Gå til innhold

Reiseforsikring via ving?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min samboer og jeg skal dra på ferie og skal bestille via ving. Funnet fint hotell og sted til fin pris. Problemet er at han ikke vet om han får ferie før i mai. Vi drar begynnelsen av juni. Dette er altfor sent å bestille mtp pris og utsolgt. Jeg vil bestille nå :fnise: Han regner med å få det, aldri vært noe problem, men i tilfelle han ikke får.  Kan vi da bestille med reiseforsikringen deres og evt avbestille og få pengene tilbake? Eventuelt andre råd? 

noen som kjenner til ving sine regler? Har lest på siden deres, men ble ikke klokere, derfor spørr jeg her :) 

Anonymkode: c80d5...97e

Skrevet

Be sjefen ta seg sammen og bestemme seg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Evilposelos skrev:

Be sjefen ta seg sammen og bestemme seg.

Sånn er det for alle på jobben hans :P de har gjort det slik at alle får vite i mai om man får innvilget ferie :P

AnonymBruker
Skrevet

Første bud, betal med kredittkort! Da har du mulighet for å få penger tilbake på den måten. 

Meg bekjent dekker ikke Ving sin reiseforsikring avbewtilling, men skade og sykdom .m.m  på ferien. Derfor er en god helårs reiseforsikring for begge å foretrekke.  Men ingen reiseforsikring dekker dersom man bestiller ferie, og ikke får reist på grunn av at man må jobbe.  Da er igjen kredittkortbetaling avbhele eller minimum 50 % av reisen eneste løsning. 

Anonymkode: 1e837...808

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er det for alle på jobben hans :P de har gjort det slik at alle får vite i mai om man får innvilget ferie :P

Det er litt i overkant av seint å få vite sånne ting. 

Skrevet

Først så må du ha en avbestillingsforsikring.   Når du kjøper reisen så betaler du depositum  pluss prisen for forsikringen. 

42 dager før avreise skal resten av beløpet betales.  Hvis du avbestiller før denne dato så vil du få tilbake depositumet .

Ving beholder da innbetalt beløp avbestillingsforsikring  pluss litt gebyr. Pleier å være rundt 900 kroner ca.tilsammen.

Har du passert dato for innbetaling av restbeløpet  og avbestiller turen før det er 15 dager igjen til avreise så får du tilbake restbeløpet men de beholder depositumet. 

Avbestiller du når det er mindre enn 15 dager til avreise så får du ingen ting igjen.

Da må du I så fall ha en reiseforsikring  og avbestiller på grunnlag av sykdom eller dødsfall.  Dette må I så fall dokumenteres hvis det skulle hende noe.

Jeg fikk igjen alt på min helårsforsikring  da jeg brakk ankelen og måtte opereres rett før tur I fjord. Sendte  da inn dokumentasjon  fra sykehuset.

Vil anbefale å ta en reiseforsikring ved siden av avbestillingsforsikring  hvis du ikke har dette fra før av.

Gjest Uchiha Madbrah
Skrevet

hei,

har du vanlig reiseforsikring hos noen norske selskaper idag? da er avbestillingsforsikring inkludert, men må være en gyldig grunn (f.eks. uforventet sykdom). vet ikke om vilkårene til ving, men tar deg noen få minutter å lese deg opp :)

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, caroprins skrev:

Først så må du ha en avbestillingsforsikring.   Når du kjøper reisen så betaler du depositum  pluss prisen for forsikringen. 

42 dager før avreise skal resten av beløpet betales.  Hvis du avbestiller før denne dato så vil du få tilbake depositumet .

Ving beholder da innbetalt beløp avbestillingsforsikring  pluss litt gebyr. Pleier å være rundt 900 kroner ca.tilsammen.

Har du passert dato for innbetaling av restbeløpet  og avbestiller turen før det er 15 dager igjen til avreise så får du tilbake restbeløpet men de beholder depositumet. 

Avbestiller du når det er mindre enn 15 dager til avreise så får du ingen ting igjen.

Da må du I så fall ha en reiseforsikring  og avbestiller på grunnlag av sykdom eller dødsfall.  Dette må I så fall dokumenteres hvis det skulle hende noe.

Jeg fikk igjen alt på min helårsforsikring  da jeg brakk ankelen og måtte opereres rett før tur I fjord. Sendte  da inn dokumentasjon  fra sykehuset.

Vil anbefale å ta en reiseforsikring ved siden av avbestillingsforsikring  hvis du ikke har dette fra før av.

Og har hun betalt minimum 50 % av hele reisen med et kredittkort så kan hun få hele beløpet refundert fra kortselskapet. De fleste, men ikke alle kredittkort har denne ordningen. 

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Og har hun betalt minimum 50 % av hele reisen med et kredittkort så kan hun få hele beløpet refundert fra kortselskapet. De fleste, men ikke alle kredittkort har denne ordningen. 

Det kan hende. Det vet jeg ikke så mye om.  Jeg har bare forholdt meg til det hun lurte på og det var Ving sine regler. Siden jeg har reist med de mange ganger og også har måttet avbestille noen turer innimellom så har jeg satt meg inn I deres regler.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, caroprins skrev:

Takk for fint å utfyllende svar :) men får mangelvare le her dersom man ikke fårinnvilget ferie? 

7 minutter siden, Uchiha Madbrah skrev:

hei,

har du vanlig reiseforsikring hos noen norske selskaper idag? da er avbestillingsforsikring inkludert, men må være en gyldig grunn (f.eks. uforventet sykdom). vet ikke om vilkårene til ving, men tar deg noen få minutter å lese deg opp :)

Ja, har if :) 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Evilposelos skrev:

Det er litt i overkant av seint å få vite sånne ting. 

Ja det er det :P mye rart på den arbeidsplassen

Skrevet (endret)

Jeg hadde nok gått til sjefen og hørt om det var mulig å sikre seg den ferien I juni nå og sagt at det var på grunn av bestilling av ferie. Så kanskje det ordner seg.

Ellers så er jeg usikker på hva du spurte om I kommentaren din. Tror autokorreksjonen  har vært innom her. 

Endret av caroprins
Skrevet (endret)

kan ikke bruke avbestillingsforsikring for å avbestille reise du ikke vil reise på. Avbest.forsikring gjelder for dødsfall i familie eller sykdom. 

Når det gjelder ving og reiser med rutefly og hotell må du betale hele reisen med engang eller resten etter bare 1 måned. Charterreisene er 42 dagers avbestilling. osv.  

Endret av makkapakka
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, caroprins skrev:

Jeg hadde nok gått til sjefen og hørt om det var mulig å sikre seg den ferien I juni nå og sagt at det var på grunn av bestilling av ferie. Så kanskje det ordner seg.

Ellers så er jeg usikker på hva du spurte om I kommentaren din. Tror autokorreksjonen  har vært innom her. 

Hahaha :fnise: spurte om man fikk pengene tilbake dersom man avbestiller ved ikke innvilget ferie :fnise: men fikk svar fra makkapakka ser jeg 😅👌🏼

Skrevet

Hvis det er charter med ving så vil du få penger tilbake  / ikke tilbake avhengig av tidsrom du avbestiller før avreise. 

Dette forklarte jeg I det andre innlegget.

Har du tegnet ving sin avbestillingsforsikring  så gjelder ving sine regler og du kan avbestille uansett grunn.

Hvis du søker opp ving og avbestillingsregler  så finner du alt der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...