AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #1 Skrevet 17. april 2016 Hei! jeg tok hull i ørene for 2 dager siden, og dum som jeg er så glemte jeg at jeg skal ta MR neste uke. Har aldri hatt hull i ørene før, så aner ikke hva jeg skal gjøre nå For de kan jo ikke sitte i under MR undersøkelsen. Kan jeg ta de ut og sette de inn igjen rett etter jeg er ferdig, eller må jeg få byttet time? Takknemlig for alle svar Anonymkode: 3323e...6a8
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #2 Skrevet 17. april 2016 Skulle selvsagt stå HVA i overskriften Anonymkode: 3323e...6a8
Pinkee Skrevet 17. april 2016 #3 Skrevet 17. april 2016 En MR-undersøkelse tar jo ikke så lang tid, så jeg ville bare tatt de ut, og satt inn etterpå. Bare vær lett på handa når du gjør det, ikke press. Da kan du rive opp sårkantene. Går helt sikkert helt fint
Veslefrikk Skrevet 17. april 2016 #4 Skrevet 17. april 2016 Kommer vel litt ann på hvilken kroppsdel du skal ta MR av. Ring klinikken og spør.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #5 Skrevet 17. april 2016 Det går nok fint å ta dem ut rett før undersøkelsen og sette dem i etterpå. Ellers finnes det vel øredobber som bare er laget av plast, kanskje du kan få tak et par sånne og bruke akkurat den dagen? Anonymkode: 025e8...091
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #6 Skrevet 17. april 2016 Ta dem ut når du har undersøkelse og smør noe på dem når du skal sette dem inn igjen (f.eks. vaselin) Anonymkode: 32aa8...875
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #7 Skrevet 17. april 2016 Du tar de ut med rene fingre før du går. Legger øredobbene i noe aldeles rent, et kokt syltetøyglass med lokk f.eks. med litt pyrisept eller det du bruker til å rense ørene med. Når du kommer hjem igjen vasker du hendene godt og setter øredobbene på plass igjen. Er du ikke nøye på hygenen og f.eks. tar med øredobbene og setter dem på plass på MR stedet, kan du lett få infeksjon i ørene/hulene dine. Vasselin eller å gære lett på handa råd fra en viss plass. Infeksjon får du fordi du har tatt på mange ting og lagt øredobbene fra den på steder som ikke er rene, dermed følger bakterier med fingre til øredobbene og inn i hullet i ørene. Og ingen slipper inn i rommet eller MR maskinen med noe metall på seg. MR maskinen er magnet og tiltrekker seg alt v metaller. Pasienten blir skadet og maskinen ødelagt. Så dette trenge rikke ts ringe om. Det står og godt forklart i brevet hun har fått med tildeling av timen. Anonymkode: d743d...206
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #8 Skrevet 17. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du tar de ut med rene fingre før du går. Legger øredobbene i noe aldeles rent, et kokt syltetøyglass med lokk f.eks. med litt pyrisept eller det du bruker til å rense ørene med. Når du kommer hjem igjen vasker du hendene godt og setter øredobbene på plass igjen. Er du ikke nøye på hygenen og f.eks. tar med øredobbene og setter dem på plass på MR stedet, kan du lett få infeksjon i ørene/hulene dine. Vasselin eller å gære lett på handa råd fra en viss plass. Infeksjon får du fordi du har tatt på mange ting og lagt øredobbene fra den på steder som ikke er rene, dermed følger bakterier med fingre til øredobbene og inn i hullet i ørene. Og ingen slipper inn i rommet eller MR maskinen med noe metall på seg. MR maskinen er magnet og tiltrekker seg alt v metaller. Pasienten blir skadet og maskinen ødelagt. Så dette trenge rikke ts ringe om. Det står og godt forklart i brevet hun har fått med tildeling av timen. Anonymkode: d743d...206 Ikke helt sant det du skriver. jeg har tatt MR-flere ganger og når det har vært av foten har jeg fått beholde giftering og øredobber. Men stort sett har jeg måttet ta av alt. Anonymkode: 437a9...36e 1
Minya Skrevet 17. april 2016 #9 Skrevet 17. april 2016 Du kan også dra tilbake til piercingstudioet og kjøpe et sett bioplast-øredobber som de setter inn for deg. 1
Gjest Snuppi Skrevet 17. april 2016 #10 Skrevet 17. april 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! jeg tok hull i ørene for 2 dager siden, og dum som jeg er så glemte jeg at jeg skal ta MR neste uke. Har aldri hatt hull i ørene før, så aner ikke hva jeg skal gjøre nå For de kan jo ikke sitte i under MR undersøkelsen. Kan jeg ta de ut og sette de inn igjen rett etter jeg er ferdig, eller må jeg få byttet time? Takknemlig for alle svar Anonymkode: 3323e...6a8 Du ma ta de av. Å bestille ny time grunnet øredobber er litt vel søkt i mine øyne
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #11 Skrevet 17. april 2016 Tusen takk for alle svar da skal jeg prøve å ta de ut og sette de inn igjen, evt få satt inn noen i plast! Anonymkode: 3323e...6a8
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #12 Skrevet 17. april 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke helt sant det du skriver. jeg har tatt MR-flere ganger og når det har vært av foten har jeg fått beholde giftering og øredobber. Men stort sett har jeg måttet ta av alt. Anonymkode: 437a9...36e Det er en vesentlig forskjell på den lille mr en du stikker en fot eller arm inn i og den store på eget rom hvor du ligger inni. Skal du kverrulere så bare fortsett, sannhet er det motsatte av løgn, det er ganske drygt å påst løgn her. (Ts har informert i hi om at hun har fått beskjed om ingen øredobber, da er det å forstå at hun skal i hoved MR maskinen og ikke i minimaskinen.) Anonymkode: d743d...206
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #13 Skrevet 17. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en vesentlig forskjell på den lille mr en du stikker en fot eller arm inn i og den store på eget rom hvor du ligger inni. Skal du kverrulere så bare fortsett, sannhet er det motsatte av løgn, det er ganske drygt å påst løgn her. (Ts har informert i hi om at hun har fått beskjed om ingen øredobber, da er det å forstå at hun skal i hoved MR maskinen og ikke i minimaskinen.) Anonymkode: d743d...206 Slapp av Anonymkode: 7e57a...b8c 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #14 Skrevet 17. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en vesentlig forskjell på den lille mr en du stikker en fot eller arm inn i og den store på eget rom hvor du ligger inni. Skal du kverrulere så bare fortsett, sannhet er det motsatte av løgn, det er ganske drygt å påst løgn her. (Ts har informert i hi om at hun har fått beskjed om ingen øredobber, da er det å forstå at hun skal i hoved MR maskinen og ikke i minimaskinen.) Anonymkode: d743d...206 Jeg har aldri vært i en minimaskin. Visste ikke at de fantes en gang jeg. Er den samme type maskin jeg har tatt MR av hode, mage, kne og fot. Jeg leste ikke at TS har fått beskjed om ingen øredobber, det glapp. Jeg bare poengterte at det ikke alltid er forbud mot metall. Metall er ikke farlig med mindre det er magnetisk. Hadde metall vært nogo hadde jeg aldri kunnet ta MR da jeg har metall i kroppen. Anonymkode: 437a9...36e 2
Rosa Sitron Skrevet 17. april 2016 #15 Skrevet 17. april 2016 K 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en vesentlig forskjell på den lille mr en du stikker en fot eller arm inn i og den store på eget rom hvor du ligger inni. Skal du kverrulere så bare fortsett, sannhet er det motsatte av løgn, det er ganske drygt å påst løgn her. (Ts har informert i hi om at hun har fått beskjed om ingen øredobber, da er det å forstå at hun skal i hoved MR maskinen og ikke i minimaskinen.) Anonymkode: d743d...206 Kan du fysikken bak en MR? Det er ikke metallet som er fyfy i seg selv. Det er spinnet i metallet som avgjør om det går eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #16 Skrevet 17. april 2016 Det er hodet jeg skal ta MR av. Derfor jeg tok det som en selvfølge at øredobbene måtte ut Anonymkode: 3323e...6a8
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #17 Skrevet 17. april 2016 Er egentlig mest bekymret over at jeg ikke klarer å få de inn igjen, altså at jeg ikke finner utgangshullet. Ser ikke for meg at det har rukket å danne seg noen "hinne" der inne ennå Anonymkode: 3323e...6a8
Rosa Sitron Skrevet 17. april 2016 #18 Skrevet 17. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er hodet jeg skal ta MR av. Derfor jeg tok det som en selvfølge at øredobbene måtte ut Anonymkode: 3323e...6a8 Da må du ta de av ja. Selv om de hadde vært av kirurgisk stål/titan måtte du ha fjernet dem for å ikke ødelegge bildet. Jeg kan f.eks ikke ta MR av foten min da jeg har en skrue som vil ødelegge bildet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå