Wenda Skrevet 17. april 2016 #1 Skrevet 17. april 2016 Finnes det noe billigere alternativ til disse grytene og pannene? Syns de er fine, liker stilen, men har ikke sjans til å få meg råd til å kjøpe noe slikt Så finnes det noe lignende til en rimeligere penge som også kan brukes i stekeovnen og på kokeplatene, samtidig som at de ser litt allrighte ut?
Gjest økonomifrue Skrevet 17. april 2016 #2 Skrevet 17. april 2016 Vi har en le Creuset gryte 5,1 liter og en chicken roaster. Er veldig fornøyd med begge og vil anbefale deg å spare og følge med når de er på tilbud hos kitchen, tilbords og rafens - da kan du få deg skikkelig kvalitet til en god pris!
Mis(s)Understood Skrevet 17. april 2016 #3 Skrevet 17. april 2016 Som @økonomifrue sier så hender det de er på tilbud. Både hos Kitchn og hos RoyalDesign.no (fryktelig jålete navn på butikken, men de er fine på gode tilbud og ikke like snobbete som navnet skulle tyde på Ellers har Lodge fått gode anbefalinger. Jeg har ikke noe fra dem, men drister meg til å legge ut en lenke. De holder litt lavere pris enn Le Creuset. Dorre kjenner jeg ikke, men ser de produserer emaljert støpegods. Litt mer rustikk stil på grytene, men ikke umulig de er kanllgode de også. - kanskje noen har og kan dele erfaringer?
Wenda Skrevet 17. april 2016 Forfatter #4 Skrevet 17. april 2016 Dorre var mye nærmere en prisklasse jeg så for meg ja, så de må jeg sjekke ut nærmere Å spare er ikke så lett med min økonomi, og jeg kan ikke ønske meg rådyre gryter til jul og bursdag heller (og kan liksom ikke forvente at andre skal spare til det for å ha råd til å kjøpe de i gave )
Miss-Grey Skrevet 17. april 2016 #5 Skrevet 17. april 2016 Jeg har en gryte fra Le Creuset, og to fra Le Gourmet (en copy-cat av Le Creuset som jeg kjøpte på Galligani på Karl Johan). Den gangen jeg kjøpte Le Gourmet-grytene var jeg student på et veldig lavt budsjett, og jeg husker at de var en skikkelig investering. De kostet 350 og 450 per stykk, og jeg synes at de er like gode som den originale gryta jeg har. For å kunne sette dem i ovnen med lokket på, måtte jeg imidlertid kjøpe metallknotter fra Le Creuset, så det ble en liten ekstrautgift. Jeg vet ikke om Galligani selger Le Gourmet lenger, men jeg ser at de har noe som heter Gourmet Line: http://galligani.no/shop/kok-og-stek/le-gourmet-gryte-3-l-rod/ (Nå har jeg litt bedre råd, og har strengt tatt til å bytte ut Le Gorumet grytene med noen fra Le Creuset, men så lenge jeg får like gode resultater med billiggrytene, ser jeg ikke hensikten med å bytte dem ut). Vet også at IKEA har hatt noen rimelige støpejernsgryter, men aner ikke noe om kvaliteten på disse. Ellers ser jeg ofte tilbud på de originale grytene, men jeg har aldri sett dem billigere enn 799,-. Lykke til - fortell oss gjerne hva du ender opp med!
si_nei Skrevet 17. april 2016 #6 Skrevet 17. april 2016 Vet at Christiania Glasmagasin selger støpejernsgryter fra sitt eget merke. Disse har fått mye skryt, men jeg vet ikke noe om kvaliteten. Selv har jeg to Le Creuset-gryter og elsker dem! Skjønner at det er mye penger, men det er jo en engangsutgift, så vil likevel anbefale deg å spare hvis du har muligheten. :-)
dillyduzit Skrevet 17. april 2016 #7 Skrevet 17. april 2016 (endret) 9 minutter siden, si_nei skrev: Vet at Christiania Glasmagasin selger støpejernsgryter fra sitt eget merke. Disse har fått mye skryt, men jeg vet ikke noe om kvaliteten. Da må dette være noe nytt. Vi solgte kun Le Creuset når jeg jobbet i CG. Jernia har dog et eget merke av støpejern, Invite som finnes i flere forskjellige strl, kan puttes i ovn etc. Billige og gode. Jeg har selv utallige Le Creuset, men så fikk jeg dem også til en god pris. (http://www.jernia.no/sok/-/category/list/all?q=st%C3%B8pejern) Logde vs Le Creuset - Helt like, det eneste er hvor de er produsert og hvilket merke de er. Begge to har helt like egenskaper. Logde er mest populært i Nord-Amerika, som ledende merke der, mens Le Creuset er europas svar på Logde. Endret 17. april 2016 av dillyduzit
si_nei Skrevet 18. april 2016 #8 Skrevet 18. april 2016 17 timer siden, dillyduzit skrev: Da må dette være noe nytt. Vi solgte kun Le Creuset når jeg jobbet i CG. Kan godt hende. Har en venninne som fikk det i bryllupsgave i fjor vår, og det var hvertfall første gang jeg hørte om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå