag kommet meg ut av det og er i jobb. Pga dette måtte vi ha sosialrapport . Bv var også utrivelige mot oss.Hva har vi gjort galt ?? Er vi kriminelle ?? Vi har vel bestemt oss for å avslutte saken siden absolutt alle er imot oss . Hjertet mitt blør,det er så vondt .. Anonymkode: 396db...f02 Tror du hadde en tråd på dette for en tid tilbake der dere var tidlig i prosessen eller nettopp hadde fått beskjed om at dere måtte ha sosialrapport. I den tråden ble det gitt mye info og forklaring til ts. Legen er faktisk ansvarlig for at dete r forsvarlig å hjelpe dere med å få barn. Å få barn er ingen menneskerett. Selv ommdu føler deg urettferdig behandlet så har du neppe alle mot deg, men det er noe du føler og derfor gir uttrykk for. Barnevern og ivf leger er til for å hjelpe, ikke for å gå i mot deg. Det vil være betyelig verre og vondere for deg om du føder et barn og barnebernet må ta det fra deg fordi du ikke er i stand til å ta deg av barnet. For å holde meg tl livets harde realiteter. Anonymkode: 73bbb...537 8
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #7 Skrevet 17. april 2016 Så bra at folk som ikke er psykisk stabile blir luket ut Anonymkode: f9aa6...e02 4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #8 Skrevet 19. april 2016 Jeg hadde gjort hva som helst for å komme nærmere målet å få barn. En sosialrapport er bare ett lite hinder på veien. Hvis du allerede gir opp etter dette, er jeg veldig i tvil på om du vil klare å gjennomføre noen runder med ivf. Det er ikke akkurat en tur i parken. Anonymkode: 3d497...5fe 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #9 Skrevet 20. april 2016 Den 4/17/2016 at 21.08, AnonymBruker skrev: Så bra at folk som ikke er psykisk stabile blir luket ut Anonymkode: f9aa6...e02 Skjerp deg! 15-25% av alle kvinner får en depresjon i løpet av livet. Det er absurd at hun må legge frem sosialrapport og "straffes" for at hun lot seg behandle for det. Anonymkode: cef76...40c 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #10 Skrevet 20. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjerp deg! 15-25% av alle kvinner får en depresjon i løpet av livet. Det er absurd at hun må legge frem sosialrapport og "straffes" for at hun lot seg behandle for det. Anonymkode: cef76...40c Herligger det nok langt mer enn "bare" en depresjon yil grunn for både legens og sosialraportens negative oppfatning av sak og personer. Anonymkode: 73bbb...537 7
Gjest Jessica Skrevet 20. april 2016 #11 Skrevet 20. april 2016 Jeg kan fortelle deg her og nå at det er bein tøft å bli foreldre. Til den oppgaven kreves det at vi er psykisk og fysisk tilstede. Dersom du vurderer å gi opp etter litt motstand nå bør du egentlig revurdere hele opplegget. Dersom legen bare har fanget opp at du har vært deprimert, og jobbet med det så hadde jeg ikke bekymret meg. Men dersom han merker på deg at du ER deprimert eller psykisk presset så har kan faktisk plikt til å notere dette. Barna har rett til foreldre som kan ta vare på dem. Jeg forstår at du har det tøft ts, og jeg håper det ordner seg for deg
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #12 Skrevet 20. april 2016 Dps lo av hele greia 😂 de kunne ikke uttale seg Anonymkode: 396db...f02
Gjest Jessica Skrevet 20. april 2016 #13 Skrevet 20. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dps lo av hele greia 😂 de kunne ikke uttale seg Anonymkode: 396db...f02 Så seriøst av psykologer å le av loven da.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #14 Skrevet 20. april 2016 3 timer siden, Jessica skrev: Jeg kan fortelle deg her og nå at det er bein tøft å bli foreldre. Til den oppgaven kreves det at vi er psykisk og fysisk tilstede. Dersom du vurderer å gi opp etter litt motstand nå bør du egentlig revurdere hele opplegget. Dersom legen bare har fanget opp at du har vært deprimert, og jobbet med det så hadde jeg ikke bekymret meg. Men dersom han merker på deg at du ER deprimert eller psykisk presset så har kan faktisk plikt til å notere dette. Barna har rett til foreldre som kan ta vare på dem. Jeg forstår at du har det tøft ts, og jeg håper det ordner seg for deg er det virkelig så jævlig å ha barn? angrer du? Anonymkode: 5dd06...9f7
Gjest Jessica Skrevet 20. april 2016 #15 Skrevet 20. april 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: er det virkelig så jævlig å ha barn? angrer du? Anonymkode: 5dd06...9f7 Ikke et sekund 😊 Takk som spør enn å anta. Litt nysgjerrig på hvor i mitt svar du sanser anger?
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #16 Skrevet 20. april 2016 1 time siden, Jessica skrev: Ikke et sekund 😊 Takk som spør enn å anta. Litt nysgjerrig på hvor i mitt svar du sanser anger? Synes det virket slik ut ifra innlegget ditt. Det er godt å vite at det ikke er jævlig, sitter her høygravid og er litt nevøs. Anonymkode: 5dd06...9f7
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #17 Skrevet 20. april 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dps lo av hele greia 😂 de kunne ikke uttale seg Anonymkode: 396db...f02 Takk og lov. Dps har åpenbart mer hjerne enn den legen. Kan du ikke bare bytte lege? Det høres helt absurd ut det han driver med. Anonymkode: cef76...40c
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #18 Skrevet 21. april 2016 Og hvordan kom barnevernet inn i bilde? Jobber selv i bv. Anonymkode: bb3f8...a3d
Harlekin Skrevet 21. april 2016 #19 Skrevet 21. april 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes det virket slik ut ifra innlegget ditt. Det er godt å vite at det ikke er jævlig, sitter her høygravid og er litt nevøs. Anonymkode: 5dd06...9f7 Det er jo helt riktig som Jessica sier, det kan være ekstremt slitsomt, stressende og vanskelig i perioder. Det kan du godt forberede deg på. Men, det betyr jo ikke at man angrer på barna sine - for hvor mye fantastisk får man ikke igjen til tross for det som er negativt? Livet er sånn, noe er vanskelig og slitsomt, andre ting er bare glede og velstand. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå