Gå til innhold

Er det noe nytt at man må oppgi koder (personlig kode og engangskode) til banken sin ved betaling med Mastercard, etter at man har oppgitt kortnummer, gyldighetsdato og cvc?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe nytt at man må oppgi koder (personlig kode og engangskode)  til banken sin ved betaling med Mastercard, etter at man har oppgitt kortnummer, gyldighetsdato og cvc? Det ble slik da jeg skulle betale hos Pierre Roberts nettbutikk, og jeg avbrøt derfor bestillingen.

Anonymkode: 16058...34f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har vel eksistert i noen år. Man skulle jo tro ekstra sikkerhet ville få deg til å føle deg tryggere, ikke mindre tryggere, men men.

Anonymkode: 3fc90...737

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vel eksistert i noen år. Man skulle jo tro ekstra sikkerhet ville få deg til å føle deg tryggere, ikke mindre tryggere, men men.

Anonymkode: 3fc90...737

Ok. Takk for svar! :blomst:

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noe nytt at man må oppgi koder (personlig kode og engangskode)  til banken sin ved betaling med Mastercard, etter at man har oppgitt kortnummer, gyldighetsdato og cvc? Det ble slik da jeg skulle betale hos Pierre Roberts nettbutikk, og jeg avbrøt derfor bestillingen.

Det der har kommet opp hos meg da jeg skulle betale hos Ving.no. Jeg avbrøt og ringte dem i stedenfor. De forklarte det med at jeg bare kunne betale via pc eller via en automatisk telefonsvarer. Jeg har fått det opp i noen andre sammenhenger og, men avbrutt. 

På ebay og andre sider klarer jeg fint å betale på den gamle vante måten. (Takk og pris.)

Anonymkode: 837fc...afd

AnonymBruker
Skrevet

Du kommer inn på Bank-id. Helt vanlig :) 

Anonymkode: 0e5f6...240

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du kommer inn på Bank-id. Helt vanlig :) 

Anonymkode: 0e5f6...240

Tusen takk for beroligende og betryggende ord! :blomst:

Det er sjelden at jeg bestiller fra nettbutikker og jeg blir engstelig når det er noe nytt.

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der har kommet opp hos meg da jeg skulle betale hos Ving.no. Jeg avbrøt og ringte dem i stedenfor. De forklarte det med at jeg bare kunne betale via pc eller via en automatisk telefonsvarer. Jeg har fått det opp i noen andre sammenhenger og, men avbrutt. 

På ebay og andre sider klarer jeg fint å betale på den gamle vante måten. (Takk og pris.)

Anonymkode: 837fc...afd

Takk for svar! Mente den du snakket med hos Ving.no at det ikke skulle være slik, og at det evt var galt?

AnonymBruker
Skrevet

Dette er normalt hos firmaer som benytter 3D secure. Det betyr rett og slett at du er ekstra beskyttet, siden det ikke holder med å bare oppgi kort-detaljene. Minsker djansen for svindel enda mer, og det er jo bra. Jeg handler aldri i nettbutikker som ikke har paypal eller en tjeneste som 3D secure. 

Lykke til med nettshoppingen.

Anonymkode: 2b1e4...d08

• Liker 1
Skrevet

Personlig kode og engangskode er for sikker nettbetaling med BankID og er standard for nesten all nettbetaling det er IKKE den firesifrede koden på visa/minibankortet. BankID får du i kontakt med banken din. På tjenester uten sikker nettbetalingsportalern, skal man kun oppgi kortnr, utløpsdato og cvc.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er normalt hos firmaer som benytter 3D secure. Det betyr rett og slett at du er ekstra beskyttet, siden det ikke holder med å bare oppgi kort-detaljene. Minsker djansen for svindel enda mer, og det er jo bra. Jeg handler aldri i nettbutikker som ikke har paypal eller en tjeneste som 3D secure. 

Lykke til med nettshoppingen.

Anonymkode: 2b1e4...d08

Tusen takk for at du forklarte meg om dette! :blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...